nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:27

evita13 schreef:
Petrichor schreef:
Als de kosten je niks uitmaken vraag ik me af waarom je niet een wat nieuwere auto hebt gekocht bij een garage? Dan had je deze problemen niet gehad en zowel dan worden ze correct opgelost. :)


ik snap je gedachten, ik vond dit een leuke auto, stond om de hoek en weinig kilometers had verder geen eissen dus ben voor deze gegaan. maargoed hoop dat ze hem snel fixen wand dat is waar het nu om draait

Oke op die manier, ik hoop dat uiteindelijk alles goed komt. :)

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:30

Ik vind het een gek verhaal... Een auto van 20 jaar oud met maar een ton op de teller. Gaat binnen 2 dagen al stuk, je brengt hem terug naar de vorige eigenaar die niks kan vinden maar wel even die 4 onderdelen gaat vervangen??
Op de site van het RDW staat dat de dagwaarde 6000euro is??

Is deze auto wel de auto welke het RDW denkt dat het is? :o Is er niet enorm geknoeid met tellerstanden, kentekens en weet ik het wat?
Zo’n oude Nissan micra kan echt geen 6000€ waard zijn, onmogelijk. En dat die gast zo even op eigen kosten 4 nieuwe(?) onderdelen erin stopt? Voor veel te veel geld?

Waar heb je hem eigenlijk gekocht? Wel met Bovag garantie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37283
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:35

Ts zou je mij eventuee je kenteken per pb willen geven? Ik kan wel eea natrekken voor je. Het hele verhaal klopt gewoon niet, hoe blij je ook met je autootje bent. Ik zou je graag behoeden voor misschien nog meer ellende :(:)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:35

Omdat je vraag over een technisch mankement aan je auto gaat past dit topic het beste op [HTT] Huis, Tuin en Techniek, dus ik verplaats 'm even. Ik hoop dat het netjes opgelost gaat worden en je nog vele veilige kilometers kunt maken!

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:37

tellerstand klopt ik heb alles op papier staan miss heb ik het wel verkeerd gezien van die 6000 euro maar dat doet er ff niet toe , weet niet of alles nieuw was zwz het gaskleppenhuis was 2e hands dus van de sloopt bougies+kabels waren wel nieuw bobine ook nieuw maar dat was al voor de koop erop gezet, was van een oud vrouwtje geweest die niet meer mag rijden , hun verkochten hem voor haar met een nieuwe auto kan ook iets mis gaan na een paar dagen. kenteken komt wel overeen met de auto en gegevens die ik hem.

hij heeft het hele gaskleppenhuis vervangen omdat daar de luchtmassa meter in zit die vaak bij dit soort auto's storingen geven. is dus particulier geen garage dus geen garantie wijze les voor de volgende keer

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:38

fjordjes schreef:
Dat heb ik ook gehad met m'n Opel corsa, was idd de lambda sonde. Toen laten vervangen kostte me 100 euro.


Ik heb daar toen der tijd (2 jaar geleden) bijna €400 voor moeten aftikken. Ook een Opel Corsa. Auw #)

Even het topic verder doorgelezen; klinkt een beetje to good to be true TS... ik hoop dat je geen miskoop hebt gedaan. Blijft lastig, een auto kopen. Het is een pak geld en altijd een grote gok. Het is niet mijn hobby in elk geval (bang voor oplichting.. je hoort het zo vaak)
Laatst bijgewerkt door sanso op 11-12-18 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:40

karuna schreef:
Ts zou je mij eventuee je kenteken per pb willen geven? Ik kan wel eea natrekken voor je. Het hele verhaal klopt gewoon niet, hoe blij je ook met je autootje bent. Ik zou je graag behoeden voor misschien nog meer ellende :(:)



pb gestuurd

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:43

Garage geeft ook geen garantie op een goede auto, zelf ellende gehad met een garage. Toen voor een auto gegaan die wat duurder was en die rijd ik nu nog steeds.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:44

Het zou overigens best kunnen zijn dat de nieuwwaarde van de auto €6000,- is, maar het gaat om de dagwaarde, die zal een héél stuk lager liggen.

