Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:44

Bureautje wordt nog gebruikt door mn eigen dochter, dus daar ga ik niks op zetten haha! Dat kastje van de leen bakker ga ik wel even in het echt bekijken! Thanks for the tip! :D

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:03

IKEA heeft glazen vitrinekasten. Dat oogt minder massaal.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:47

Bokkers,
Mag ik nog een keer advies vragen?

Alle muren in mijn nieuwe huis wil ik gestuckt hebben.
Nu raadt mijn aannemer aan, om een laagje vliesbehang er op te laten zetten i.v.m. (kapot) stoten van de muren. Maar ik heb liever gladde gestuckte muren, dat heb ik nu ook in mijn badkamer/WC's.
Iemand ervaring hiermee?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:36

Electra63 schreef:
Bokkers,
Mag ik nog een keer advies vragen?

Alle muren in mijn nieuwe huis wil ik gestuckt hebben.
Nu raadt mijn aannemer aan, om een laagje vliesbehang er op te laten zetten i.v.m. (kapot) stoten van de muren. Maar ik heb liever gladde gestuckte muren, dat heb ik nu ook in mijn badkamer/WC's.
Iemand ervaring hiermee?


Je hebt vliesbehang zonder structuurtje erin :D Renovlies heet het....

Maarrrr... met een structuurtje zie je de naden niet duidelijk, ik weet niet hoe dat bij reno is...

Angelaa2
Berichten: 4229
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:49

Electra63 schreef:
Bokkers,
Mag ik nog een keer advies vragen?

Alle muren in mijn nieuwe huis wil ik gestuckt hebben.
Nu raadt mijn aannemer aan, om een laagje vliesbehang er op te laten zetten i.v.m. (kapot) stoten van de muren. Maar ik heb liever gladde gestuckte muren, dat heb ik nu ook in mijn badkamer/WC's.
Iemand ervaring hiermee?


Wij gaan de gok nemen en het glad laten stucen. Helaas pas over 3 maanden, dus nog geen ervaring.. Er zit wel bouwbehang op de muren bij oplevering

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:58

Angelaa2 schreef:
Electra63 schreef:
Bokkers,
Mag ik nog een keer advies vragen?

Alle muren in mijn nieuwe huis wil ik gestuckt hebben.
Nu raadt mijn aannemer aan, om een laagje vliesbehang er op te laten zetten i.v.m. (kapot) stoten van de muren. Maar ik heb liever gladde gestuckte muren, dat heb ik nu ook in mijn badkamer/WC's.
Iemand ervaring hiermee?


Wij gaan de gok nemen en het glad laten stucen. Helaas pas over 3 maanden, dus nog geen ervaring.. Er zit wel bouwbehang op de muren bij oplevering


Ik heb een oud huis, dus geen bouwbehang.

Bedankt Janine!
Dit had ik ook gegoogled.

Ik vind strakke gestuckte muren gewoon mooi, ik heb nu spachtelputz, dat vind ik echt lelijk nu.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:05

Wij hebben ook laten sturen zonder enig vlies eronder. Prachtig strak, maar inderdaad wel kwetsbaar. Met kinderen bijvoorbeeld zou ik het zelf niet doen.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 04:04

_Denise_ schreef:
Wij hebben ook laten sturen zonder enig vlies eronder. Prachtig strak, maar inderdaad wel kwetsbaar. Met kinderen bijvoorbeeld zou ik het zelf niet doen.


Dat is precies wat de aannemer zei: kwetsbaar. We hebben geen kinderen meer thuis.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:09

Wij hebben (met kinderen) ons vorige huis strak laten stucen en binnen maanden dik spijt van ivm de kwetsbaarheid. Niet alleen qua kinderen trouwens, ook wij zelf veroorzaakten beschadigingen :o

Ons nieuwe huis heeft vliesbehang en dat is geweldig, zit wel een mooie vlakke muur onder en alles oogt gladgestuct maar het is veel handiger. Er zijn geen naden zichtbaar, het is goed gedaan.

Ik kan je wel de oude funda-advertentie sturen als je wil.

karijn

Berichten: 5416
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:24

Wij hebben beneden gestucte muren. Ja er zitten wat kleine beschadigingen op maar het stoort ons totaal niet. Boven heb ik behang. Daar zitten ook beschadigingen op en die storen mij juist meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:25

Electra63 schreef:
Bokkers,
Mag ik nog een keer advies vragen?

Alle muren in mijn nieuwe huis wil ik gestuckt hebben.
Nu raadt mijn aannemer aan, om een laagje vliesbehang er op te laten zetten i.v.m. (kapot) stoten van de muren. Maar ik heb liever gladde gestuckte muren, dat heb ik nu ook in mijn badkamer/WC's.
Iemand ervaring hiermee?

