Stoomreiniger, wie heeft er eentje en gebruik je hem vaak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Livion

Stoomreiniger, wie heeft er eentje en gebruik je hem vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:54

Ik overweeg de aanschaf van een stoomreiniger. Het lijkt me onder meer een fijn alternatief voor het dweilen van onze vloer. Wellicht ook de badkamer?

Anderzijds betekent het een extra apparaat in huis. Ga ik hem vaak gebruiken of staat hij uiteindelijk in de kelder te verstoffen?
Ik twijfel en ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen :)

Ben je er blij mee? En waar gebruik je hem zoal voor?

Jolliegirl

Re: Stoomreiniger, wie heeft er eentje en gebruik je hem vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:55

Hier staat ie te verstoffen...
Onhandig..

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:00

Ik heb een marktplaatsje gekocht om te proberen.
Tot nu toe: geniaal voor vieze )spachtelputz muren / plinten.
Aanslag en donkere voegen in de badkamer viel het me tegen. Uiteindelijk toch met HG aan de slag gegaan.
Voor de laminaatvloer ben ik er nog niet over uit, ik vind hem niet te nat dweilen, wat je veel leest, maar vond het ook niet geweldig. Maar misschien moet ik driftiger poetsen voordat de matte laag eraf is (teveel sop gebruikt voorheen)
Voor de rest nog niet gebruikt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:05

Ik heb er onlangs 1 van black and decker aangeschaft. Deze heeft wat extra onderdelen waardoor ik hem voor werkelijk alles gebruik. Aanrecht, caviahok, vloer, vlekken in het vloerkleed, badkamer. Kortom ideaal! Mijn tip, geef liever wat meer geld uit voor een goed exemplaar

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:07

Kitty_ schreef:
Ik heb er onlangs 1 van black and decker aangeschaft. Deze heeft wat extra onderdelen waardoor ik hem voor werkelijk alles gebruik. Aanrecht, caviahok, vloer, vlekken in het vloerkleed, badkamer. Kortom ideaal! Mijn tip, geef liever wat meer geld uit voor een goed exemplaar

Welke variant heb je? Je hebt de 7, 11 en 17 in een. Ben nog wat aan het twijfelen tussen welke het gaat worden. De 17 in een heeft super veel handige dingetjes maar of ik het ook allemaal ga gebruiken is even de vraag

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:10

Maureen_M schreef:
Kitty_ schreef:

Welke variant heb je? Je hebt de 7, 11 en 17 in een. Ben nog wat aan het twijfelen tussen welke het gaat worden. De 17 in een heeft super veel handige dingetjes maar of ik het ook allemaal ga gebruiken is even de vraag

Deze: Black & Decker FSMH1321-QS 7-in-1 Stoomreiniger

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:14

Jolliegirl schreef:
Hier staat ie te verstoffen...
Onhandig..

Hier precies zo, ik heb het een aantal jaren geleden gekocht, in het begin gebruikt maar ik vind het onhandig dus het staat al een paar jaar in de kast stof te vangen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:33

Ik heb een karcher s5 denk ik. Ik leef met dat ding. Dweilen doe ik niet meer, ik stoom mijn natuurstenen vloer. Doe er mijn ramen mee mijn badkamer. Mijn tegelmuren vd wc. Ik heb veel dieren in huis en dan us hij echt ideaal.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:42

Ik wil ook nog steeds zo'n apparaat hebben...
Mijn ouders hebben er ook 1, heb die van hun eens gebruikt voor de badkamer (En vooral de betegelde douche cabine). Nou echt zo fijn!! Kan slecht tegen (in kleinere ruimtes) al die schoonmaakmiddelen en vooral de geuren... met zo'n apparaat hoef je amper wat te gebruiken.
Alleen zijn er zoveel soorten en maten... weet alleen dat je wel de krachtige moet hebben...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:46

Ik heb er eentje te leen maar vind hem traag in gebruik en hen het idee dat mijn vloeren met de hand schoner worden.

