Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:39


anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:56


xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:17

Zijn er mensen die mij zouden willen helpen. :D ik woon nu 2 jaar alleen maar ik vind mijn huisje niet sfeervol, knus, gezellig ingericht. Ik voel me vaak ook slecht in mijn vel, wie zou mij kunnen helpen met wat ideeen, eventueel links van spullen die ik zou kunnen bestellen om het leuker te maken. Ik zou wel graag via pb fotos willen sturen ivm dat dit topic mij iets te snel gaat. :+ ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:25

Heb je planten? Gordijnen? Leuke lampen/kappen? Kleed? Kussens? Kleur op de muur? Wat voor inrichting heb je? Met zo weinig info zonder foto is het wel heel lastig advies geven..

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:26

idinn schreef:
Heb je planten? Gordijnen? Leuke lampen/kappen? Kleed? Kussens? Kleur op de muur? Wat voor inrichting heb je? Met zo weinig info zonder foto is het wel heel lastig advies geven..


Er staat in mijn post, dan als mensen willen helpen even een pb moeten sturen. Dit topic is mij beetje te chaotisch haha :+

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:28

De drempel om te helpen is wel minder groot als je de foto's hier al plaatst en dan vervolgens laat reageren via pb. :) En zo heel chaotisch is het niet, toch?

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:31

_Lorette_ schreef:
De drempel om te helpen is wel minder groot als je de foto's hier al plaatst en dan vervolgens laat reageren via pb. :) En zo heel chaotisch is het niet, toch?


Oh dat kan natuurlijk ook, dankje voor de tips. Nou met chaotisch bedoel ik dat ik vaak heel wat pagina's terug moet gaan om te lezen wat iedereen zei. Maar ik zal wat foto's maken. Maar het liefst dus via pb even antwoorden erop anders zie ik door de bomen het bos niet meer. :D

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:38

_Lorette_ schreef:
De drempel om te helpen is wel minder groot als je de foto's hier al plaatst en dan vervolgens laat reageren via pb. :) En zo heel chaotisch is het niet, toch?


Dit inderdaad, ik heb geen tijd voor dat oneindige pb verkeer, maaar als ik eens een goed idee heb dan neem ik wel ff de moeite om het te typen hier. En weet ik wanneer ik het niet hoef te noemen omdat het al is genoemd.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:01

Oeh de kleur op je muur is echt schitterend! Zelf zou ik denk ik voor een grote (hoek)bank gaan ipv 2 losse zetels. En daar waar nu je lamp staat misschien een lage kast met planten/kaarsen etc erop. Ik denk dat je met wat kleurige kussentjes/accesoires een hele cosy sfeer kunt neerzetten :)

edit: Ik zie dat de poster voor mij haar bericht heeft verwijderd. :7

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:12

Sorry er ging even iets royaal fout :+ ik ga het even opnieuw proberrn haha.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:20

Even opnieuw hierbij de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou voor een hoekbank gaan inderdaad, alleen deze bank past maar net. Aan de linker kant zit namelijk de deur naar het balkon en die krijg ik anders niet open. Ik weet niet of er ook kleinere hoekbanken bestaan.

Qua planten zit ik een beetje met het probleem, ik heb best weinig lichtinval wat voor de meeste planten al een probleem geeft.

Welke krukjes, tafeltjes, vloerkleden zouden jullie kiezen bij de vloer en de muur? De meubels wil ik nog graag weg en voor andere meubels gaan :+

In iedergeval bedankt voor de adviesen! Mensen die leuke vloerkleden, tafeltjes, planten of andere dingen die een beetje hierbij passen let me now. :D

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:39

@xPareltje: De kamer is ook erg eenzijdig qua kleur. Nu hoeft het natuurlijk niet 'bont' te worden, maar met kleur breng je ook wel sfeer.
Dus van welke kleuren hou je ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:41

Kan je op de plek onder de veer een laag tafeltje of iets kwijt? Met daar dan wat plantjes bv op of kaarsen. Die muur is nu inderdaad heel wit en kaal, schilderij of iets zou het ook breken denk, de veer is in verhouding best klein. En je kleed bij de bank zou ik vervangen voor iets veel groters, wat het vlak bank/stoel opvult :j Verder zou ik wat kleur toevoegen, nu is het beetje flets.

Qua planten: kijk eens in het tuincentrum bij de schaduwplanten! Althans bij ons hebben ze daar een hele aparte hoek van. Of even googlen, zo heel donker is je ruimte niet vergeleken mijn huis. En die staat vol planten :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-19 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:42

DubbelDun schreef:
@xPareltje: De kamer is ook erg eenzijdig qua kleur. Nu hoeft het natuurlijk niet 'bont' te worden, maar met kleur breng je ook wel sfeer.
Dus van welke kleuren hou je ??


Klopt ben het met je eens hoor. :o Maar ik ben vaak bang dat als ik iets leuks heb gezien en besteld, dat het achteraf echt helemaal niet mijn ding meer is. Vandaar dat ik hier om advies vraag en wat jullie hier mooi zouden bij passen. Ik hou eigenlijk van wel alle kleurtjes behalve echt fletse kleuren zoals paars, rood, geel, oranje :P

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:46

idinn schreef:
Kan je op de plek onder de veer een laag tafeltje of iets kwijt? Met daar dan wat plantjes bv op of kaarsen. Die muur is nu inderdaad heel wit en kaal. En je kleed bij de bank zou ik vervangen voor iets veel groters, wat het vlak bank/stoel opvult :j Verder zou ik wat kleur toevoegen, nu is het beetje flets.

