Logo afleveren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leen

Logo afleveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 12:40

Ik wist niet goed waar ik dit het beste zou plaatsen omdat het wel op meerdere plaatsen kan.

Ik heb voor mijn nonkel een logo gemaakt. Nu was ik wel zo slim om dit in een vector te maken.
Maar ik kom er niet uit hoe ik het het beste aanlever.

Via google kwam ik uit op .eps en .pgn maar sommige zeiden dat drukkerijen vaak pfd willen?
.eps kan ik niet rechtstreeks via mijn programma (graphic op mac).

Edit: ik zie dat ik .svg heb? Ik voeg even een foto toe van mijn export mogelijkheden.

Afbeelding

Hij vroeg of ik het logo met witte achtergrond en transparant wou doorsturen maar is dat nodig de witte achtergrond? Ik wil namelijk het makkelijk houden en niet te veel verschillende bestanden aanleveren.
Ik heb sowieso al een kleur versie en grijstinten versie.

Hij wil het logo later ook gebruiken voor een banner dus de kwaliteit moet wel zoals vector blijven.

Marg

Re: Logo afleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:56

Je kan hem opslaan op meerdere manieren. Voor elk wat wils. Als je geen photoshop hebt, heb je niks aan sommige bestanden maar een drukker wel. Voor je ook zelf is een .jpeg prima of een .png (transparante achtergrond).

Lever dus een hele set aan zou ik zeggen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 13:02

Dus sowieso een .svd of .eps voor de drukker en een .pdf voor als de drukker dat liever heeft.
Dat is dan voldoende om het vector bestand te leveren?

De .pgn voorzie ik dan gewoon op goede resolutie voor op hun website, bij email,..
Maak ik deze best in verschillende groottes, of gewoon een maat die ze zelf verschalen?
Ik neem aan dat ik best voor bij de email alvast een kleinere versie maak zodat die zonder moeite bij de email kan. De andere zal hij toch invoegen in een document.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:09

Ik lever ook standaard een set.
EPS is de standaard extensie voor logo’s. Je masterfile als het ware.
SVG is daar de digi webfriendly versie van die makkelijk te versturen is naar online printers e.d.
PDF is voor iedereen makkelijk te gebruiken zonder compressie van het logo (en dus kwaliteitsverlies) en kan dus zo door iedereen worden bekeken en geprint e.d. ook zonder speciale programma’s.
PNG is vooral handig voor online en projectie ivm transparante achtergrond en heeft minder compressie dan JPG. Over het algemeen niet voor afdrukken behalve bijv. als logo op een foto oid.

Hopelijk heb je er wat aan. :)
Verkleinen van een grotere PNG doen klanten zelf. :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie