Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:13

Relaxed schreef:
Geen goed topic voor mij, ondanks dat ik een prima stofzuiger heb, toch nieuwsgierig naar draadloos.. Ik woon klein en heb overal laminaat, dus geen groot/duur/luxe ding nodig :+ Maar ik merk wel dat ik nu heel lang wacht met stofzuigen omdat hij bijvoorbeeld weer boven staat.. Heb in de woonkamer standaard een vloerwisser staan die ik dan wel regelmatig ff rondtrek, maar met stofzuigen wacht ik echt tot het echt echt nodig is :') Ik mis daarin ook wel eens de kruimeldief, maar vond dat steeds zonde om die te kopen. Nu zou ik dan een kruimeldief en stofzuiger ineen hebben..

Wat raden jullie aan voor een klein huis met overal laminaat en slechts 1 kat? Ik zie deze als aanrader op Coolblue, leuke prijs! https://www.coolblue.nl/product/804553/ ... 767-1.html


De Dyson V8 fluffy, zonder twijfel. Echt doen, krijg je geen spijt van.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:02

Afgelopen weekend stond er een snoerloze stofzuiger test in de krant.
De volgende 4 kwamen als beste beoordeeld uit de test:
1) Samsung VS8000 €454,-
2) Dirt Devil Blade 2 Max €276
3) Domo DO222SV €149
4) Bissell Multireach Ion XL €290

Ik heb zelf een domo kruimeldief, top ding. Als nog geen Dyson had, ging ik net ik nu voor de Domo.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:12

Dirt devil hoor ik wel goede dingen van ook. Ik twijfel nu nog tussen een dirt devil of een phillips. Os de test uit de krant ook ergens na te lezen (of in welke krant stond hij)

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 01:12

Esther_ schreef:
Afgelopen weekend stond er een snoerloze stofzuiger test in de krant.
De volgende 4 kwamen als beste beoordeeld uit de test:
1) Samsung VS8000 €454,-
2) Dirt Devil Blade 2 Max €276
3) Domo DO222SV €149
4) Bissell Multireach Ion XL €290

Ik heb zelf een domo kruimeldief, top ding. Als nog geen Dyson had, ging ik net ik nu voor de Domo.


Hey, dat is top. Hadden ze er veel getest? Dat je ongeveer kan inschatten wat plek 4 ongeveer inhoud...

Dirt Devil had vroeger ook een super kruimelzuiger. ( eeuw geleden.....)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:28


Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:33


J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:47

Ik vind het een raar artikel. Je kan niet zien welke 10 zijn getest en als ik op de site kijk die ze hebben getest staan deze stofzuigers er helemaal niet op en hebben de dysons over het algemeen hogere cijfers.
In het artikel staat ook dat de uitgebreide testresultaten van alle tien de stofzuigers terug te vinden zijn op die site, maar kan het nergens vinden.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:14

superpony schreef:
Esther_ schreef:
Afgelopen weekend stond er een snoerloze stofzuiger test in de krant.
De volgende 4 kwamen als beste beoordeeld uit de test:
1) Samsung VS8000 €454,-
2) Dirt Devil Blade 2 Max €276
3) Domo DO222SV €149
4) Bissell Multireach Ion XL €290

Ik heb zelf een domo kruimeldief, top ding. Als nog geen Dyson had, ging ik net ik nu voor de Domo.


Hey, dat is top. Hadden ze er veel getest? Dat je ongeveer kan inschatten wat plek 4 ongeveer inhoud...

Dirt Devil had vroeger ook een super kruimelzuiger. ( eeuw geleden.....)

Dit waren de 4e beste (van de 10) met als laagste een 7,7

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:34

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:
Geen goed topic voor mij, ondanks dat ik een prima stofzuiger heb, toch nieuwsgierig naar draadloos.. Ik woon klein en heb overal laminaat, dus geen groot/duur/luxe ding nodig :+ Maar ik merk wel dat ik nu heel lang wacht met stofzuigen omdat hij bijvoorbeeld weer boven staat.. Heb in de woonkamer standaard een vloerwisser staan die ik dan wel regelmatig ff rondtrek, maar met stofzuigen wacht ik echt tot het echt echt nodig is :') Ik mis daarin ook wel eens de kruimeldief, maar vond dat steeds zonde om die te kopen. Nu zou ik dan een kruimeldief en stofzuiger ineen hebben..

