Foto's iPhone 8 overzetten naar Windows computer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Foto's iPhone 8 overzetten naar Windows computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 20:27

:wave:

Ik ben ten einde raad, dus ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft...

Als ik de foto's van mijn iPhone 8 wil overzetten naar mijn computer (windows), hebben alle foto's andere bestandsnamen. Hierdoor staan alle foto's door elkaar en er is totaal geen touw aan vast te knopen. Hier heb ik al eens vaker naar gezocht op internet, maar niks kunnen vinden hoe ik dit kan veranderen.

Maar nu is dit inmiddels het enige probleem niet meer. De foto's staan nog steeds door elkaar, maar alleen de bewerkte instagram foto's en opgeslagen foto's zijn nog een JPG bestand. De foto's gewoon met mijn iPhone gemaakt, hebben zijn nu een HEIC bestand?! En dat kan ik op mijn computer niet openen...

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de foto's gewoon opeenvolgende bestandsnamen kan geven én hoe ik die HEIC bestanden omzet naar JPG bestanden? Ik zit inmiddels echt met de handen in het haar!

Alvast bedankt. :)

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:46

Ik heb geen ervaring met hem omzetten van HEIC bestanden maar misschien heb je hier wat aan? https://airmore.com/nl/heic-naar-jpg-omzetten.html

Om voortaan alles in een ander bestandstype op te slaan moet je naar je instellingen -> camera -> structuren (geloof ik, mijne staat in het Engels en dan is het formats), en dan "meest compatibel" selecteren

Edit: ik weet zelf niet hoe je de bestandsnamen weer op volgorde kan zetten (ja handmatig, maar dat lijkt me een beetje veel werk := ) , hopelijk weet iemand anders dat wel :D

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Foto's iPhone 8 overzetten naar Windows computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:09

Je bent mijn held!! Het is een heuleboel werk, maar kan m'n foto's iig converteren en dus weer openen!
Instellingen meteen goed gezet.

Bestandsnamen is een tweede zorg. :)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Foto's iPhone 8 overzetten naar Windows computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:34

Als je je fotos back upped nasr google photos is het ook vrij makkelijk om ze naar je computer te halen. :)

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:00

Fijn! :D

Ik heb de mijne pas een paar weken maar heb gelukkig de tip gekregen om direct die instelling te veranderen haha, anders had ik met hetzelfde probleem gezeten