Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Sizzle schreef:Ik ben tot nu toe altijd facebook-vrij geweest maar wilde nu een account maken omdat heel veel paarden verkoop sites zo ongeveer enkel nog via facebook lopen. Ik heb braaf mijn eigen naam ingegeven, geboortedatum en telefoonnummer.
Vervolgens vroeg de registratie om een selfie wat ik al dubieus vond, maar goed er zijn steeds meer telefoons met gezichtsherkenning.
Vervolgens is het geblokkeerd en de enige manier om verder te gaan is om een kopie van mijn ID vrij te geven. Dat gaat me echt 100 stappen te ver en is gewoon verkapte data diefstal.
Ik blijf dus maar facebookloos.
Is dit normaal??? Geeft iedereen zomaar een selfie af met een kopie van zijn ID met risico op identiteitsfraude?
Sizzle schreef:Als ik in het Engels zoek dan schijnt dit de nieuwe manier te zijn die langzaam ingevoerd aan het worden is.
Op Duitse sites heb ik ook gevonden dat mensen ineens geblocked waren en alleen weer toegang kregen als ze hun ID opstuurden.
xx_Irisje schreef:Sizzle schreef:Als ik in het Engels zoek dan schijnt dit de nieuwe manier te zijn die langzaam ingevoerd aan het worden is.
Op Duitse sites heb ik ook gevonden dat mensen ineens geblocked waren en alleen weer toegang kregen als ze hun ID opstuurden.
Dit heb ik ook al eens gehoord. Kennis had haar achternaam versleuteld en kreeg pas weer toegang na het tonen van haar ID
Imre schreef:Ik had hetzelfe met ebay. Die wilden een kopie van mijn paspoort en een uittreksel uit het bevolkingsregister of iets soortgelijks. Heb ik niet gedaan, nu heb ik een ban.
Gebruikers op dit forum: iphyn, JudithO, Maanlicht, Pikkepor, xRoossie95, zacharyhill en 15 bezoekers