Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:47

Leuk voor buiten onder een afdak (open oude gewelfde schuur), maar zou het niet in mijn woonkamer willen hebben.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:02

DubbelFun schreef:
Leuk voor buiten onder een afdak (open oude gewelfde schuur), maar zou het niet in mijn woonkamer willen hebben.


Als buitenkeuken of juist gewoon als vuur bij overkapping idd met bank eromheen. Ik zie het voor me :+:

capopjekop

Berichten: 30665
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:30

Of de bovenkant alleen stucen en dan de onderkant stenen houden.

Afbeelding
Bij mij is de steen behang, maar het geeft een idee.

Het is een oude foto, het valt me nu pas op hoeveel planten ik tegenwoordig in huis heb en hoeveel gezelliger dat is :D

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:32

@capopjekop: ik vind de open kast onder je tv erg leuk... zelf gemaakt ??

capopjekop

Berichten: 30665
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:54

Ja klopt!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:42

Dank je voor de tips! Al ben ik er nog niet uit.
De haard gaat voor de gezelligheid wel eens gebruikt worden ja, maar is geen primaire warmtebron.
Ik ben begonnen met het gedacht van stucen, maar de rest van mijn huis is ook al wit/zwart en hout. Dus een beetje ‘leven’ leek wel leuk.

Iemand zei iets van staal kleurige plaat? Ik kan me dat even niet voorstellen, heb je daar een voorbeeld van?
Ik houd wel can een beetje rustiek, al vind ik schmear misschien weer iets té uitgesproken.
https://www.natuursteenstrips.nl/assort ... warte-lei/
Zoiets is dan wel leuk, maar misschien te druk als je er de hele avond naar kijkt?
En een pain om aan te brengen :D

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:43

Misschien vind je op google onder “property brothers fireplace” nog ideeën? Zij werken veel met open haarden/steenstrips oid.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:30


NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:11

Mn vriendin heeft idd iets van staal om de haard heen. Ik vind het wel mooi.

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:05


DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:26

karijn schreef:
Onze lokale bloemist verkoopt deze wandborden.
Heel gaaf!
https://www.heinendelftsblauw.nl/c/wandplaten-dibond


Haha, ik zag later pas dat ze delftsblauw aan de schilderijen hadden toegevoegd. Dacht wel gelijk, he hier klopt iets niet, maar wat het precies was zag ik niet direct.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:29

Prachtige haarden zeg! Zoiets willen wij denk ik ook wel :j

Hier beginnen ze waarschijnlijk volgende maand met de verbouwing. Ik zou graag om jullie advies willen vragen.

Dit is de eerste verdieping van ons huis en is de voornaamste woon etage. Deze zal als eerste gedaan worden.

Onderaan zie je drie ruimtes, de muren daartussen gaan er uit zodat we 1 grote leefruimte krijgen met keuken en woonkamer. De twee deuren worden 1 grote opening van de hal (disimp.) naar de leefruimte.
In de onderste muur zie je vier ramen, dat zijn allemaal openslaande deuren met glas. Het raam aan de linker muur bij de keuken is een gewoon raam. (Alleen het bovenste stukje van de streep boven de getallen, het onderste stukje is helaas geen raam meer, dit is een oude tekening).

Ons idee was om een aanrecht tegen de linker muur te laten plaatsen met kastjes aan de muur links naast het raam, en dan haaks (dus in de lengte van de ruimte) een groot los eiland erbij. Een kennis gaf aan dat het aanrecht misschien mooier staat tegen de onderste muur aan, met het eiland er voor.. wat zouden jullie doen? Het eiland zou ongeveer 3 meter lang worden zodat er ook minimaal 6 zitplaatsen aan zijn (3 per kant).

De openhaard zit nu links van de deur bij de “pranzo” maar wordt verplaatst naar de muur bij de trap in de soggiomo en dan dus zoiets als de foto’s die hier geplaatst werden met een tv meubel er aan vast.

