Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:05

Janine1990 schreef:
Aaaah gevonden...
[ Afbeelding ]

Mijn zusje heeft een hoog rechthoekig vlak, met als bedoeling daar mooie houten planken aan te hangen. Die foto kan ik niet goed vinden.

Misschien kan je eens op pinterest zoeken op colorblocking interieur... Daar zie ik best wel wat toffe dingen...

Oh tof zeg!

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:41

Heel erg tof! Ben bang dat daar de wanden te laag voor zijn.

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:48

Of tot lambrisering hoogte? Kan natuurlijk hoger/lager afhankelijk van wat je mooi vind :). Maar zo'n blok is ook leuk! Zag er laatst 1 in een tijdschrift die ook de hoek om ging, maar dat is met jouw schuine wanden wat lastiger :').

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:51

Sting schreef:
Of tot lambrisering hoogte? Kan natuurlijk hoger/lager afhankelijk van wat je mooi vind :). Maar zo'n blok is ook leuk! Zag er laatst 1 in een tijdschrift die ook de hoek om ging, maar dat is met jouw schuine wanden wat lastiger :').


Precies dit :) Er staan op Pinterest heel veel voorbeelden. Tot complete tetrisplaatjes aan toe...

Of gewoon dit:
Afbeelding

Echt PSvanLot, er zijn zoveel leuke opties om die witte kast in contrast te zetten met colorblocking :D

Ik denk dat je spijt krijgt van drie kleuren... Ik zou het bij donkerblauw en 9010 ofzo houden, of 9016 geen idee wat je nu op de muren hebt. Meer kleuren maakt een kleine kamer te druk en benauwd.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:58

Ik zou ook nooit twee overstaande muren een kleur geven. Dat geeft een beetje een tunnel effect vind ik..

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:05

Ik zou dan alle wanden een kleur geven. Hebben beneden alleen het plafond en de hoge plinten wit.

Colorblocking is tof maar daar zal de wand te klein voor zijn.

Zal woendag eens langs mijn interieurstyliste gaan. Zij heeft ook de benedenverdieping gedaan qua kleur.
Mits ze tijd heeft haha

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:09

Ook altijd slim!! Misschien komt zij wel met nog heel andere opties! :D

Mariekeoo, ik weet niet of je het leest... Maar bij de aldi hebben ze straks tegelstickers... Misschien wat voor je keuken? Zijn hittebestendig en het allerbelangrijkste niet definitief :D

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:12

Beneden zaten we goed op 1 lijn. Ik had al wat meubels en accessoires gekocht, hoe handig, maar die pasten wel in haar interieurplan

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:52

Ik kom mij ook weer eens melden! Een poosje geleden heb ik hier een foto van mijn woonkamer gepost, maar nu vond ik het toch tijd voor een ander salontafel.. Voor diegene die nog weten hoe mijn woonkamer eruit zag met die kleine deurmat als vloerkleed haha :+ (die word trouwens ook vervangen)

Maar wat vinden jullie van dit salontafel en past het bij mijn interieur? Of zouden jullie voor helemaal wat anders gaan.

https://www.prontowonen.nl/salontafel-s ... 64395.html

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:40

Janine1990 schreef:
Sting schreef:
Of tot lambrisering hoogte? Kan natuurlijk hoger/lager afhankelijk van wat je mooi vind :). Maar zo'n blok is ook leuk! Zag er laatst 1 in een tijdschrift die ook de hoek om ging, maar dat is met jouw schuine wanden wat lastiger :').


Precies dit :) Er staan op Pinterest heel veel voorbeelden. Tot complete tetrisplaatjes aan toe...

Of gewoon dit:
[ Afbeelding ]

Echt PSvanLot, er zijn zoveel leuke opties om die witte kast in contrast te zetten met colorblocking :D

Ik denk dat je spijt krijgt van drie kleuren... Ik zou het bij donkerblauw en 9010 ofzo houden, of 9016 geen idee wat je nu op de muren hebt. Meer kleuren maakt een kleine kamer te druk en benauwd.

Dit is echt gaaaaaf!

xPareltje schreef:
Ik kom mij ook weer eens melden! Een poosje geleden heb ik hier een foto van mijn woonkamer gepost, maar nu vond ik het toch tijd voor een ander salontafel.. Voor diegene die nog weten hoe mijn woonkamer eruit zag met die kleine deurmat als vloerkleed haha :+ (die word trouwens ook vervangen)

Maar wat vinden jullie van dit salontafel en past het bij mijn interieur? Of zouden jullie voor helemaal wat anders gaan.

https://www.prontowonen.nl/salontafel-s ... 64395.html

Hij past bij de stijl van de rest, maar ik vind je kamer al aardig vol ogen en deze tafel dus te massief. Ik zou voor iets 'lichters' gaan.


Iemand hier ervaring met die schilderij-ophang-systemen? Ik bedoel dan zo'n rail waar je doorzichtige draadjes aan hangt, en daar dan schilderijen aan. Het lijkt mij wel wat, vooral de flexbiliteit zonder de net-gestucte muur weer te doorzeven. Maar zit er nog verschil in de merken en mogelijkheden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:49

Janine1990 schreef:
Sting schreef:
Of tot lambrisering hoogte? Kan natuurlijk hoger/lager afhankelijk van wat je mooi vind :). Maar zo'n blok is ook leuk! Zag er laatst 1 in een tijdschrift die ook de hoek om ging, maar dat is met jouw schuine wanden wat lastiger :').


