Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 12:43

Ik ben aan het rondkijken voor een buggy. We hebben de buggy van de Bugaboo, maar die kan én niet mee op vakantie, én is en gedoe om die steeds te pakken.

We hebben een (oudere) McClaren Quest, maar die vind ik niet zo. Deze heeft geen duwstang, geen verstelbaar voeten plankje (überhaupt geen voetenplankje) en dat vind ik toch wel een pré ivm evt slapen.

Ik heb nu een aantal buggy's op het oog, ik ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft:

Titaniumbaby Model Vega
https://www.mamaloesbabysjop.nl/titaniu ... ange-buggy


X adventure X Line City
https://www.mamaloesbabysjop.nl/x-adven ... agen-22281


Easywalker XS (tot 15 kilo)
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/b ... jEEALw_wcB


Voor wie een andere buggy gebruikt, wellicht tips?

Mijn eisen zijn:
Duwstang, dus geen handvatten (harde eis, andere tips hoef ik niet)
Liefst tot 20 kilo, maar geen harde eis (denk ik, uit eigenwijsheid)
Makkelijk in en uitklappen
Liefst compact in te klappen
Budget: nieuwprijs 200,- of 2e hands (iemand die wat aanbiedt graag pb)


Bij buggy's tot 15 kilo, wat houdt dat in? Zakken ze erdoorheen als ze zwaarder zijn, gaat het comfort weg?

Ik ben benieuwd!

pmarena

Berichten: 48305
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:05

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe vaak je een buggy gebruikt. Zie je jezelf met een 3-jarige nog in een buggy zitten of laat je die lekker lopen? Die van ons kwam met 3,5 jaar pas aan de 15 kg en wij hebben überhaupt zelden een buggy of wandelwagen gebruikt, laten kind veel liever lopen :)

Anders zitten ze er ook maar zo passief bij...

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 13:07

Ik weet het niet, ik ga nu ook geen uren op pad.
Wel gaan we 1 a 2x per jaar vliegen (vakantie en Noorwegen) dan is op de luchthaven buggy wel handig.

Maar heb dus geen idee tot welke leeftijd de meesten een buggy gebruiken.

En, sommigen zijn met 2,5 al bijna 15 kilo... Al denk ik niet dat Synne dat zal zijn.

pmarena

Berichten: 48305
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:12

Het is ook maar net of je een "buggy-mens" bent :)

Wij hadden zowel wandelwagen als buggy staan maar we vonden het gewoon totaal niet praktisch, maar hebben ook niet echt een kind dat langdurig passief in zo'n ding gaat hangen, hij wilde er altijd zelf mee lopen :D Dat was eigenlijk alleen maar onhandig dus.

Ik denk dat er geen "de meesten" is maar het gewoon heel persoonlijk is in hoeverre je kind liever laat lopen / loopfietsen o.i.d. of in zo'n ding zet. De 1 gaat er dagelijks mee boodschappen doen. Terwijl de ander dat gewoon lopend doet. Of inderdaad mee naar een dierentuin / op vakantie ofzo. Dan kan je ook een peuterdrager voor geval van nood meenemen.

En anders lijkt het me hoe kleiner hoe beter zodat je er zo min mogelijk last van hebt als je hem niet gebruikt :) Voor eventjes een keer op een luchthaven ofzo, 1-2 keer per jaar en dan de rest van het jaar zo'n lomp ding in je auto...

Meestal kunnen ze rond die 15 kg toch al heel vlotjes lopen :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:23

Hier ook op zoek naar kleiner en lichter model. Vooral om [naam] in te zetten als ik [naam] van t school ga halen. Nu zet ik hem nog met mc op onderstel van bugaboo maar dat begint echt zwaar te worden en hij gaat binnenkort over naar autostoel.

Die 3 buggy s zijn wel interessant. Heb zelf ook nog de nuna pepp zien staan. Is tot 18 kg.