Verder, het lijkt mij niet dat de verkoper aansprakelijk gesteld kan worden, zeker als het een particuliere verkoop betreft, waarbij er geen verkoop contract oid is opgesteld met garantie. Wie weet, misschien weet de verkoper niet beter dan dat hij een goede auto heeft verkocht, en heeft TS gewoon dikke vette pech gehad dat er wat kapot is gegaan nadat zij hem gekocht heeft.
Daarbij is de verkoper blijkbaar al coulant geweest, door onderdelen te vervangen.

Zou wat zijn, dat als ik een auto verkoop en iemand hem kapot heeft binnen een week, dat ik degene ben die hem moet maken := neehoor, garantie tot aan de deur.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:47

PureSG schreef:
Het zou overigens best kunnen zijn dat de nieuwwaarde van de auto €6000,- is, maar het gaat om de dagwaarde, die zal een héél stuk lager liggen.

Verder, het lijkt mij niet dat de verkoper aansprakelijk gesteld kan worden, zeker als het een particuliere verkoop betreft, waarbij er geen verkoop contract oid is opgesteld met garantie. Wie weet, misschien weet de verkoper niet beter dan dat hij een goede auto heeft verkocht, en heeft TS gewoon dikke vette pech gehad dat er wat kapot is gegaan nadat zij hem gekocht heeft.
Daarbij is de verkoper blijkbaar al coulant geweest, door onderdelen te vervangen.

Zou wat zijn, dat als ik een auto verkoop en iemand hem kapot heeft binnen een week, dat ik degene ben die hem moet maken := neehoor, garantie tot aan de deur.



dat is precies hoe het is gegaan. de vorige eigenaar wist van niks hij leeft heel erg mee en helpt me waar hij kan, ook een nieuwe auto kan na een paar dagen stuk gaan, miss reed dat oude vrouwtje hele korte stukken waarna de motor niet warm word dus ook geen mankement vertoont de verkoper kon dit idd niet weten.

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:57

sanso schreef:
fjordjes schreef:
Dat heb ik ook gehad met m'n Opel corsa, was idd de lambda sonde. Toen laten vervangen kostte me 100 euro.


Ik heb daar toen der tijd (2 jaar geleden) bijna €400 voor moeten aftikken. Ook een Opel Corsa. Auw #)

Even het topic verder doorgelezen; klinkt een beetje to good to be true TS... ik hoop dat je geen miskoop hebt gedaan. Blijft lastig, een auto kopen. Het is een pak geld en altijd een grote gok. Het is niet mijn hobby in elk geval (bang voor oplichting.. je hoort het zo vaak)

Dan ben jij in ieder geval opgelicht. Zelfs de lambda's van mijn Range Rover (zitten er twee in) kosten maar 100 euro voor acceptabel after-market materiaal. Ik wil de garage meemaken die in zulke oude auto's nog (te duur) merk-spul stopt.

Voor TS: beetje zoeken op internet helpt je zo een een sonde en als jouw vent aan auto's werkt, weet ie ook wel waar dat ding zit. Auto boven de put, vijf minuten knutselen, klaar.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:02

PureSG schreef:
Wie weet, misschien weet de verkoper niet beter dan dat hij een goede auto heeft verkocht, en heeft TS gewoon dikke vette pech gehad dat er wat kapot is gegaan nadat zij hem gekocht heeft.
Daarbij is de verkoper blijkbaar al coulant geweest, door onderdelen te vervangen.

Zou wat zijn, dat als ik een auto verkoop en iemand hem kapot heeft binnen een week, dat ik degene ben die hem moet maken := neehoor, garantie tot aan de deur.


Citaat:
hij zei dat hij niks kon vinden maar heeft meerdere dingen voor me vervangen waaronder:


gaskleppenhuis + ingebouwde luchtmassa meter
bougies + bougie kabels vervangen
teller motor
nieuwe bobine.


Lees even het dik gedrukte, waarom zou je dingen gaan vervangen als er niks te vinden is?! Zelfde als een nieuwe band vervangen terwijl die nog goed is, waarom zou je dat doen?

