Mobieltje als hotspot gebruiken voor internet o.a. Netflix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Mobieltje als hotspot gebruiken voor internet o.a. Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:30

Wie heeft er ervaring met enkel zijn mobiele abonnement als internetaansluiting?
Ik betaal nu maandelijks 36,50 aan KPN (dat is na traagheidskorting buitengebied...) voor mijn vaste internet, ze zijn de enige hier die internet zonder tv en bellen aanbieden. Vind ik boel geld voor traag internet.
Nu kan ik mijn iphone gebruiken als hotspot, en ik begrijp na wat gegoogle dat met een onbeperkt internetabo van bijvoorbeeld Tele2 Netflixen via 4G haalbare kaart is.

Dus ik kom langzaam tot de conclusie dat ik een soort dief ben van mijn eigen portemonnee, of ben ik te negatief ingesteld? Heb nu een Vodafone sim-only met 0,5GB voor een prikkie, maar voor de 36,50 die ik nu aan KPN betaal kom ik toch in een heel andere categorie abonnementen. Helaas heeft Vodafone geen onbeperkte mobiele internetabonnementen, das natuurlijk wel een dingetje, weet niet hoe de dekking van de andere providers hier is, maar toch.

Iemand ervaring?

spottedponie

Re: Mobieltje als hotspot gebruiken voor internet o.a. Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:34

Ik woon ook in het buitengebied, en heb (nu, veranderd hopelijk binnenkort) alleen internet via mijn mobiel... Ik heb in principe onbeperkt internet van vodafone (20gb snel, en daarna langzamer, maar wel gratis) voor 38 euro of zo

Ik maak dus altijd verbinding via hotspot, netflix heb ik sinds kort ook, maar dan download ik een film of aflevering op mn telefoon wanneer ik wifi op mn werk heb en als ik die thuis gekeken heb, verwijder ik hem van mijn telefoon

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:35

Ik heb onbeperkt internet op mijn telefoon van KPN aka 50GB. Heb toen mijn merrie moest bevallen alles gedaan op mijn mobiele internet; netflixen, fb alles..
Ga er zelden overheen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:40

spottedponie schreef:
Ik maak dus altijd verbinding via hotspot, netflix heb ik sinds kort ook, maar dan download ik een film of aflevering op mn telefoon wanneer ik wifi op mn werk heb en als ik die thuis gekeken heb, verwijder ik hem van mijn telefoon

Is dat nodig, dat downloaden? Dacht dat Netflix bufferde ipv streamde waardoor het met wat trager internet ook werkt (althans, tot mijn verbazing kan ik netflixen via mijn vaste aansluiting)

En jij hoopt dat het internet verandert in het buitengebied, ben je toch niet tevreden via deze constructie?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:44

Ik heb een 4G router met onbeperkt internet genomen voor internet thuis. Vooral omdat ik er meerdere apparaten tegelijk op aan wilde sluiten, en mijn telefoon daar niet helemaal voor bedoeld is. Zoiets zou je ook kunnen bekijken (de dekking is per aanbieder vaak te checken per gebied, dan kun je nog wat rondshoppen).

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:48

Ik heb onbeperkt van tele 2 en gebruik regelmatig de hotspot voor de laptop

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:51

Hier onbeperkt van Tele2 en gebruik het ook wel eens als hotspot.
Het werkt prima!

Je hebt wel een soort daglimiet van 5GB. Dit kun je dan gratis opwaarderen met 1GB (dit kan ook weer onbeperkt)
Opzich kom je niet snel aan die 5GB, maar als je lekker aan het bingewatchen bent op Netflix zal dat wel een keer gebeuren _O-
Moet je dus tussendoor een keertje even opwaarderen in de tele2 app. Is zo gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:53

Ik heb unlimited van Tele2 en gebruik mijn telefoon ook vaak als hotspot. Ook in het buitengebied, zelfde probleem met vast internet. Het is zoooo traag, je kan geen filmpje kijken zonder dat ‘ie om de drie seconden gaat bufferen :roll: Met mobiel internet bevalt het hier super :))

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:59

Aha! Superbedankt alvast voor jullie reacties!

Klopt ong 1GB voor een uur hoge kwaliteit netflixen?

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:59

Wij hebben ook onbeperkt, maar dan van T mobile.
Ook een daglimiet van 5gb, maar dat is daarna per 1gb op te waarderen.
Als de kinderen veel met de playstation op internet zijn geweest en we daarna nog eens willen Netflix en dan moeten we wel eens opwaarderen.
Maar over het algemeen kom je met 5gb per dag een heel eind!
Wij gebruiken meestal met z'n 4en de hotspot en dat gaat prima!
Hebben gewoon een oude telefoon als hotspot in huis liggen.
Volgens mij betalen we er zo'n 25 euro per maand voor.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:02

wittepit schreef:
Aha! Superbedankt alvast voor jullie reacties!

Klopt ong 1GB voor een uur hoge kwaliteit netflixen?

Ik doe alles met data, via hotspot inderdaad. Heb Tele2 omdat het daar echt onbeperkt is.

Thuiswerken en zware bestanden openen gaat ook prima, ben er echt heel blij mee.

Als ik tv kijk gebruik ik ongeveer 1 gb per half uur

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:05

Ik woon volledig buitengebied.

Geen wifi etc.

Ik gebruik denk ik al 3 jaar mijn mobiel als hotspot voor alles dat ik met internet doe in huis.
Laptop draait erop, ook al eens met iemand Netflix aangehad.
Gaat prima.

Heel enkel eens een keer wat storing maar niet vaak.

Ik moet alleen goed blijven opletten welke provider goed bereik heeft en hoe de abonnementen zijn.

Ik heb nu bijna 2 jaar T-Mobile unlimited, 35 euro en goede voorwaarden.

Maar ik zag dat dat per komende mei als mijn abonnement afgelopen is dramatisch verslechterd.
Dus even kijken waar ik dan heen ga...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:11

Ik woon niet in een buitengebied, maar heb geen vaste internet aansluiting en gebruik mijn telefoon dagelijks veel als hotspot, perfect en wil niks anders meer.
Kijk regelmatig videotjes, maar moet met 10 gig bij kpn wel opletten. Ben me daarom op een andere provider aan het orienteren.
Kpn heeft vaak, ik zit heel vaak op een boot, geen of slecht bereik, dus wil gaan kijken of tele2 wat is.
Maar ik zou niks anders dan alleen mobiel internet meer willen.....

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:38

Ik ben op zich best tevreden met het verbinden via de hotspot, maar het is mogelijk om via de wifi van mn buren een kastje aan te sluiten wat dan via de stroom gewoon een internetsignaal doorgeeft aan ons, dan hebben we ook gewoon wifi thuis...

Ik weet niet of het perse nodig is om netflix te downloaden, maar ik ga nog wel eens over mn bundel heen dus ik download wel als ik wifi heb...