Qua planten: kijk eens in het tuincentrum bij de schaduwplanten! Althans bij ons hebben ze daar een hele aparte hoek van. Of even googlen, zo heel donker is je ruimte niet vergeleken mijn huis. En die staat vol planten :+


Ik heb al van iemand net een tip gekregen om inderdaad iets van een side tafel onder de veer te zetten. Wat ik eigenlijk ook wel heel gaaf vind met wat plantjes op inderdaad. :D Ga ik zeker eens naar opzoek, alleen even kijken welke kleur. Ja qua vloerkleed ben ik echt een regelrechte ramp. Ik heb aantal maanden geleden hier al om tips gevraagd, alleen vind ik het gewoon moeilijk welke kleur er bij deze vloer past. Heb je misschien leuke ideetjes voor een vloerkleed?

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:53

Wat je aan kleuren noemt kan ik echt niet flets noemen :)

Kleuren hebben zo'n duidelijk effect op je gemoedstoestand, ook al kan dat heel verschillend zijn.
Het is wel handig als je dat kunt benoemen.
Zelf word ik vrolijk van geel, druk van rood, en rustig van blauw en groen.

Begin eens met 2 wat fellere kussens op je bank. Koop goedkope hoesjes bij de Action of Hema en stop daar die grijze kussens in :) Zand of oker zou het goed doen zonder dat het té wordt.
Verder is de muur bij de eethoek een veel te witte hoek. Om niet meteen te hoeven verven zou je een mooie gekleurde doek op kunnen hangen passend bij de kussens en je groenige muur. En zet iets in dezelfde tint op de tafel om balans te krijgen.

Zo kun je langzaam aan wennen aan de kleuren en dan rustig aan dingen gaan uitbreiden met bijv. een groter kleed. Kijk eens op MP in je buurt naar 2e hands dingen. Kost nooit zoveel en doe je ook makkelijk weer weg als het niet bevalt of je iets anders wilt.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:05

Ik denk dat ik gewoon de iets fellere kleurtjes niet goed aandurf, maar vaak zijn die wel super leuk :D maar ik sta ook zeker open voor leuke adviezen wat betreft meer kleur in mijn huisje!

Oh hebben ze van die kussen hoesjes in de Action? Grijze ik denk dat je de groene kussens bedoelt haha. :P Maar dat lijkt me zeker wel een leuk idee, ga morgen meteen eens even kijken!
Welke muur bedoel je precies bij de eethoek, die waar die veer hangt? Maar het is daar wel enorm wit als ik er nu even bij stil sta inderdaad. En wat voor een doek bedoel je dan?

Ik kreeg net al een leuke tip van MarjanB om een ander en groter vloerkleed in de zithoek te leggen.

https://m2.ikea.com/nl/nl/p/stenlille-v ... -80354988/

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:10


DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:12

Zelf heb ik hem hier in kombinatie met donkergele/oker kussens

Afbeelding

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:28

Z'n doek aan de wand is ook echt onwijs gaaf inderdaad om het witte aan die kant een beetje te breken.

Die kussen vind ik echt helemaal geweldig! <3 Heb stiekem al even liggen rond speuren op internet.

Met vloerkleden vind ik het altijd best wel lastig vooral omdat mijn ruimte gewoon niet heel erg groot is. Of mag een vloerkleed prima wat groter zijn? Maar het is inderdaad hoe je zegt alweer een zelfde soort kleur en zo komt er naar mijn idee nog niet echt veel andere kleur in. :')

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:32

Die hoesjes van mij komen bij de Ikea vandaan :)

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:53


DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:58


Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:08

Ik vind de bank er echt heel vreemd staan ten opzichte van de tv.
Verder is het vloerkleed meer een deurmat :o groter en een lekker contrast er in, alles is al rustig, een blikvanger is dan zeer welkom naar mijn idee.

De tafel met de witte stoelen valt nogal uit het geheel, mag natuurlijker.

En onder de veer zou ik een klein dressoir of bankje zetten. Met wat leuke dingen er op. Denk dan aan zo'n houten bankje van barnwood.

Verder ben ik altijd wel fan van persoonlijke dingen in huis. Dingen die bij je horen. In mijn geval gaat dat om kaartjes op een rekje, een foto van mijn paard, tijdschriften. Maar ook tijdschriften, kookboeken etc, mag er zijn.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:15

De bank staat daar eigenlijk met een reden. De bank stond namelijk eerst recht tegenover de tv, alleen dan is mijn wandelgang van de slaapkamer naar de keuken enorm klein omdat de tafel daar ook staat. Hoe zou jij het dan ingedeeld hebben, kan ik het misschien eens verplaatsen voor een foto is misschien wel handig.

De tafel en stoelen zijn ook absoluut niet mijn ding geweest, maar helaas had ik 2 jaar geleden niet veel andere keus toen ik alleen ging wonen.

Onder die veer wil ik sowieso nog graag iets hebben inderdaad, maar ik zocht even op naar z'n houten bankje maar zijn die zingen zo duur, of kijk ik gewoon niet goed :')