Ik ben geen fan

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:49

Ik heb 1 van de kruidvat, maar vind hem onhandig zwaar en lomp

Die van mij kan je dan weer zeep in doen, maar we speciaal van dat merk. Gooi je er Andy in ofzo dan glij je nog 3 weken uit over de vloer en de 2 dweilbeurten erop hoef je geen zeep te gebruiken omdat de vloer weer wit word van de andy

Conclusie: ik pak liever een gewone emmer en dweil meestal

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:51

Hier ook.alles met stoomreiniger. Dweilen doe ik niet meer. Vloeren zijn schonen dan als ik ze dweil. Verbaas me altijd erover hoeveel rommel er nog vanaf komt ook al heb je ervoor gedweild of geschrobt. Hier tegels van badkamer voor ik introk eerst helemaal gepoetst met poetsmiddel etc, en erna nog met stoomreiniger erover. Nou het zwart liep er vanaf echt goor!

Ik ben fan! Heb er nu ene van de Aldi en ding gaat als een tierelier!

Edit; mijn ouders hebben nu ook ene gekocht. Gingen daar elke dag minimaal 5 emmers erdoor om te dweilen en veeeel poetsmiddel. Nu is en hun vloer schoner en verbruiken een stuk minder poetsmiddel en water. Ook is ze nu 10x zo snel klaar!
Laatst bijgewerkt door Joliieeenn op 29-01-19 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:53

Ik heb er 1 en gebruik m regelmatig. Het is even wennen en gaat iets minder snel dan een mop/dweil.
Wat ik jammer vind is dat je niet de frisse geur hebt na het dweilen wat je wel hebt als je een sopje met bijvoorbeeld andy. Bij die van ons kan er alleen water in gedaan worden. Het wordt wel goed schoon. Ik gebruik m ook om de badkamer een grote beurt te geven voor de tegels. En de vloerkleden worden er ook goed schoon van en niet drijfnat naderhand.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:03

Wij hebben er eentje en vind m ideaal. Is van Kärcher.

We gebruiken m voor hondenpootjes op het laminaat (zo'n nep houten vloer), de rattenkooi goed schoonmaken en de bank en stoelen. Huis is nog nooit zo schoon geweest <3

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 00:16

Barvrouwke schreef:
Ik heb een marktplaatsje gekocht om te proberen.
Tot nu toe: geniaal voor vieze )spachtelputz muren / plinten.
Aanslag en donkere voegen in de badkamer viel het me tegen. Uiteindelijk toch met HG aan de slag gegaan.
Voor de laminaatvloer ben ik er nog niet over uit, ik vind hem niet te nat dweilen, wat je veel leest, maar vond het ook niet geweldig. Maar misschien moet ik driftiger poetsen voordat de matte laag eraf is (teveel sop gebruikt voorheen)
Voor de rest nog niet gebruikt.

Oh, dat is wel jammer. Ik zou hem dan inderdaad ook graag voor de voegen gebruiken. Misschien dat vemogen hierin nog verschil maakt?

Kitty_ schreef:
Mijn tip, geef liever wat meer geld uit voor een goed exemplaar

Als ik er eentje aanschaf dan ga ik graag voor een degelijke :j

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:17

Maar hebben jullie een handstomer of eentje voor op de vloer, want ik zie me nog niet badkamerwandtegels schoonmaken met zon dik apparaat

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:20

Ik ook een karcher. Dweilen doe ik niet meer, altijd stomen. Van dweilen kreeg ik vaak een muffe geur/natte hond lucht in huis, zelfs met dettol. Met de stomer niet. Heb een hand stomer waar je een dweilstuk o.a. op kan zetten. Ideaal is zo warm, sneller en schoner dan dweilen

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:26

Ja een black&decker! Ik ben dol op dat ding. Pak hem heel vaak, vind het een ideaal ding! Snel met opwarmen, makkelijk in gebruik en niet teveel water. Heerlijk in het schoonmaken van hoekjes waar ik met bv slonsje net toch niet bijkan, ff ander opzet kopje en vuil vliegt er letterlijk af! Superfijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:37

Er liep al een topic over even terug en toen weer getwijfeld, maar nog niet gekocht.