Onze oudste van 3.5 zit soms ook nog in buggy, want er zit verschil in kunnen en willen.
Hij weegt nu rond 17 kg en bij choco lightway doen de voorwielen wel moeilijk.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 22-01-19 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:24

Ik ben de buggy pas gaan gebruiken toen we hier een draagstaking hadden, maar hij nog wel snel moe werd én bovendien niet altijd zin had om bij je te blijven :=
Een buggy is namelijk ook handig om je dwarse, wegrennende peuter in vast te snoeren ~~}>

Inmiddels zou hij wel weer gedragen willen worden, maar ben ik zelf zwanger en is dragen niet echt meer een optie.

En idd, ook voor op vakantie. Daar wilde ik onze dure Mutsy igo niet voor gebruiken.

Een duwstang had mij ook veel prettiger geleken, maar kon ik niet vinden in de combinatie met comfort voor het kind, stabiliteit van de wagen en klein op te vouwen. De meesten staan vrij hoog op kleine wieltjes, waardoor ik het gevoel had dat ze vrij vlot los van de grond kwamen.
Ik kan met onze easywalker buggy+ vrij goed rijden met één hand, maar het is niet waar je naar op zoek bent.

Ik heb dus niet echt een advies voor je qua buggy, alleen qua dingetjes om mee te nemen in je overweging.

De Consumentenbond test overigens ook jaarlijks diverse buggy’s, oa op comfort voor het kind en voor de duwer.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:49

Zo, die voorbeelden zou ik niet eens tot buggy rekenen. Dat zijn gewoon hele wagens. Lijkt me niet handig meenemen en op vakantie etc.
Mijn zoontje van 2,5 stop ik nu juist vaker in de buggy dan toen hij net kon lopen. Als ik zijn zus naar school brengen of haal bvb of even snel een boodschapje wil halen. Hij is nogal ondernemend en vindt het hilarisch om weg te lopen op het moment. Dus voor dergelijke situaties waar ik ff snel wil, of druk schoolplein etc gaat ie mooi vast in de buggy.
Ook als we dagjes weg gaan hebben we de buggy mee, daar kan hij goed in slapen.
Wij hebben een koelstra Simba. Gaat al 2 kinderen mee en kan behoorlijk klein opgevouwen. Heeft geen duwstang though. Wij hebben zo'n dooky stang die je tussen de handvaten kan zetten, dus ik kan makkelijk met 1 hand rijden ermee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:07

Ik zocht destijds een buggy die handig mee kon in de bak van de bakfiets. Moest dus licht zijn, en heel klein op te vouwen. Wij kwamen uit bij een Quinny. Die kon en het kleinst worden opgevouwen, en woog het minste. Ze hebben diverse modellen, ook met duwstang.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:11

Quinny zap heb ik ook al gezien. Enige bedenking is, is dat ik soms hoor dat kind snel te lang er voor is.

Cerilene: Deze kan je juist veel compacter kan opplooien, vierkantug.
Die plooibuggy worden in de lengte opgevouwen en vind dat niet handig in mijn koffer.

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:21

Misschien al genoemd hoor, maar een duwstang mag vaak niet mee in het vliegtuig (toch?). Destijds mochten er alleen paraplubuggy's mee.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 14:32

Bedankt tot zover!

Mijn voorbeelde kunnen idd heel klein opgevouwen worden, tot handbagage formaat. Nou zal ik dat zelf niet doen, want hebben denk ik de volle hb gewoon nodig.

De Bugaboo heeft ook duwstang en mocht gewoon ingecheckt worden. Alleen mocht die niet tot de gate. Als bij Transavia echt alleen paraplu buggy mag, neem ik dan de McClaren wel mee.

Duwstang is ook vanwege mijn koude handen, heb een handenwarmer die daaromheen kan, maar niet om handvatten.

Kan ook denken, ik zie het wel wanneer ze te groot/zwaar wordt ervoor.

@cerilene, zoals gezegd kunnen deze dus juist heel klein opgevouwen, maar wat voor dooky duwstang bedoel jij?

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:37

Ik heb geen tips voor een buggy, ik heb er zelf namelijk een met handvaten.
Mijn mijn zoontje van 4,5 en 19 kilo zit ook nog wel eens in de buggy. En mijn buggy kan officieel ook maar tot 15 kilo.

