Andere vloer, maar wat? ( met 2 honden )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Andere vloer, maar wat? ( met 2 honden )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 20:13

Hoi hoi

Wij wonen inmiddels alweer heel wat jaren in ons huis, maar ik word echt knettergek van onze vloer.
Vind hem wel erg mooi ( donkerbruine tegelvloer ), hij is makkelijk schoon te maken... MAAR.... je ziet er werkelijk alles op.
En als er licht op schijnt zie je ieder veegje, voetstapje, kruimeltje etc etc.

Grootste miskoop ooit die vloer, maarja... toen we het huis kochten en een vloer hadden uitgekozen dachten we dat het een goed idee was :+

Nu zijn we al een aantal keer op vakantie geweest waar een houten vloer lag, of in elk geval een vloer met verschillende kleurtinten er in, en je zag er werkelijk niets op.
Afgelopen weekend nog weg geweest, vrijdag aangekomen daar en maandag bij weggaan geveegd en dan nog zag je niets liggen, terwijl toen ik het bij elkaar had geveegd het een flinke berg was.

Dit is mijn vloer ( op de foto oogt hij zwart, is het niet dus ), zo ziet mijn vloer er na een halve dag uit.

Afbeelding

Toen de vloer net gelegd was
Afbeelding

De plinten
Afbeelding

Omdat we ook aan het zoeken zijn naar een ander huis, willen we er eigenlijk geen mega bedragen meer aan uitgeven.
Fijnste zou zijn als de tegelvoer kan blijven liggen waar hij ligt en we er dus wat op leggen. We willen niets aan de tegelvloer lijmen.
Maar dan komt het ding, wij hebben tegelplinten, dezelfde kleur/structuur als de vloer. Is dat wel mooi met een ander soort vloer ?

Een gewone laminaatvloer is uitgesloten overigens, mijn oudste hond heeft soms ongelukjes en dan is je laminaat al snel naar het gootje, en bovendien is het glad.

Oh... en we hebben vloerverwarming.

Wie heeft raad/tips/ideetjes en dan ook vooral in combi met de tegelplinten.

Groetjes

KarmaChansy

Re: Andere vloer, maar wat? ( met 2 honden )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:33

[HTT] Vloer in woonkamer

In dit topic staan best veel vloeren plus ervaring soms ook mensen met honden!

Zelf heb ik goedkoop laminaat maar dat wil je niet :p voor de ongelukjes heb je al eens aan een gentleman's wrap gedacht?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:41

Wij hebben ook tegels maar dan in houtlook, echt ideaal met honden je ziet er niets op en het lijkt net een houten vloer, we hebben gewoon witte sierplinten omdat ik dat andere niet mooi vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:56

wanneer je aan het zoeken bent naar een ander huis en geen laminaat dan zou ik een goede robotstofzuiger kopen :D want dan kost het je veel minder geld.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:01

Je kunt tegels ook verven...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:06

Tip voor jullie nieuwe huis: pvc!! Ideaal met honden! Ier zou ik niks aan doen als ik jullie was, zonde geld als ik je verhaal lees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:28

Wat een luxe zeg, een nieuwe vloer terwijl je al voor een ander huis aan het kijken ben. Ik zou gewoon even vijf minuten bezemen of een robotstofzuiger zoals hierboven vermeld is.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:32

Ik heb in de keuken, waar de honden meestal zijn, vrijwel eenzelfde vloer. Voor mij doet de robotstofzuiger echt de trick. Hij begint om 6 uur 's ochtends en begin elke ochtend met een heerlijk schone vloer.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:35

Een vloer over je huidige vloer is niet handig. Daar gaat de weerstand mee omhoog en moet je vloerverwarming heel hard werken om wat warmte af te kunnen geven.

Ik zou een robot kopen en een dweilapparaat van Kärcher bijv.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:37

Wij hebben vloertegels in houtkleur. Je ziet er idd echt heel weinig op

Kost alleen wel wat.

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:39

Wij hebben ook tegelvloer met houtkleur en een robotstofzuiger, ideaal.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:54

Als je toch bent aant zoeken voor een nieuw huis zou ik ook voor een robot gaan.
Heb er sinds kerst een en werkt super goed, zelfs met dweil functie.
Snap het wel hoor. Wij hebben 2 honden en 2 konijnen en ik heb lang zwart haar. We hebben witte tegels in delen van het huis uhgg. Maar wij huren.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 22:07

Ja we zijn inderdaad op zoek naar een ander huis, maar omdat wij graag wat kleiner willen gaan wonen maar wel met veel meer grond en dat kennelijk een zeer moeilijke opgave is hier... Kan het gerust nog jaren duren voordat wij ons droomhuisje hebben gevonden :D

Een robotstofzuiger.. Ja ik durf hem niet aan te zetten als ik er niet ben en de honden wel thuis zijn.
Zie al scenario's dat heel mijn huis onder de poep zit :')

Maar... Als ik ga wandelen is het wel weer lekker als het dan ondertussen gepoetst wordt. Ik zie ze ook met dweilfunctie, zou dat wat zijn?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:57

Die van mij laat ik alleen de wc en badkamer dweilen, grote oppervlakte vind ik het niet ideaal met zo een klein dweildoekje.