Waterschade auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Loes

Waterschade auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 18:28

Hoi!

Ik heb nu sinds een jaar een peugot 107. Gekocht via de garage. Mijn vriend ontdekte destijds dat de kofferbak wat nat was. De garage verzekerde ons dat ze makkelijk konden maken. Nu zijn we inmiddels een jaar verder, ik ben 5 keer terug geweest en de auto lekt nog steeds. De garage heeft ons wel extra garantie gegeven om het te maken. Maar ondertussen ben ik er wel echt klaar mee. Ik kan het op internet niet echt vinden maar wat zijn mijn rechten? Ik kan toch niet 100x terug blijven komen? Het liefste heb ik dat ze de auto terug nemen en dat wij een andere kopen. Ik wil de auto niet op MP zetten want dan zadel ik een ander er mee op.

Help! Wat zouden jullie doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:33

De aygo, 107 en c1 staan er wel een beetje om bekend. Bokker Berdien heeft met haar Ayboot ook wel wat gedoe gehad, al is het bij haar uiteindelijk wel gelukt om het op te lossen volgens mij.

Zolang zij bereid zijn het kosteloos op te lossen denk ik dat je niet van ze kan eisen dat ze hem terugnemen.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 14-01-19 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:39

Bij de Aygo waren de mallen van de fabriek niet goed bij sommige modellen. Ik weet niet of dit bij jou auto ook zo is. De rubbers passen niet in de auto dus blijven lekken.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:55

Bekend probleem, hier hebben ze het goed gekit en toen was het klaar. Hier lekte die via de achterlichten geloof ik.

Ik zou gewoon eisen dat ze het deugdelijk repareren. Als dit volgens hun niet kan dan kan je vragen wat ze voorstellen om het op te lossen.

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 19:17

zonnebloem18 schreef:
De aygo, 107 en c1 staan er wel een beetje om bekend. Bokker Berdien heeft met haar Ayboot ook wel wat gedoe gehad, al is het bij haar uiteindelijk wel gelukt om het op te lossen volgens mij.

Zolang zij bereid zijn het kosteloos op te lossen denk ik dat je niet van ze kan eisen dat ze hem terugnemen.

Dat deze auto's dit vaker hadden wisten wij niet. Achteraf niet handig van ons om niet naar ervaringen te kijken. Zij hebben ons over deze auto geadviseerd dus dan ga je ervanujt dat het goed is!

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 19:18

robert45 schreef:
Bekend probleem, hier hebben ze het goed gekit en toen was het klaar. Hier lekte die via de achterlichten geloof ik.

Ik zou gewoon eisen dat ze het deugdelijk repareren. Als dit volgens hun niet kan dan kan je vragen wat ze voorstellen om het op te lossen.

Maar kitten lijkt me ook geen goed idee. Stel dat ze het achterlicht kitten en de moet vervangen worden?

robert45

Re: Waterschade auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:24

De kans dat je hele achterunit eruit moet is zeer klein. Dan kan je gelukkig nog de boel lossnijden. De lampen kunnen ze gewoon verwisselen van binnenuit.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:46

robert45 schreef:

Was het niet bij het 3e remlicht? (of ik haal verschillende verhalen/auto's door elkaar nu)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:49

Mijn moeder heeft ook een C1 en ook hetzelfde euvel.... is gemaakt bij de garage. Kostte gewoon 180 euro, terwijl dit een bekend mankement is. Belachelijk!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:08

Ik klikte al op dit topic met een gevoel dat dit weer een gevalletje 107/C1/Aygo was...Ik heb ook een 107 en ook steeds overal vocht in de auto staan. Een jaar geleden zelfs een keer gehad dat er meerdere dingen kapot waren gegaan van het vocht en hij midden in de nacht stond te loeien! Toen hebben ze denk ik het derde remlicht dichtgemaakt, maar nu heb ik ze pas naar de ventilatie laten kijken achter en die zag er niet best uit. Daar zouden ze mij nog voor terug bellen, want was op dit moment niet leverbaar (drie weken geleden...). Leuke auto's hoor, maar als ik dit had geweten. Is overigens bij iedere dealer bekend, kan niet anders.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:26

APCIII schreef:
robert45 schreef:

Was het niet bij het 3e remlicht? (of ik haal verschillende verhalen/auto's door elkaar nu)

Ik zie de donkere kit zitten bij de achterlichten. Maar het 3e remlicht kan ook bij sommige mensen de boosdoener zijn. Misschien heeft het te maken met het bouwjaar.

Kan er niet echt wakker van liggen. Het zijn goedkope autos en zo gebruik ik hem ook. *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:52

Bekend probleem, ik had 7 liter water in de achterbak staan na een vakantie. Het probleem is het derde remlicht en uiteindelijk heb ik deze afgekit. Het probleem is de foamen afdichting die na een tijdje verkankerd. Dus een nieuw achterlicht heeft binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem.

Na het kitten nooit meer lekkage via die hoek gehad. Hij is uiteindelijk weggegaan nadat hij ook bij het linker voorportier begon te lekken en dit niet te repareren was.

Mijn advies, licht losschroeven, verkankerde foam weghalen en afkitten.

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 19:29

Het kitten gebeurd dus wel vaker. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips. De garage gaat er nog een keertje naar kijken. Als ze het dan nog niet op kunnen lossen moeten we maar kijken naar een andere auto. Want blijkbaar is het een probleem dat veel voorkomt!