Had er vroeger eentje van Kruidvat en viel me enorm tegen. Ding duurde lang voor het opwarmde, was erg nat en daarna was hij al leeg. Vond het ook een vreemd luchtje.

Vond het gasfornuis er wel schoon mee worden en voordeel is wel minder chemische producten.

Ik zou graag de badkamer tegels ermee willen doen, de vloer en af en toe de bank. Maar ik ben denk ik een te grote zeur die ervoor en erna toch nog gaat schoonmaken. Hoewel ik dat misschien bij een goede al niet meer zou doen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:27

Ik heb er eentje gehad. Een bestron. Vond het echt een onding.

Heb nu de vileda enkel voor de vloeren en daar ben ik wel dolgelukkig mee! Veel lichter dweile dan met een gewone leifheit dweil en maakt beter schoon :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 04:08

Ladybird schreef:
Maar hebben jullie een handstomer of eentje voor op de vloer, want ik zie me nog niet badkamerwandtegels schoonmaken met zon dik apparaat

Je hebt varianten van black & Decker waar een 'handstomer' bij zit. Zie foto.
Afbeelding

Ik heb er nu eentje sinds ongeveer 2 maand en tot nu toe heb ik m nog elke week gebruikt! Ik heb wel een (extreem) klein appartement, dus ben er ook zo klaar mee... Heb daarentegen voor de kleine oppervlakte twee volle reservoirs nodig. Kan me voorstellen dat bij een groot huis het constants bijvullen wel vervelend is. Voorheen deed ik alleen dweilen als de vloer echt vies was (ongeveer 1x in t half jaar :=), voor mij is dit wel echt een uitkomst..

Ik wilde ook nog een kruimeldief en niet teveel geld uitgeven, dus had deze set gehaald. Een vriendin heeft nog een goedkopere versie (zonder kruimeldief) en die kan niet uit zichzelf rechtop blijven staan, dat vind ik van deze achteraf wel echt heel erg fijn.
https://www.bol.com/nl/p/black-decker-f ... 097882327/

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:14

Ik gebruik de mijne meerdere keren per week en werkt perfect. Ik heb die van vileda

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:24

Ladybird schreef:

Ik heb er 1 die je dan kunt aanpassen zodat je niet die lange steel e.d. hebt en waar dan een slang aangekoppeld wordt met een apart mondstuk voor de tegels. Zit ook nog een hulpstuk bij dat je er een mini drukspuitje voor de voegen van kunt maken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:26

Wij hebben een Kärcher sc3 en ik ben er verliefd op.
Thuis gebruik ik hem nu vooral voor de vloer, daar komt echt een goor sop van af. Maar de keukenkastjes hebben ook al n beurt gehad, een binnenraam ook en hij doet wonderen op de inox wasbakken. Als ik nog eens thuis ben moet de badkamer eraan geloven.

Afhankelijk van de vloer droogt hij hier goed/ nat... daar moet ik nog even iets op vinden.

Omdat Mn zus geopereerd was en niet mocht bukken, ben ik haar vloer gaan doen. Ik was heel snel klaar in vergelijking met dweilen maar hij trok daar wel strepen door de vloerverwarming. Hij deed daar dan wel weer wonderen voor de vette vingers op de zwarte matte kasten.

Moeders heeft m ook al even geleend maar van haar heb ik geen review gehad.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:38

ja hoor, ik gebruik hem best vaak om de vloer te dweilen. Gebruik hem overigens ook om de kleden te stomen...frist echt op