Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:37

Gewoon eens een hartig woordje met die dame spreken. Duidelijk aangeven dat wanneer ze niet de richtlijnen voor verwarming ed volgt ze om kan kijken naar een andere plek.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:37

Laibadji schreef:
De kachel is nieuw. De schouw heeft ook een jaar perfect gewerkt. Vorige winter geen problemen gehad. We hebben het huis zelf nog maar een jaar in eigendom.

Toen de problemen met de schouw er waren hebben we onmiddellijk ingegrepen en de kosten voor een nieuwe schouw gedaan. Op 7 dagen alles opgelost.

De huurder zet ook de brandstof toevoer toe aan de ketel. Dus niet alleen kachel uit. Ook aan de ketel alles toe. De brandstof moet zeker 20m afleggen om aan de kachel te komen.

Ik vind het vooral heel vermoeiend. Ik wil alles graag goed doen en haar een leuk huisje bieden. Dat is mijn uitgangspunt... Echter heb ik het gevoel uitgezongen te worden.

En ja hoor ik snap de huurder zeker. In de kou zitten is niet fijn en daar moet iets aan gedaan worden maar zij kan ook initiatief nemen en dat gebeurt nooit. Bij eender welk akefietje. Zelfs een tl lamp vervangen is te moeilijk...

Op de duur denk ik echt *zucht*



Problemen met de lampen ? Bel de klusjesman maar.

Eens zien hoe rap het stopt als ze er voor moet gaan betalen...

Zie het op het werk ook met klanten.
Nee ik kan dit niet ....
Ja mevrouw ik kan u een tech sturen maar dit kan betalend worden. Aangezien wij niet verantwoordelijk zijn om u tv aan te zetten ...

En dan gaat het meestal op wonderbaarlijke manier wel :7

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 18:45

Als ik de grenzen aangeeft dan begint zij tegen te sputteren. 'Het is voor mij ook niet gemakkelijk!' zegt ze dan. Ze is ook al beginnen huilen. Ze weet dan echt niet hoe het aan te pakken en in oplossingen te denken... Maar ik kan toch niet alles voor haar doen?

Door dergelijke reactie breekt mij hart en ga ik het probleem voor haar oplossen.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:56

Niet meer doen TS. Zij leert er niets van en jij raakt er gefrustreerd van. Laat haar maar eens modderen.

Wij hebben zo'n buurman. Als er iets gezamenlijks moet gebeuren gaat hij met de pootjes omhoog liggen: kan ik niet, wil ik niet, snap ik niet.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:13

Hoe oud is je huurster Laibadji? Het klinkt alsof ze voor het eerst op zichzelf woont en niet veel heeft meegekregen van dat soort dingen van huis uit

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:22

Laibadji schreef:
Als ik de grenzen aangeeft dan begint zij tegen te sputteren. 'Het is voor mij ook niet gemakkelijk!' zegt ze dan. Ze is ook al beginnen huilen. Ze weet dan echt niet hoe het aan te pakken en in oplossingen te denken... Maar ik kan toch niet alles voor haar doen?

Door dergelijke reactie breekt mij hart en ga ik het probleem voor haar oplossen.



Tja, toch even je hart van steen maken op dat moment hoor. In mijn ogen is dat gewoon manipuleren om het zelf niet te hoeven doen.
Het is gewoon van de zotte dat ze naar jou toe komt als er een lamp verwisseld moet worden. Ook een TL buis is echt geen rocket science dus dat kan ze heus wel zelf, desnoods na wat uitleg.. Mag toch hopen dat ze nog wel zelf een nieuwe tl buis gekocht heeft of heb je die ook nog eens uit eigen zak betaalt?

Of voortaan voor dit soort klusjes loon rekenen. Denk dat ze dan ineens een heleboel zelf kan. Bij een woningstichting hadden ze dr vol in dr gezicht uit gelachen als ze gebeld had of er een mannetje langs kan komen om een tl buis te verwisselen. Dat is namelijk helemaal niet een taak (laat staan plicht) van de verhuurder.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:27

Laibadji schreef:
Als ik de grenzen aangeeft dan begint zij tegen te sputteren. 'Het is voor mij ook niet gemakkelijk!' zegt ze dan. Ze is ook al beginnen huilen. Ze weet dan echt niet hoe het aan te pakken en in oplossingen te denken... Maar ik kan toch niet alles voor haar doen?

Door dergelijke reactie breekt mij hart en ga ik het probleem voor haar oplossen.


:') hoe oud is ze? Dit kan toch niet volwassen zijn?

