karuna schreef:Helaas maakt vdo dayton geen losse apparaten meer. Die van mij deed het van de zomer onderweg niet meer. Noodgedwongen in dld een moeten kopen. Na lang worstelen op tomtom uitgekomen. Ben er nog niet aan gewend helemaal. Hij geeft weg wel goed aan maar heeft meer de neiging tot onlogische keuzes. Wel volledig europa ( was een eis) en een groter scherm (ook een vereiste) daardoor duurder. Mogelijk heeft de goedkopere versie met oostenrijk wel je budget.
Mijn paps heeft een garmin, die doet het vrij aardig alleen moet je daar een adres kiezen omdat hij niet optie alleen stadscentrum bv heeft.
Maar met elke navigatie moet je blijven nadenken.
Maar heee ga je naar buitenland definitief?
TomTom Go Basic is iets duurder, 150, maar dat heb ik er wel voor over als het werkt...
En jup, ben inmiddels even in NL na mijn Zwitserse avontuur, maarja, dan wordt je verliefd op een Oostenrijker en dan verhuis je daar maar naartoe 
poes schreef:Ik ken veel gps’en zowel ingebouwd als los. En ik vind geen van alle te vergelijken met de app waze. Ik zou er dus echt geen geld aan kunnen geven.
Heb inderdaad wel eens met Waze gereden, maar het at mijn data op. Is dat een functie die je in de app zelf kunt aan/uitzetten?
KimD schreef:Wij hebben een Garmin en bij zoveel meer tevreden dan over TomTom. De problemen die jij beschrijft ervaar ik dan ook helemaal niet.
Wij hebben de Garmin nu 4 jaar, en geregeld een update. Erg tevreden dus.

Heb je dan ook lifetime kaarten? Dit klinkt namelijk wel weer positiever
Lalidan schreef:Waarom wil je graag los hebben? Ik heb de tomtom app, kost wel iets per jaar, maar is dan verder offline te gebruiken. Geregeld updates, werkt fijn, je kan zelf kiezen welke kaart je wilt installeren. Indien je beschikt over internet haalt hij ook de verkeersinformatie op, maar als je geen internet hebt werkt hij uitstekend zonder.
Op de telefoon vind ik ook een prima optie hoor (houder + lader heb ik sowieso in de auto).
Is het offline dan niet te groot (je zult de kaarten dan sowieso een keer moeten downloaden) als ik een reis maak van Nederland naar Zwitserland en daarna Zwitserland naar Oostenrijk? (eerste is zo'n 800km, tweede zo'n 600km)?
En aan wat voor bedrag moet ik dan denken?
En, zelfde als met de Waze, kun je de verkeersupdate functie uitschakelen (dat data wel aan kan blijven staan maar hij niet leeggetrokken wordt door de app)?
Bedankt voor deze input alvast!