Wat raden jullie aan voor een klein huis met overal laminaat en slechts 1 kat? Ik zie deze als aanrader op Coolblue, leuke prijs! https://www.coolblue.nl/product/804553/ ... 767-1.html


De Dyson V8 fluffy, zonder twijfel. Echt doen, krijg je geen spijt van.


Ik vind het continue in moeten drukken van de knop irritant. Op de maximumstand is de accu ook best snel leeg. Heb geen spijt van de aankoop onlangs, maar om er nou lyrisch over te zijn? Nee, dat niet. Ook al die losse onderdelen zonder opbergsysteem vind ik voor die prijsklasse irritant. Ik weet dat je dat dat bij kan kopen maar heb het nu maar in een tasje opgehangen. Gevolg is wel dat je het minder snel erbij pakt en ik de deurmat met de harde vloerkop zuig en dat dan weer minder goed gaat uiteraard.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:54

J0anieke schreef:
Ik vind het een raar artikel. Je kan niet zien welke 10 zijn getest en als ik op de site kijk die ze hebben getest staan deze stofzuigers er helemaal niet op en hebben de dysons over het algemeen hogere cijfers.
In het artikel staat ook dat de uitgebreide testresultaten van alle tien de stofzuigers terug te vinden zijn op die site, maar kan het nergens vinden.

Als je op de site kiest voor stofzuigers en dan filtert op model steelstofzuiger, dan zie je er veel meer (dan 10). Maar welke 10 er precies getest zijn, blijft onduidelijk.

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:28


Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:13

Ik heb gisteren dan toch ook maar de Dyson v8 animal plus besteld. Ben benieuwd hoeveel verschil het maakt met de Samsung powerstick die we hebben, want daar ben ik niet zo super tevreden over. Die gaat dus naar boven waar alleen maar stof en kattenhaar opgezogen hoeft te worden, dat doet ie prima. Beneden waar met een klein kind ook heel veel andere dingen opgezogen moeten worden hebben we dan voor het dagelijks tussendoor de Dyson, hoop dat hij de verwachtingen waar maakt :D
Ben niet zo huishoudelijk aangelegd dus alles wat een beetje helpt is mooi meegenomen. Mede mogelijk gemaakt door een paascadeau van superlieve schoonouders en wat bol.com bonnen die we nog hadden liggen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:32

Ik denk dat ik een phillips speedpro max bestel binnenkort. Is er nog iemand die ervaring heeft met de bosch stofzuigers? Daar elke bosch accu op

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:00

Ik heb sindskort de V8 absolute pro in gebruik. Qua zuigkracht weet ik niet of hij krachtiger is dan onze Miele gewone stofzuiger. Maar het is vooral het gemak. Ik ben niet zo van het dagelijks poetsen maar heb wel 2 kleine kinderen rondscharrelen. Nu pak je gewoon effe dat ding en zuigt onder de tafel of alleen de woonkamer. Je doet het meer in fases zeg maar. Maar doordat ik het nu wel vaker doe blijft het schoner en hoef je niet ineens uren stof te zuigen omdat het een tijd niet gedaan is.
De gewone stofzuiger staat bij ons in een kast die helemaal vol gepropt is (wie kent het niet) dus voordat dat ding uit die kast is, jemig. De dyson pak je er meteen even bij en klaar is kees.
We hebben er een enorme tas met opzet stukken bij gekregen maar dat heb ik nog niet getest. Het was voor ons puur gemak om beter de vloer bij te houden.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:41

Nou mijn Dyson is binnen hoor, gelijk maar even getest :D
Hij zuigt als een malle, veel beter dan de Samsung die sommige dingen meer aan de kant schoof. De Samsung ligt fijner in de hand en het zou toch handig zijn als je niet de hele tijd de knop in hoeft te drukken, maar vind dat niet opwegen tegen hoe gemakkelijk hij zuigt. En leuk al die opzetstukken, net al even de bank met de kleine borstel en de randjes van de kinderwagen gedaan :D
De Samsung blijft lekker voor boven om wat stof en haar weg te halen, luxe hoor.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:07