Welkom in het echte grote mensen leven. Ze gaat maar leren oplossingen bedenken, ze woont nu op zichzelf. En je huurbaas bellen om een muis te vangen of een lamp verwisselen zou echt nooit in mij opgekomen zijn.
Is ook jouw taak niet, dus had haar een klusjesman laten bellen of een muizenvanger.

En wat betreft die mazoutkachel; het is haar eigen schuld dat het ding niet optimaal werkt dus zou echt die elektrische kachel niet betalen.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:29

Begint te janken maar heeft wel een baan waarvoor ze naar het buitenland moet en dat gaat wel maar zorgen dat een kachel volgens aanwijzingen kan branden niet??? Wie houd wie nu voor de gek. Gewoon doorpakken en anders huurcontract opzeggen.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 20:46

meggiemeg schreef:
Hoe oud is je huurster Laibadji? Het klinkt alsof ze voor het eerst op zichzelf woont en niet veel heeft meegekregen van dat soort dingen van huis uit

Ze is 34. Heeft reeds met haar vriend samengewoond maar de relatie is spaak gelopen.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:48

Laibadji schreef:
meggiemeg schreef:
Hoe oud is je huurster Laibadji? Het klinkt alsof ze voor het eerst op zichzelf woont en niet veel heeft meegekregen van dat soort dingen van huis uit

Ze is 34. Heeft reeds met haar vriend samengewoond maar de relatie is spaak gelopen.


Nou, je weet dus waarom :')

Het klonk echt als een 18-jarige die voor het eerst uit huis gaat...
als 34-jarige weet je toch wel hoe je een lamp verwisselt, een muis vangt, een mazoutkachel aan de praat houdt of heb je iig skills om dat te googlen :=

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:52

De vriend vond zich nog te jong voor het vaderschap zeker ...

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:57

Laibadji schreef:
De kachel is nieuw. De schouw heeft ook een jaar perfect gewerkt. Vorige winter geen problemen gehad. We hebben het huis zelf nog maar een jaar in eigendom.

Toen de problemen met de schouw er waren hebben we onmiddellijk ingegrepen en de kosten voor een nieuwe schouw gedaan. Op 7 dagen alles opgelost.

De huurder zet ook de brandstof toevoer toe aan de ketel. Dus niet alleen kachel uit. Ook aan de ketel alles toe. De brandstof moet zeker 20m afleggen om aan de kachel te komen.

Ik vind het vooral heel vermoeiend. Ik wil alles graag goed doen en haar een leuk huisje bieden. Dat is mijn uitgangspunt... Echter heb ik het gevoel uitgezongen te worden.

En ja hoor ik snap de huurder zeker. In de kou zitten is niet fijn en daar moet iets aan gedaan worden maar zij kan ook initiatief nemen en dat gebeurt nooit. Bij eender welk akefietje. Zelfs een tl lamp vervangen is te moeilijk...

Op de duur denk ik echt *zucht*


Wat bedoel je met een 'schouw', de schoorsteen?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:57

Ik kan niet beoordelen of je de huurster teveel in de watten legt.
Denk dat dat vaak heel persoonlijk is of je iets voor iemand extra wil doen of niet en daar ben je vrij in, om voor de ene het vuur uit je sloffen te lopen en voor de ander niet.

Wat ik haar wel duidelijk zou maken is, dat als ze niet verantwoordelijk met de kachel omgaat de kosten voor haar zijn.
En dat ze zelf de reparateur moet bellen en betalen, de volgende keer dat de kachel het niet doet.
En dat ze zelf gas en elektriciteitsrekening moet betalen voor dit huis.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 21:04

Hevonen schreef:
Laibadji schreef:
De kachel is nieuw. De schouw heeft ook een jaar perfect gewerkt. Vorige winter geen problemen gehad. We hebben het huis zelf nog maar een jaar in eigendom.

Toen de problemen met de schouw er waren hebben we onmiddellijk ingegrepen en de kosten voor een nieuwe schouw gedaan. Op 7 dagen alles opgelost.

De huurder zet ook de brandstof toevoer toe aan de ketel. Dus niet alleen kachel uit. Ook aan de ketel alles toe. De brandstof moet zeker 20m afleggen om aan de kachel te komen.

Ik vind het vooral heel vermoeiend. Ik wil alles graag goed doen en haar een leuk huisje bieden. Dat is mijn uitgangspunt... Echter heb ik het gevoel uitgezongen te worden.

En ja hoor ik snap de huurder zeker. In de kou zitten is niet fijn en daar moet iets aan gedaan worden maar zij kan ook initiatief nemen en dat gebeurt nooit. Bij eender welk akefietje. Zelfs een tl lamp vervangen is te moeilijk...