Afbeelding

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:44

Heeft iemand hier ervaring met Flexa Zachtblauw op de muur? :)

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:02

Mooie kleur wel als ik zo op google kijk :)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:05

Dank je wel allemaal voor de goede tips! Ondertussen heb ik er in mijn hoofd wat van weten te maken.
Nu de uitvoering nog!

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:19

Frummels, wat bedoel je met ‘eiland’? Een kookgedeelte met verlengd blad (als tafel) waar je aan kan zitten? Ik zou tegen de onderste muur een hoge kastenwand plaatsen en een los kookeiland daarvoor.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:39

noviceh schreef:
Frummels, wat bedoel je met ‘eiland’? Een kookgedeelte met verlengd blad (als tafel) waar je aan kan zitten? Ik zou tegen de onderste muur een hoge kastenwand plaatsen en een los kookeiland daarvoor.


Ja, echt een los eiland waarbij je aan twee kanten kunt zitten (2,5/3 zitplaatsen per kant) en ook nog een deel van het werkblad kunt gebruiken voor een kookplaat, wasbak, werkblad etc.
Een hoge kastenwand is ook een goed idee ja. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dankjewel voor het meedenken :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:58

Ik zou denk ik een U- of L-vorm aanrecht doen (waarbij het 'middelste' deel dus tegen de raamkant zit), met hoge kasten aan de 'onderkant' en dan inderdaad een los keukeneiland wat overloopt in een tafel!

Zoiets qua eiland dus: https://i.pinimg.com/originals/cc/cf/82 ... 133ed9.png

Heb daar mooie opstellingen van gezien in showrooms, alleen wij hadden er helaas de ruimte niet voor :j. Lijkt me tof als je dan ook het fornuis op dat eiland plaatst, dan kan je koken en toch gezellig met de mensen aan tafel praten. Dat voelt heel gezellig denk ik.

Edit: oké ik weet niet een u-vorm uitkomt met de ruimte die je hebt trouwens. Met 463cm heb je dan namelijk nog 343cm over als je het aanrecht eraf trekt, als je dan 2x 140cm pakt aan stoel+benodigde loopruimte (ik meen dat als maatstaf te hebben gezien bij het tekenen van mijn eigen keukenopstelling) heb je nog maar 60cm over voor de tafel. Met een L-vorm heb zit je aan 403cm ruimte, min 2x 140cm heb je dan nog 123cm over voor de tafel. Dat is prettiger denk ik! Dan kan je gaan voor een diepere tafel en/of dieper aanrecht (65-70cm).

Edit 2: Sorry ik ben gaar, lange werkdag enzo :)), even niet aan gedacht dat je bij een U-vorm natuurlijk niet per se het aanricht moet laten doorlopen tot bij de eettafel.

Bij een u vorm heb je dan:

_____
|60cm aanrecht
|____
|95cm doorloop
|______
|
|150cm keukeneiland
|_____
|98cm doorloop
|___
|60cm aanrecht
___

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:58

Ik kom hier eventjes binnenbreken want de kans lijkt me groot dat iemand me hier kan verder helpen. Ik ben al een tijdje op zoek naar deze zetel:
Afbeelding

Afbeelding

Ze is geplaatst in het huis te Nijmegem van Pien & Alexin aflevering 6 van seizoen 3 van 'Kopen zonder kijken' (of in België was het alvast het 3e seizoen :') ).

Weet iemand waar je die zetel (of zeer gelijkend) kan vinden? _/-\o_

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:13

Cassia schreef:
Ik kom hier eventjes binnenbreken want de kans lijkt me groot dat iemand me hier kan verder helpen. Ik ben al een tijdje op zoek naar deze zetel:
[ [url=m/NJSnXl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/66M4Lt.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is geplaatst in het huis te Nijmegem van Pien & Alexin aflevering 6 van seizoen 3 van 'Kopen zonder kijken' (of in België was het alvast het 3e seizoen :') ).

