Scooter schoonspuiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bokker01

Scooter schoonspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 12:47

Hoi hoi. Ik zou vanmiddag graag mijn scooter schoon willen spuiten in zo’n wasbox bij wasstraten. Alleen is mij vraag of dit wel zomaar kan? Kunnen scooters hier tegen en wat mag je absoluut niet nat spuiten? Ik hoorde van meerdere dat als je je scooter schoon spuit dat ie niet meer wilt strarten? :o Ik heb geen verstand van scooter dus daarom vraag ik het even!

Vjestagirl

Re: Scooter schoonspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:48

Je kunt beter gewoon een emmer sop en een spons pakken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:48

Ik heb Mn scooter ook gewoon daar gewassen... je word alleen wel echt nat lol

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:57

Vjestagirl schreef:
Je kunt beter gewoon een emmer sop en een spons pakken

Die van mij zit echt enorm veel zand op, denk dat het dan 10 emmers worden uiteindelijk :')

Heb op mijn oude altijd gewoon de tuinslang gezet, maar ik lees even mee want mijn nieuwe is wat meer waard maar zit wel echt ramvol modder nu..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:23

Met scooters geen ervaring, maar de motor van stiefpa ging bijna elke week wel naar de wasbox... Dan moet een scooter toch ook wel kunnen?
Kun je het niet gewoon vragen aan het personeel daar? Bij ons zitten de wasboxen vast aan een bemande wasstraat, dus er is 7 dagen per week overdag personeel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:49

De mijne heeft altijd buiten gestaan, meestal wel onder een afdakje maar ook niet altijd. In de regen sneeuw wind en alles. In de ochtend is hij ook altijd nat door dauw. Hij doet het nog steeds... :D
Mijne doe ik in de tuin schoonmaken met een emmer, met een sopje speciaal schoonmaakmiddel dat geschikt is voor de lak (geen idee welke, zou ik even na moeten kijken). Daar heb ik nog nooit 10 emmers voor nodig gehad, altijd 1 emmer, misschien een keer een 2e maar meer nooit eigenlijk. Mijne komt ook op stallen, ik rij ermee door de bossen, die is soms ook echt vies.

Mijn vader heeft voor zijn motor een opzetstuk gekocht voor op de tuinslang, dat is een zachte borstel. Schijnt ook goed te werken.

Nog een tip: als je apparaat buiten staat en vies wordt van neerslag, stof of andere factoren die niets met rijden te maken hebben (mijne is een populair vogelzitplekje, vogelpoep everywhere), dan kan je ook overwegen om er een hoes overheen te doen. Ik doe dat zelf nu sinds een paar maanden (ik vond het niet fijn dat de mijne niet overdekt kan staan), en ik merk dat hij zo langer schoon blijft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:08

Mijn probleem zit niet aan de kappen trouwens, die blijven schoon zat.
Het motorblok en de spatborden zitten wel helemaal vol aangekoekte modder :o

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:17

Ik heb een motor en die zet ik altijd onder de tuinslang met een beetje power er op.
Daarna even met een wax en shine wasmiddel erover en dan weer douchen.
Is ie spontaan weer zwart i.p.v. grijs!

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:45

Ik zet altijd de hoge drukspuit erop.
Geen probleem!

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:18

Ik heb het ook altijd gedaan nooit geen problemen gehad kreeg hem met emmer en sop niet schoon

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:20

Ook altijd gedaan, geen probleem en snel klaar.