Op de duur denk ik echt *zucht*


Wat bedoel je met een 'schouw', de schoorsteen?

Ja inderdaad. Sorry Vlaams. :o Ik wist niet dat het woord in Nederland niet gekend is.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:11

Wij kennen wel het woord schouw in combinatie met een haard, maar dat is iets heel anders. Het is de plek waarin het vuur wordt gestookt en de omlijsting daarvan.
Afbeelding

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 21:13

Dat is voor ons de open haard. En de schouw is hetzelfde voor de schoorsteen. Wat leuk! Weer iets nieuws geleerd!

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:34

Zou haar inderdaad er op wijzen ( op papier,ook),dat jij niet instaat voor de kosten / gevolgen van het alles uitzetten en afsluiten. Dat er namelijk daardoor zeker problemen en kosten gaan komen. Nog 1 keer alles laten zien en uitleggen.....

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:51

Maflinger_S schreef:
De vriend vond zich nog te jong voor het vaderschap zeker ...


_O-

oh my...34...en dan niet zelf een lamp kunnen verwisselen of weten dat je de bende op de waakvlam moet houden......

ik nog denken dat je met een strontverwende 18 jarige te maken had die nog nooit wat in dr leven heeft hoeven doen. Al zal ik met strontverwend er niet ver naast zitten, gezien wat ts verteld.

Nou dan was ik er helemaal snel klaar mee als ik in ts dr schoenen stond. Dit zijn gewoon dingen die je met 34 toch echt wel weet en kunt ook.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-11-18 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:55

Heb je een huisje verhuurd aan een volwassen vrouw of heb je haar geadopteerd?

Je bent een veel te lieve huisbaas op deze manier en die dame is waarschijnlijk niet zo dom als ze zich voordoet.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:00

Dat lijkt mij ook, dat ze zich dommer voor doet dan dat ze is. Want is wel lekker makkelijk natuurlijk als anderen het voor haar doen.

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:42

Laibadji schreef:
Als ik de grenzen aangeeft dan begint zij tegen te sputteren. 'Het is voor mij ook niet gemakkelijk!' zegt ze dan. Ze is ook al beginnen huilen. Ze weet dan echt niet hoe het aan te pakken en in oplossingen te denken... Maar ik kan toch niet alles voor haar doen?

Door dergelijke reactie breekt mij hart en ga ik het probleem voor haar oplossen.


Jee, je verhuurt geen hotelkamer maar een huurhuis. Niet meer intrappen. Maak een lijstje met monteurs en bedrijven die ze kan inschakelen voor klusjes en kleine reparaties die niet onder de verhuurdersverplichtingen vallen, en de rekening is voor haar.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:26

Lastig als een volwassen vrouw zich zo opstelt, waarschijnlijk is altijd alles voor haar gedaan/geregeld. Maar dan wordt het toch echt tijd dat ze handiger gaat worden en ook advies aan neemt.
Ik zou een handleiding maken voor het gebruik van de kachel, deze aan haar overhandigen, hierin ook vermelden wat er kan gebeuren als ze bij kou de waakvlam uit zet of te laat aan zet, welk onderhoud er voor haar is en welke voor de verhuurder. Tevens de extra kosten erbij vermelden die kunnen ontstaan bij het niet opvolgen van de gebruiksaanwijzing en dat deze dan voor huurder zijn. Wellicht dat ze dan beter na gaat denken, doet ze dat niet dan zijn de kosten toch echt voor haar die uit haar beslissingen voort komen.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:45

Ik zou haar een handleiding van de kachel geven en aangeven dat problemen die ontstaan doordat zij de handleiding niet opvolgt voor haar rekening zijn (en ze die ook zelf moet oplossen). Daarnaast zou ik haar een overzichtje geven met dingen die jullie verantwoordelijkheid zijn en zaken die zij zelf moet regelen. Als je dan heel aardig bent geef je haar ook nog een lijstje met monteurs en telefoonnummers die ze kan bellen.
Zo weet zij precies waar ze aan toe is, en jij kan haar op het lijstje wijzen als ze weer eens voor een lampje aan de deur staat.

Ik zou wel proberen dit op een vriendelijke manier te brengen. Zeggen dat het een aanvulling is en het jou handig lijkt voor het overzicht.

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:49

Ik zou een idiot proof instructie voor haar schrijven. Echt stap voor stap, dan kun je daar naar verwijzen in de toekomst. Ook handig voor de huurders na haar

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Verhuurder frustratie met huurder (en omgekeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:51

Rijd ze ook paard?