3D printers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

3D printers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 12:19

Ik ben op zoek naar ervaringen met 3D-printers. Ik overweeg er namelijk eentje aan te schaffen.

Ik heb er echter nog nooit een van dichtbij gezien. :')

Dus echt alle informatie is welkom. Is het makkelijk? Waarom heb je welke printer aangeschaft? Neemt het veel plek in beslag? Duurt het lang voor iets geprint is? Hoe upload je bestanden naar de printer?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 3D printers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:34

Leuk, ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar uiteindelijk kan ik er gewoon te weinig mee.
Bij het bedrijf van mijn vriend hebben ze er een. Vooral erg leuk, maar heel erg nuttig is ie nog niet. Het was wel een ouder model, en maakte daardoor geen enorm gedetailleerde prints.

Ze nemen niet enorm veel plek in. Niet meer dan een flinke laserprinter. Het printen duurt toch wel een minuut of 10 bij de printer die ik ken. En dat was een klein bekertje van 5cm hoog.
Bestanden uploaden is nog best lastig, aangezien het uiteraard allemaal in 3D is, en in een bepaald formaat moet worden ingevoerd en dan nog eens moet worden omgezet zodat de printer het bestand ook echt kan lezen en weet waar die moet beginnen ed.
Nu was dat wel al een aantal jaren geleden, en het zou zomaar kunnen dat het met de nieuwste modellen een stuk makkelijker en sneller gaat.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: 3D printers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 17:46

Oh bedankt voor je reactie! Ik heb een website gevonden genaamd Thingiverse waarbij je veel printfiles kan vinden. Dus dan lijkt me dat in ieder geval al een optie.

In m'n hoofd lijkt me nog zo moeilijk en futuristisch, maar het schijnt toch wel mee te vallen. :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:48

Mijn ex doet heel veel met 3D-printers en ik heb er zelf ook een. Ze ontwikkelen echt in rap tempo. Wat voor soort dingen wil je gaan maken?

Mijn printer is heeeeeel oud (2013 meen ik) en ze hebben zich echt enorm ontwikkeld sinds die tijd, de dingen die je kan maken worden steeds mooier en groter en de printers zelf zien er ook niet meer zo in elkaar geknutseld uit, maar meer als echte dingen.