Wat betreft de knop indrukken, dit heeft wel het voordeel dat je hem heel makkelijk uit kunt zetten als je hem even niet gebruikt, bv als je even een stoel aan de kant schuift.
Dit bespaart weer batterijverbruik waardoor je langer en meer kunt stofzuigen.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:21

Dat ingedrukt houden met zuigen vind ik niet zo erg. Heb juist steeds dat ik hem indruk als ik hem oppak en het nog niet hoeft.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:16

Ik heb sinds donderdag de philips speedpro max, de rode, wat een fijn ding. Je pakt em heerlijk snel, stofzuigt fijn, geen gesleep meer, ook vloerkleed gaat fijn, als ik het hele huis gedaan heb (gewoon snel dagelijks) dan zit de batterij nog op 70%, alleen de normale stand gebruikt nu. Turbo eigenlijk nog niet nodig gehad. Laadt makkelijk en snel op. Stofbakje makkelijk leeg te maken. Er zit een 60 dagen probeertijd op maar geloof niet dat ie ooit nog weggaat :')

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:28

Hoi stofzuigende bokkers! Wij overwegen om de Dirt Devil Blade Total home te kopen. Mijn vriend krijgt hem voor zijn verjaardag, dus kan het met hem niet heel uitgebreid bespreken. We verhuizen binnenkort naar een eengezinswoning (standaard woning met 3 verdiepingen). We hebben 2 katten. In de toekomst misschien een hond en in de verdere toekomst kinderen. Er komt laminaat als vloer.

https://www.coolblue.nl/product/787349/ ... 777-3.html

Hebben jullie ervaringen met deze? Hoe bevalt die? Kan die als enige stofzuiger gebruikt worden? :D

Edit: eventueel andere aanraders in deze prijsklasse? Max. is wel echt €250 denk.
Laatst bijgewerkt door Denise_Storm op 05-05-19 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:34

Denise_Storm schreef:
Hoi stofzuigende bokkers! Wij overwegen om de Dirt Devil Blade Total home te kopen. Mijn vriend krijgt hem voor zijn verjaardag, dus kan het met hem niet heel uitgebreid bespreken. We verhuizen binnenkort naar een eengezinswoning (standaard woning met 3 verdiepingen). We hebben 2 katten. In de toekomst misschien een hond en in de verdere toekomst kinderen. Er komt laminaat als vloer.

https://www.coolblue.nl/product/787349/ ... 777-3.html

Hebben jullie ervaringen met deze? Hoe bevalt die? Kan die als enige stofzuiger gebruikt worden? :D

Naar de dirt devils heb ik ook gekeken. De negatieve punten wat ik vooral las waren oplaadsnoertje en niet altijd makkelijk te legen.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:19

Zuigen jullie dingen als glas ook gewoon op met de steelstofzuiger?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:11

Beau_Myrthe schreef:
Zuigen jullie dingen als glas ook gewoon op met de steelstofzuiger?


Nee, daar pak ik stoffer en blik voor. Alle ienieminie dingen die er dan nog liggen zuig ik wel op.
Maar dat deed ik met de normale stofzuiger ook al.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:59

Suzanne F. schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Zuigen jullie dingen als glas ook gewoon op met de steelstofzuiger?


Nee, daar pak ik stoffer en blik voor. Alle ienieminie dingen die er dan nog liggen zuig ik wel op.
Maar dat deed ik met de normale stofzuiger ook al.

Hier ook, stofzuiger alleen voor de kleine stukjes/splinters. Gewoon om zeker te zijn dat er niks blijft liggen

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 01:40

Wat ik me afvroeg; Ik heb een Harry en die blaast aan de achterkant lucht uit. In een huis met dieren, blaast hij dus achter me ook wel haren weg. Maar ja, moet toch ergens beginnen.

Hoe zit het met de steelstofzuigers? Blazen die geen lucht uit? Zal toch wel moeten??

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:06

Een beetje, maar dat komt dan uit de bovenkant, dus blaast niet op de grond.