Waarom eindelijk? Mijn man en ik zijn al een tijd opzoek naar een koophuis maar zijn nogal gebonden aan afstand (mijn man is dierenarts en heeft zijn eigen praktijk dus vanwege spoedgevallen kunnen we niet tever weg) , daar komt bij dat we minimaal 1,5 hectare voor de paarden wilde en een groot huis of mogelijkheden tot aanbouwen.
Drie jaar geleden een bod gedaan op een huis dat werd geaccepteerd en we zouden 1 augustus 2016 de sleuteloverdracht hebben.
Op die dag bleek bij de notaris dat de eigenaar schulden had die hoger waren dan wat wij voor het huis zouden betalen.
In Frankrijk blijven de schulden op het huis staan en neem je die schulden dus over

In dit geval was het bedrag 93 duizend euro! Niet getekend uiteraard (normaal controleert een notaris dit twee keer, deze notaris had het echter pas die ochtend gecontroleerd omdat hij de verkoper op zijn blauwe ogen geloofde) maar dat betekende dat we een maand hadden om een nieuw huurhuis te vinden en te verhuizen (met toen twee kinderen van 3 jaar en 6 maanden oud).
En dan nu afgelopen donderdag de sleutels gekregen van ons huis

Deze schuur gaan we ombouwen tot woonkamer met daaraan een speelkamer en een "kantoor" voor mij waar ik mijn naaimachines etc neer kan zetten.
In het huidige woongedeelte moet de elektra vervangen worden, er komen nieuwe ramen (zit nu enkelglas in) er komt op de gehele benedenverdieping dezelfde vloer te liggen en een slaapkamer boven wordt in tweeën gedeeld.
Boven vervang ik de vloer zelf, en al het schilderen en behangen doe ik zelf.
Verder zit er twee hectare weiland bij, een grote schuur waar de stallen komen en nog een hangaar voor hooi etc.
Het huis, links de schuur waar de woonkamer komt, er komen twee grote schuifpuien in :

De paarden schuur, aan de rechterkant komt een inloopstal, links 4 boxen en een zadelkamer :

De hangaar :

Plattegrond :

(rechts horizontaal het huis, links onder paardenscuur, erboven de hangaar)

Binnenkant van de paardenscuur :

Binnenin de schuur die woonkamer wordt (slechts een deel zichtbaar) :

De huidige keuken, dit wordt bijkeuken /washok:

De huidige woonkamer, dit wordt als de nieuwe woonkamer af is de keuken :

De badkamer beneden, bidet gaat er uit en voor de rest wordt het eerst simpel opgeknapt

Toilet beneden :

Badkamer boven :

Vanuit de uiterste hoek van de wei :

Ik begin maandag met de vloer op de bovenverdieping eruit halen en de inbouwkasten eruit.
De week erna begint de metselaar met breken en opbouwen boven en ga ik de erfgrens vast simpel afzetten zodat we die niet "kwijt raken" en vervolgens de echte afscheiding zetten, deze moet 50cm van de grens af vanwege de paarden.