Daarnaast heb ik pas een nieuwe/tweedehands auto gekocht, en die heb ik direct na de aankoop laten controleren bij mijn eigen garage, waarna bleek dat er het een en ander niet goed was aan de auto. Dit heb ik ook meteen doorgegeven bij de verkoper, en die heeft er voor gezorgd dat de auto op zijn kosten gemaakt werd.

En vraag aan 100 verkopers wie de vorige eigenaar was van de auto, dan zullen 80 mensen zeggen dat de auto van een lief oud vrouwtje was.. Heb al wat auto's versleten ondertussen,en alle 10 de auto's zijn van oude vrouwtjes geweest, toevallig he :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:09

Ik heb een roze (!) Daihatsu Cuore nu, en die is écht van een oud vrouwtje geweest. Hij ruikt er zelfs nog naar :') En kan natuurlijk ook niet anders met dit model :=

Ik heb exact hetzelfde probleem uit de OP ook gehad met mijn Micra, en bij mij was het de luchtmassameter. Maar garages konden er nooit iets aan vinden. Vriend met autokennis ook niet, en Micra-forum ook niet. Pas toen ik hem voor veel te weinig verkocht had aan een liefhebber die hem ter plekke effe fixte (baaaal!) werd duidelijk wat het was... :=

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:10

ja bij micra's zie je veel de luchtmassa meter maar dis is vervangen idd maar mocht niet baten helaas. kan ook iets kleins zijn wand hij heeft het niet elke keer met rijden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:23

Vervangen door een...? Nieuwe? Gereviseerde? Van de sloop?

Oftewel: wie garandeert jou dat dit "nieuwe" onderdeel niet óók dit probleem vertoont?

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:41

Ik heb de (voorste) lambdasonde van mijn ouders hun VW Beetle Cabrio van de zomer zelf vervangen, heb kleine armpjes dus kon er goed bij :D . Daarvoor ook idd regelmatig schokken en geen vermogen meer en sinds de LS vervangen is geen centje pijn meer. Ik heb hem online besteld, van Bosch en was 130 euro kwijt.

TS: kan je auto niet uitgelezen worden? Of is hij daar te oud voor?

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:47

PureSG schreef:
Zou wat zijn, dat als ik een auto verkoop en iemand hem kapot heeft binnen een week, dat ik degene ben die hem moet maken := neehoor, garantie tot aan de deur.

Lees de EU wetgeving er maar op na. Niet voor niets dat in b.v. Duitsland veel particulieren hun auto als "knutselproject" zonder garantie aanbieden.

100K voor een twintig jaar oude auto kan prima. Vaak zijn het tweede auto's die alleen korte ritjes naar de supermarkt, (schoon)moeder enz maken. Voor langere afstanden wordt dan de 'grote' auto gepakt.

Hoop dat TS de oorzaak kan vinden er dan verder een fijne auto aan heeft.

Mer1980

Berichten: 18881
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:26

Ik heb ook een Micra gehad een 1.4 Tekna uit 2008. Hele fijne auto echter na het warm rijden viel de auto opeens uit. Ik kon wel weer opstarten, maar na een stuk rijden viel hij weer uit. Doodeng met kids achterin. Na gedegen onderzoek bleek mijn distributieketting te ver uitgerekt / versleten. Na het vervangen (€800,- via een kennis, bij officiële garage €1800,-) liep de auto weer als een zonnetje totdat er iemand achterin vloog een jaar later en ik via de verzekering een dagwaarde kreeg van €3250,- :=

Dus ik hoop niet dat je ketting stuk is...

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:40

Mijn oude clio had hetzelfde probleem en die rijdt nu weer als een zonnetje met een nieuwe lambdasonde en schoon gasklephuis. :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:01

Mer1980 schreef:
Ik heb ook een Micra gehad een 1.4 Tekna uit 2008. Hele fijne auto echter na het warm rijden viel de auto opeens uit. Ik kon wel weer opstarten, maar na een stuk rijden viel hij weer uit. Doodeng met kids achterin. Na gedegen onderzoek bleek mijn distributieketting te ver uitgerekt / versleten. Na het vervangen (€800,- via een kennis, bij officiële garage €1800,-) liep de auto weer als een zonnetje totdat er iemand achterin vloog een jaar later en ik via de verzekering een dagwaarde kreeg van €3250,- :=

Dus ik hoop niet dat je ketting stuk is...