Als we gaan wandelen en mijn 2,5 jarige gaat lopen, dan wil hij even in de buggy zitten. Gewoon omdat het kan :D ;)

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:41

Buggy's... Het is en blijft eigenlijk een ramp. Vaak zijn te licht en hebben ze te kleine bandjes om er comfortabel mee te lopen. Ik heb lange tijd bij Babydump gewerkt, waardoor ik veel verschillende merk en ervaringen heb gehoord. Het is handig, maar qua comfort blijft het eigenlijk gewoon niks. Vooral de bandjes hebben daar invloed op (zeker bij degene die jij als voorbeeld geeft: kleine bandjes). Het stuitert, het trilt en de enkele bandjes lopen snel vast als je een straat met klinkers hebt.

Heb je al gekeken naar de Mutsy Nexo? Die komt nog het meest in de buurt van een kinderwagen qua comfort, omdat die wat grotere bandjes heeft (kan ook in ligstand helemaal plat) en heeft een grotere zonnekap. Verder zou ik aanraden om toch in de winkel even te gaan kijken/voelen/passen/inklappen. Voor jouw gebruik verkocht ik toch eigenlijk het meest Koelstra, maar goed die heeft geen duwstang dus valt in jouw geval af.

Edit: de betekenis van buggy's die tot 15 kilo zijn: deze zijn tot 15 kilo veilig getest. Na die 15 kilo ontstonden er in de testen af en toe ''problemen'', soms is dat een bandje die afbreekt, een zonnekap die afbreekt of het frame dat doorklinkt; maar dat is zeker niet altijd zo. De fabrieken geven een garantie dus tot 15 kilo.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:43

Heb een Koelstra, maar vind hem niet meer waard dan de 10 euro die ik ervoor betaald heb :)
Ben vrij lang en vind hem te laag en te weinig "loop" ruimte. Hebben hem gekocht om mee te nemen op vakantie, maar uiteindelijk nooit gedaan.

Gebruik liever de Joolz met een meerijdplank. Ook niet ideaal maar loopt een stuk comfortabeler dan de klerebugggy :+

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:44


Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:46


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:02

Kan ook niet veel zijn voor die prijs. Idd qua rijcomfort is een echte wandelwagen fijner. Maar die neem je niet zo makkelijk mee als een buggy.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:03

Wij gebruiken hem al jaren met plezier iig.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:23

Wij hebben voor vliegvakanties een tweedehands paraplubuggy erbij gekocht. Ik vind een wandelwagen ook echt veel fijner/comfortabeler, gebruik hem vaak ivm abo op de Efteling (makkelijk met spullen meenemen :D ).

Karin_deB

Berichten: 8275
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:25

Wij hadden vrijwel dezelfde eisen en hebben uiteindelijk deze gekocht:

https://babyjungle.nl/recaro-easylife-buggy-zwart-frame

Mijn man van 1.95m kon er geen uren achter lopen maar verder prima te doen.
Wjj hebben hem best veel gebruikt tot ze voornamelijk zelf wilde lopen. Inmiddels staat hij al een poos te verstoffen.
Helaas hebben we de knalroze gekocht en dat vindt ik stiekem toch wat sneu voor mn zoon straks :D

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:57

Je mag heel vaak (officieel) idd alleen een paraplubuggy meenemen tot aan de gate. Dus als het daarvoor is, dan zou ik al die moeite van proberen niet doen. Ik vind het nu ik weer zwanger ben wel heel handig om er een buggy bij te hebben, want dan hoef ik de grote wagen niet steeds in en uit de auto te tillen. Hoewel ik hier ook vaak probeer om haar te laten lopen is de buggy op sommige momenten toch ook wel heel handig hoor.

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:06

Is een buggy en een wandelwagen hetzelfde?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:12

Nee

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:15

Ik heb een nuna pepp gehad. Voldoet geheel aan jouw eisen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:28

De Kees K2Go.Ideaal ding.