Help! Wie heeft verstand van elektronica etc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! Wie heeft verstand van elektronica etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:59

Hoi!

Ik heb een aantal weken geleden een Smart tv gekocht voor op mijn kamer op de bovenverdieping, een LG tv. Voor onder andere videoland, netflix, NPOstart etc. Maar nu werkt Videoland en NPOstart niet optimaal. De Apps willen niet altijd openen en als ze al openen lopen ze om de haverklap vast. Dit geld het zelfde als ik de Apps open op de telefoon of laptop op de bovenverdieping. Gewoon internetten zoals bokt en facebook is geen enkel probleem op de bovenverdieping. Met netflix ervaar ik geen tot amper problemen. In de woonkamer op de benedenverdieping staat ook een TV en daar is er geen enkel probleem en doet alles het optimaal.

Ik heb contact opgenomen met de KPN via een chatgesprek, we hebben testen uitgevoerd zoals de speedtest, test voor de wifi turner, ander familielid gamed veel, maar zelfs dat uitzetten en testen werkt niet. Daarom kunnen zij mij niet helpen, omdat de verbinding goed moet zijn. Maar ik zit nog wel steeds met een TV die ik speciaal voor bovenstaande Apps heb gekocht, maar niet doet. (ik kijk nooit live tv, wat het overigens wel gewoon doet) -O-

Ik wordt hier echt ontzettend gefrustreerd door! Waar kan het nog meer aan liggen? Aan de smart tv zelf? En waar kan ik dan terecht?

Anoniet

Re: Help! Wie heeft verstand van elektronica etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:17

Is bekabeld internet een optie, eventueel via een powerline? Al was het maar om te proberen of het aan je internet ligt of niet.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:17

Ik had dit probleem ook, maar dan met mijn tv in de woonkamer. Telenet (belgie) laten komen en zij konden eruit opmaken dat mijn WiFi signaal te veel muren etc moest overbruggen om goed signaal af te geven.
Uiteindelijk is er een zustermodem tussen de hoofdmodem en tv in geplaatst en is het probleem opgelost. Nooit meer last mee gehad.

Misschien toch eens KPN laten komen en kijken voor een modem ertussen te plaatsen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:22

Even een wifi versterker plaatsen. Streamen wat die apps meestal doen vereist een stabiele verbinding. Netflix werkt op bufferen daarom heb je daar ook geen last mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:24

watchthesky schreef:
Is bekabeld internet een optie, eventueel via een powerline? Al was het maar om te proberen of het aan je internet ligt of niet.

Ik heb bekabeld netwerk. Geeft ook problemen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:25

AmoorM schreef:
watchthesky schreef:

Ik heb bekabeld netwerk. Geeft ook problemen.

Oooohhw.... Apps even opnieuw installeren wilt ook nog wel eens werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:25

Absolem schreef:
Even een wifi versterker plaatsen. Streamen wat die apps meestal doen vereist een stabiele verbinding. Netflix werkt op bufferen daarom heb je daar ook geen last mee.

Aan zoiets dacht ik ook inderdaad. Maar wat kost dat? Als dat bijv. 100 euro kost en het levert nog niks op vind ik het ook zonde.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:27

AmoorM schreef:
Absolem schreef:

Aan zoiets dacht ik ook inderdaad. Maar wat kost dat? Als dat bijv. 100 euro kost en het levert nog niks op vind ik het ook zonde.

Neuh 25 euro heb je er al eentje. Ze zijn niet zo duur meer tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:34

Waar kan ik daarvoor terecht?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:09

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:28

Als je bekabeld netwerk hebt, hoef je niet te kijken naar een wifi versterker of wat dan ook. Als je een laptop aan die bekabelde verbinding hangt, heb je dan een snelle stabiele verbinding? Als dat niet zo is, zou de netwerkkabel van een slechte kwaliteit kunnen zijn. Hoe doet de tv het als je hem tijdelijk beneden zet en met een goede netwerkkabel direct met je router of modem verbindt? Overigens is bekabeld altijd beter dan draadloos.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:10

frankiej schreef:
Als je bekabeld netwerk hebt, hoef je niet te kijken naar een wifi versterker of wat dan ook. Als je een laptop aan die bekabelde verbinding hangt, heb je dan een snelle stabiele verbinding? Als dat niet zo is, zou de netwerkkabel van een slechte kwaliteit kunnen zijn. Hoe doet de tv het als je hem tijdelijk beneden zet en met een goede netwerkkabel direct met je router of modem verbindt? Overigens is bekabeld altijd beter dan draadloos.

Eigenlijk dit ja.
Sowieso is via wifi streamen geen strak plan, dat geeft altijd ruis en vertraging. Een wonder dat Netflix goed werkt (al zal de eerste minuut wat blurred zijn, vermoed ik).

Stappenplan:
1. Test jouw tv op de plek van de andere tv die goed werkt.
2. Test de goede tv van beneden op jouw kamer.

Aan de hand daarvan kan je uitsluiten of het een kabel- of tvprobleem is.