Beschadigd dakraam door rolgordijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:48

Hoi allemaal!

Ik ben er een beetje zuur en verdrietig van. Heb Aldi reeds een mail gestuurd maar vraag me af wat ik nog meer kan doen.

Onlangs rolgordijnen gekocht voor de mk08 dakvensters op mijn slaapkamer,
Universele.
Volgens beschrijving plaatjes van het kozijn verwijderd en geplaatst. Rolgordijn gaat echter niet goed open omdat hij niet goed past.

Nu is het zo dat ik mijn kozijn Heb moeten beschadigen door erin te boren (hout met kunstof buitenkant). Allemaal niet zo'n probleem, als dat akelige rolgordijn goed had gezeten ;(

Ik ben er echt een beetje van ontdaan. Kozijnen zijn vorig jaar geplaatst en dacht dat dit gewoon had moeten passen.
Door het verwijderen van de plaatjes kan ik er nu ook geen originele rolgordijnen meer op plaatsen.

Heb de Aldi een mail gestuurd of zij met mij mee willen denken.

Heb geen flauw idee hoe dit werkt, wie of wat er fout is. Maar het lijkt mij dat het nooit de bedoeling is van een universeel rolgordijn dat deze niet past én je daarna met beschadigingen zit te kijken.

Is er iemand die met mij mee zou kunnen denken hoe ik dit het beste op kan lossen?
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 09-06-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:51

Universeel betekend niet past altijd.
Heb je niet vantevoren gekeken naar de maatvoering ?
Dus op welke maten hij wel en niet past

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:52

Mijn ene raam is 2m breed en de andere 1.30. Betekend echt niet dat hij bij beiden ramen moet passen als de rolluik bijvoorbeeld 1.20 is.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:53

Ja dat heb ik gedaan. Passend voor mk08 tot korter, dan dienen de zijkanten ingekort te worden. Deze passen.

Echter het rolgordijn zelf is iets te breed waardoor deze niet goed oprolt en is niet inkortbaar.

Edit: bij te breed bedoel ik net 2 tot 3 mm. Hierdoor komt de rol wat gebogen te staan en rolt dus niet meer goed in.

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:55

Je bedoelt de stof zelf?
Die kan je toch zelf smaller maken.
Of was het al een in principe op maat gemaakt rolgordijn?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:57

Het rol gordijn is an zich op maat. De behuizing waar deze in valt is te breed en niet in te korten. Hierdoor komt er dus druk op de rol te staan

Betreft een rolgordijn voor dakvensters dus niet de normale rolgordijnen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:59

Je hebt zelf in je kozijnen geboord, daar heeft Aldi niet voor gezorgd.

Als je van tevoren goed gemeten had, had je gezien dat het niet had gepast. Meten = weten!

Ik denk dat Aldi je niet veel verder kan (en gaat) helpen. Je zou contact op kunnen nemen met een professioneel bedrijf, misschien kunnen die nog iets fixen met originele rolgordijnen.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 21:01

Ja maar, meten is weten? Mk08 op mk08 moet toch gewoon passen????

Moet je met dat soort dingen altijd rekening houden met een paar mm speling waardoor het rolgordijn niet naar behoren functioneert?

Edit: hier foto's ter verduidelijking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien sluit hij wel, hij gaat echter niet goed omhoog. Maat volgens dakraam klopt met kaartje van het product.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:15

Nee, ik vind dat je mag verwachten dat hij correct past, maar misschien is het een ideen om iemand even je installatie na te laten kijken? Wie weet zit hij ergens net niet goed gemonteerd waardoor dit probleem onstaat.

Om dit soort problemen te voorkomen kun je vaak spul van merk en merk bij elkaar kopen zodat je zeker weet dat het echt goed past. En ja dat is wat duurder, maar dat is een afweging die je moet maken.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 09:27

Heb er ontzettend spijt van, dat is een ding dat zeker is -O-

Kan er wel iemand naar laten kijken, maar ben zelf met die dingen redelijk technisch. Heb echt geen flauw idee wat er aan te doen is.

Gelukkig kan hij in ieder geval dicht, heb ik zo toch minder licht op de kamer na mijn nachtdienst.

Ga de andere in ieder geval niet monteren :n

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:27

Allejandro schreef:
Nee, ik vind dat je mag verwachten dat hij correct past, maar misschien is het een ideen om iemand even je installatie na te laten kijken? Wie weet zit hij ergens net niet goed gemonteerd waardoor dit probleem onstaat.

Om dit soort problemen te voorkomen kun je vaak spul van merk en merk bij elkaar kopen zodat je zeker weet dat het echt goed past. En ja dat is wat duurder, maar dat is een afweging die je moet maken.



Dit inderdaad... je kunt van een Aldi product niet dezelfde kwaliteit en pasvorm verwachten als van velux (is mijn mening). Wij hebben dezelfde dakramen met dezelfde code, en hebben hiervoor de velux rolgordijnen aangeschaft. Zowel met plaatsen als in gebruik geen enkel probleem mee. Het prijs verschil zal ergens vandaan moeten komen denk ik?

Annienke

Berichten: 587
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:31

Hoort gewoon te passen, ik heb precies dezelfde voor een M04 raam (ingekort dus) en hij past perfect.
Het is niet zo dat je kozijn in een dikke laag verf staat?

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:32

Wij hebben de rookgordijnen bij de dakramen gekocht. Dan past het zeker.
Kijk even of je dit rolgordijn nog aan kunt passen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:37

Ik ben het met je eens dat het had moeten passen aangezien bij het artikel specifiek staat dat het voor jouw maat/type raam moet passen. Ik hoop dat het toch nog gaat lukken op de een of andere manier om dit rolgordijn goed aan te passen. Vanuit de Aldi is het enige waar je recht op hebt het terug mogen brengen van het artikel en geld terug, voor het boren zijn zij verder niet aansprakelijk.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Beschadigd dakraam door rolgordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:47

Ik vind ook dat het hoort te passen. Aldi of niet.
Wij hebben ook al verschillende merken rol gordijnen gehad en het paste altijd.
Alleen heb ik nog nooit hoeven boren om te bevestigen. In de veluxramen zitten standaard bevestigpunten voor die dingen.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 14:31

Annienke schreef:
Hoort gewoon te passen, ik heb precies dezelfde voor een M04 raam (ingekort dus) en hij past perfect.
Het is niet zo dat je kozijn in een dikke laag verf staat?


Het betreft kozijnen met een kunststof buitenkant, deze hoeven dus niet geverfd te worden. Nu inmiddels wel _-:(

Die bevestigingspunten waar de velux rolgordijnen in klikken zijn er dus af. Op die plekken zit het bevestigingspunt van die van de Aldi.