Brand los!

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
MoniqueT schreef:Aillill, ik heb jarenlang in Beesd gewoond en ken Culemborg vooral van de zwemles en de middelbare school van een van mijn kinderen. Toen was er in de stad nogal wat criminaliteit, met name in één buurt.
Tegenwoordig hoor ik er vaak over al die autobranden ... voel jij je veilig daar? Want buiten dat vind ik het inderdaad gewoon een leuke stad, niet te groot, met veel voorzieningen, goed OV en heel centraal.
November108 schreef:Ok ok, niet iedereen zal elkaar kennen. Zo ken ik jou bijv. nietCulemborg is zeker een aanradernatuurlijk wel bevooroordeeld haha. Woon er al lang. Aillil heeft hierboven al een hoop gezegd, maar dat geroddel is alleen een bepaalde cirkel imo. Zelf inderdaad ook heel veel familie hier wonen, dus honkvast is zeker waar
. Maar dat zul je overal wel hebben. In een stad met bijna 30.000 mensen kent echt niet iedereen elkaar
Ik sta op pensionstal den heuvel in Culemborg. Je moet hier in de buurt niet verwachten dat paarden in de winter op de wei staan, Betuwse kleigrond dus dat is dramatisch. Ze staan op de stal waar ik sta in de paddock. Zelf rij ik wekelijks buiten en overal zijn wel leuke weggetjes te vinden in het buitengebied, maar geen ruiterpaden.
Ik woon zelf in 'West' (wijken Parijsch, Goilberdingen) nog bij mijn ouders en heb ook sterk de voorkeur voor deze kant maarja hier ben ik dan ook opgegroeidzelf op middelbare school Lek en Linge gezeten.
Mocht je vragen hebben, kun je me altijd een berichtje sturen.
MoniqueT schreef:Grappig, ik ken echt bijna niemand in Culemborg, maar Gijs van pensionstal Den Heuvel toevallig wel. Wijlen mijn echtgenoot (bijna 20 jaar geleden) deed veel bestuurswerk met zijn vaderO ja, de mensen van Zorgboerderij De Witte Schuur ken ik ook.
Fijn, je niet veilig voelen is gewoon heel erg. Hopelijk worden die autobranden een keer opgelost!
MoniqueT schreef:Terweijde ja, ik kon er even niet opkomen. Mijn dochter heeft haar laatste twee jaar VWO daar in dat oude schoolgebouw van Lek en Linge gedaan, vandaar dat ik er regelmatig kwam, zij heeft een slechte heup, toen al, dus bracht ik haar vaak. Dan meteen maar even boodschappen doen bij de Coop, destijds.
Ja, mijn roots liggen in Brabant, maar ik ben in 1989 getrouwd met een Acquoyse melkveehouder, wat me natuurlijk naar de Betuwe bracht. Hij is verongelukt in 1998, maar ik ben blijven hangen in de Betuwe tot we (met mijn tweede man) naar Spanje zijn verhuisd, nu ruim 8 jaar geleden.
Ik zou inderdaad bijvoorbeeld liever in Culemborg wonen dan in Leerdam. Geldermalsen zou me ook nog wel trekken, maar dat is meer dorp dan stad.
Wij zijn - part time - echter weer terug naar Brabant.
N.B.: Als je Kees de naam Gerard de Bruyn noemt ... krijg je het verhaal wel.