Ik heb alles glad gestuct en ben er heel blij mee. Toch zou ik bij een volgende keer er niet weer voor kiezen. Het is zo kwetsbaar. Nu heb ik geen kinderen, maar wel honden. En ik schuif graag met meubels en deco, dus er zitten krasjes.

Reno kan goed naadloos behangen worden.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:18

Helemaal eens met voorgaande reacties. Hier ook strak gestucte muren en ja, ze zijn erg kwetsbaar. Je hoeft er maar tegenaan te stoten met iets stomps en je hebt er al een hap uit..

Het is mooi, maar super gevoelig!

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:20

Bedankt dames,
Ook hier verschillende meningen dus.

Mijn nichtje en dochter hebben beiden in hun (nieuwbouw) woningen inderdaad vliesbehang en vinden dat beiden niet zo mooi.

Ik blijf nog even twijfelen :D ;)

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:00

Die keus moeten wij straks dus ookgaan maken in onze nieuwbouw huis.
We willen alles strak gestuct maar ze adviseren renovlies eronder. Vriendin heeft sinds 4 maanden ook eencnoeuwbouwhuis mef renovlies eronder en van dichtbij zie je toch dat stuctuur ,ookal is het glad, er door en vindt dat gewoon niet mooi.. Maarja nieuwbouw nog kans op werken en we hebben kids. Lastig!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:17

Wij hadden in ons vorige huis alles glad gestuct en ik vond het reuze meevallen met de kwetsbaarheid. Voordeel is dat 't ook redelijk makkelijk zelf te herstellen is. Wij gaan dus weer voor stuc in 't nieuwe huis, en hebben ook 2 jonge kids

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:33

Wij stonden vorig jaar voor die keuze, toen ook veel verschillende meningen maar uiteindelijk het advies van de stucadoor opgevolgd.
Wij hebben alles glad gestuct inclusief plafon en de muren daarna afgewerkt met renovatievlies zodat het tegen een stootje kan. Erg blij mee! Het is er echt niet minder strak door geworden. Zeker niet nadat het ook nog geschilderd was, de lijnen die nog zichtbaar waren zag je daarna ook niet meer. Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:36

Hier ook strak gestucte muren,ik vind het makkelijk ,schilderkwast er over en het is weer netjes of heeft een andere kleur.Ik vind de kwetsbaarheid mee vallen,naast de deuren springen de honden er wel eens tegen aan en ik heb geen krassen of zo in de muur. Wel in mijn traphal met naar boven brengen van meubels,maar had ik het behangt was het er ook doorgegaan denk ik.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:39

Goed dat dit onderwerp langskomt.

Ik wil strakke muren, maar had geen idee van de kwetsbaarheid.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:41

Kirstenn schreef:
Wij hadden in ons vorige huis alles glad gestuct en ik vond het reuze meevallen met de kwetsbaarheid. Voordeel is dat 't ook redelijk makkelijk zelf te herstellen is. Wij gaan dus weer voor stuc in 't nieuwe huis, en hebben ook 2 jonge kids


Hoe herstelde jullie dit dan?

Ik heb ook wat kleine beschadigingen maar een gedeelte van de wanden is een licht beige kleur en de andere 9016.

noviceh

Berichten: 4800
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:32

Electra63 schreef:
Mijn nichtje en dochter hebben beiden in hun (nieuwbouw) woningen inderdaad vliesbehang en vinden dat beiden niet zo mooi.

Wij krijgen hier juist complimenten over, omdat het er uitziet als stuc :j

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:43

@missbambi gewoon met muurvuller en verf

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:09

Kirstenn schreef:
@missbambi gewoon met muurvuller en verf


Krijg je dan geen kleurverschil?

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:54

noviceh schreef:
Electra63 schreef:
Mijn nichtje en dochter hebben beiden in hun (nieuwbouw) woningen inderdaad vliesbehang en vinden dat beiden niet zo mooi.

Wij krijgen hier juist complimenten over, omdat het er uitziet als stuc :j

wij ook :j zeker met een laagje verf.

Maar ik snap dat in 1 klap, stucen, behangen en dan nog verven ook wel wat veel wordt.

Misschien is het een oplossing om gewoon te laten stucen en dan te kijken of je tevreden bent? Zo niet kun je altijd de gaatjes nog vullen (met muurvuller) en er alsnog vliesbehang over (laten) doen.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:42

Bedankt voor alle antwoorden!

Ik begrijp hieruit, dat (vlies)behang sowieso na t stucken altijd nog gedaan kan worden. Dus we hoeven nog niet te beslissen.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:52

MissBambi schreef:
Kirstenn schreef:
@missbambi gewoon met muurvuller en verf


Krijg je dan geen kleurverschil?


Nee het is altijd mooi opgedroogd. Wel de muurvuller secuur aanbrengen en fijn schuren, op plekken waar we 't snel hadden gedaan zag je wel wat structuurverschil (maar dan moest je er wel echt op letten en in een bepaald licht zien)