Wauw, ik heb dus precies hetzelfde meegemaakt met mijn Micra :')

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:06

Is je uitlaat nog wel goed? Als de auto zo oud is en zo weinig km's, heeft de uitlaat en zeker de einddemper veel te lijden gehad. Als dan toevallig je schot in die demper los zit, kan dat ook de problemen geven die jij zegt en zou ook kunnen verklaren waarom ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:58

Mer1980 schreef:
Ik heb ook een Micra gehad een 1.4 Tekna uit 2008. Hele fijne auto echter na het warm rijden viel de auto opeens uit. Ik kon wel weer opstarten, maar na een stuk rijden viel hij weer uit. Doodeng met kids achterin. Na gedegen onderzoek bleek mijn distributieketting te ver uitgerekt / versleten. Na het vervangen (€800,- via een kennis, bij officiële garage €1800,-) liep de auto weer als een zonnetje totdat er iemand achterin vloog een jaar later en ik via de verzekering een dagwaarde kreeg van €3250,- :=

Dus ik hoop niet dat je ketting stuk is...

Als de ketting stuk is, doet ie niks meer :)* maar als ie uitgerekt is, kan het wel.
Alleen dat verklaart niet waarom de motor in z'n toeren klimt terwijl de power wegvalt. Als ie uit z'n timing loopt zal het toerental eerder instorten.

Een motor die in z'n toeren klimt terwijl het vermogen in elkaar stort, wordt verzopen. Met andere woorden: krijgt te veel benzine.
Probeer het maar: start heel kort de motor maar laat 'm niet aan slaan. Doe dat twee a drie keer. Daarna krijg je 'm niet meer aan de praat want er zit zoveel benzine in de cilinders dat de boel niet meer ontploft. Het mengsel zit boven de UEL-waarde, voor degenen die bekend zijn met de Ex materie.

Mer1980

Berichten: 18881
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:25

ikke: helemaal prima :D ik heb er geen verstand van, ik weet wel dat mijn Micra uitviel als ie warm was en dat de ketting uitgerekt was tot het maximale. Na vervangen was ie goed, kan mij helaas niet meer herinneren of mijn toeren omhoog gingen... :')

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:10

ikke schreef:
Een motor die in z'n toeren klimt terwijl het vermogen in elkaar stort, wordt verzopen. Met andere woorden: krijgt te veel benzine.

Joh, alleen de oude garde op bokt heeft nog auto's met choke gereden :+ Wat jongere motorrijders kennen het ook nog wel, motoren hebben langer het choke-knopje gehouden.

Paar jaar geleden trouwens nog een keer de grasmaaier van de stalhouder aan de praat gekregen door deze letterlijk handmatig te choken. Hij was al even zonder succes aan het pielen, ik hou de luchttoevoer wat dicht en het was starten - lopen :D

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:46

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:
Een motor die in z'n toeren klimt terwijl het vermogen in elkaar stort, wordt verzopen. Met andere woorden: krijgt te veel benzine.

Joh, alleen de oude garde op bokt heeft nog auto's met choke gereden :+ Wat jongere motorrijders kennen het ook nog wel, motoren hebben langer het choke-knopje gehouden.

Paar jaar geleden trouwens nog een keer de grasmaaier van de stalhouder aan de praat gekregen door deze letterlijk handmatig te choken. Hij was al even zonder succes aan het pielen, ik hou de luchttoevoer wat dicht en het was starten - lopen :D

Zo, en weer een stalhouder met een minderwaardigheidscomplex :D :D

Maar ik had het laatst ook bijna voor elkaar om de V70 te verzuipen. Was er even niet met m'n aandacht bij, hij deed wat moeilijk met starten en toen ik 'm doorstarte kostte het even moeite voor ie aansloeg :o