Precies dit :) Er staan op Pinterest heel veel voorbeelden. Tot complete tetrisplaatjes aan toe...

Of gewoon dit:
[ Afbeelding ]

Echt PSvanLot, er zijn zoveel leuke opties om die witte kast in contrast te zetten met colorblocking :D

Ik denk dat je spijt krijgt van drie kleuren... Ik zou het bij donkerblauw en 9010 ofzo houden, of 9016 geen idee wat je nu op de muren hebt. Meer kleuren maakt een kleine kamer te druk en benauwd.

Ah crap, dat vind ik ook wel erg tof. Toch nog maar even met vriendlief in conclaaf of we dat niet doen ipv een hele muur voor de helft schilderen.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:05

Ik vind de salontafel ook te massief, iets waar je onderdoor kunt kijken lijkt me ruimtelijker staan.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:50

Imd: wij hebben die ophangsystemen. Superfijn! Je kan dan makkelijk eens wat verschuiven. Geen gaten in de muur. Als je iets zwaar eraan hebt hangen, schuift het ook niet langs de muren dus geen krassen.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:19

karijn schreef:
Imd: wij hebben die ophangsystemen. Superfijn! Je kan dan makkelijk eens wat verschuiven. Geen gaten in de muur. Als je iets zwaar eraan hebt hangen, schuift het ook niet langs de muren dus geen krassen.

Klinkt heel goed! Weet jij nog waar je ze gekocht hebt?

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:18

Dankje voor de reacties! Ik zoek ook echt een salontafel die nog jaren mee kan, en ook in mijn volgende huisje kan staan. Ik heb nu 2 bijzettafeltjes zoals op de foto, maar ik vind ze absoluut niet mooi staan en ook niet mooi :+

Hebben jullie misschien voorbeelden? Zoals op de site van pronto, ikea, leen bakker.. die winkels liggen een beetje in de buurt hier

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:52

imd schreef:
karijn schreef:
Imd: wij hebben die ophangsystemen. Superfijn! Je kan dan makkelijk eens wat verschuiven. Geen gaten in de muur. Als je iets zwaar eraan hebt hangen, schuift het ook niet langs de muren dus geen krassen.

Klinkt heel goed! Weet jij nog waar je ze gekocht hebt?


Leen Bakker dacht ik

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:19

karijn schreef:
imd schreef:

Klinkt heel goed! Weet jij nog waar je ze gekocht hebt?


Leen Bakker dacht ik


Ideaal.
Ik heb ze van de praxis

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:53

Geen gaten in de muur? Maar die constructie zelf moet toch ook opgehangen worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:06

Ja, aan het plafond. Dus geen gaten in de muur als je schilderijen op wil hangen of wil verplaatsen. Ik wil het in mijn nieuwe huis ook.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:30

Wij hebben dat ophangsysteem ook. Ik kreeg (te laat) de tip om de bijbehorende strips tijdens het stuccen in een plafondlijst o.i.d. te verwerken. Dan zie je er niets meer van. Wij hadden alles al gestuct, dus het kon niet meer. Ik vermoed dat het zoiets is: https://www.ophangsysteem.nl/stas-plasterrail.html

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:31

Mijn vader is vandaag begonnen met tegelen in de wc :D

Afbeelding

Achter het toilet en de vloer komen donkere tegels, bijna zwart..

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:33

Oh hele gave tegels! <3

Zo'n constructie klinkt inderdaad wel goed, zeker als je je meubels nog wel eens verplaatst

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:02

Wat een toffe tegels!!!!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:05

Ik heb, na 10 weken wachten, eindelijk een bank! :D En ook meteen een dilemma. Ik heb teveel meubels. Mijn nieuwe bank heeft een chaise deel, en is groter dan de bank die ik voorheen had. Daardoor had ik verwacht dat mijn stoel niet meer zou passen en was ik dus al van plan die weg te doen. Maar ik denk dat het misschien toch wel kan..?

Deze salontafel is van m'n huisgenootje, niet mijn smaak en ik had er al een die hier dus in het hoekje naast de bank staat:

Afbeelding

Dit is de stoel, daar zo lang even neer gezet en vind het met tafeltje ernaast en de massieve salontafel veel te vol zo:

Afbeelding

Maar als ik de salontafels omwissel (lees: die andere de deur uit doe :+ ) en het ronde tafeltje naast de bank zet, kan de bank verder de hoek in en vind ik het eigenlijk best prima kunnen zo. Wat vinden jullie? Ik moet sowieso nog dingen afwerken, die soort behuizing tegen het plafond aan moet nog afgewerkt en geschilderd worden etc, er ligt normaal niet zoveel troep op die tafel en op de planken aan de muur en er komen posters boven de bank.

Afbeelding

Zo was het voorheen:

Afbeelding

Edit: ideeen voor eventuele andere indelingen zijn ook heel welkom trouwens :)
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 08-10-19 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:06

Het had wat voeten in aarde, 3x teruggeweest omdat de 1e niet op voorraad bleek, 2e heel ongelukkig uitkwam qua maten en driemaal scheepsrecht werd het dit.. Heel blij mee :D denk ook dat die grote tegel goed is voor dit kleine hok :+