Weet iemand waar je die zetel (of zeer gelijkend) kan vinden? _/-\o_



Togo Ligne Roset vintage

Bij de stylist roos te vinden in haar portfolio :)
https://rrinterior.nl/portfolio_page/ko ... ijmegen-2/

NeedjeJarig

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:55


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:39

IMANDRA schreef:
Ik zou denk ik een U- of L-vorm aanrecht doen (waarbij het 'middelste' deel dus tegen de raamkant zit), met hoge kasten aan de 'onderkant' en dan inderdaad een los keukeneiland wat overloopt in een tafel!

Zoiets qua eiland dus: https://i.pinimg.com/originals/cc/cf/82 ... 133ed9.png

Heb daar mooie opstellingen van gezien in showrooms, alleen wij hadden er helaas de ruimte niet voor :j. Lijkt me tof als je dan ook het fornuis op dat eiland plaatst, dan kan je koken en toch gezellig met de mensen aan tafel praten. Dat voelt heel gezellig denk ik.

Edit: oké ik weet niet een u-vorm uitkomt met de ruimte die je hebt trouwens. Met 463cm heb je dan namelijk nog 343cm over als je het aanrecht eraf trekt, als je dan 2x 140cm pakt aan stoel+benodigde loopruimte (ik meen dat als maatstaf te hebben gezien bij het tekenen van mijn eigen keukenopstelling) heb je nog maar 60cm over voor de tafel. Met een L-vorm heb zit je aan 403cm ruimte, min 2x 140cm heb je dan nog 123cm over voor de tafel. Dat is prettiger denk ik! Dan kan je gaan voor een diepere tafel en/of dieper aanrecht (65-70cm).

Edit 2: Sorry ik ben gaar, lange werkdag enzo :)), even niet aan gedacht dat je bij een U-vorm natuurlijk niet per se het aanricht moet laten doorlopen tot bij de eettafel.

Bij een u vorm heb je dan:

_____
|60cm aanrecht
|____
|95cm doorloop
|______
|
|150cm keukeneiland
|_____
|98cm doorloop
|___
|60cm aanrecht
___


Dankjewel voor het meedenken <3
Alletwee de muren die je op de tekening ziet gaan er uit! Dus de ruimte is dan 12 meter lang.
Ik denk alleen dat we het eiland in een rechthoek vorm willen dus zonder tafel.
Gewoon zo n idee zeg maar :
Afbeelding

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:56

Myou schreef:
Cassia schreef:
Ik kom hier eventjes binnenbreken want de kans lijkt me groot dat iemand me hier kan verder helpen. Ik ben al een tijdje op zoek naar deze zetel:
[ [url=m/NJSnXl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/66M4Lt.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is geplaatst in het huis te Nijmegem van Pien & Alexin aflevering 6 van seizoen 3 van 'Kopen zonder kijken' (of in België was het alvast het 3e seizoen :') ).

Weet iemand waar je die zetel (of zeer gelijkend) kan vinden? _/-\o_



Togo Ligne Roset vintage

Bij de stylist roos te vinden in haar portfolio :)
https://rrinterior.nl/portfolio_page/ko ... ijmegen-2/


Ik las dit van de week als stille meelezer en vandaag kwam ik dit artikel tegen:

https://www.ad.nl/wonen/de-togo-bank-is ... ~a845dad3/

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:15

Frummels, je kan zoveel kanten op met die ruimte, wauw.
Wil je koken op het eiland of zoals op je voorbeeld foto? Dan zou ik op de kopse kant bij het raam koken. Als er dan mensen aan het eiland zitten, zitten ze niet er te dichtbij.
Persoonlijk zou ik wel een tafel aan het eiland zetten. Stel dat je een keer een heleboel mensen hebt, kan je de tafel van het eiland afschuiven zodat op de kopse kant ook mensen kunnen zitten.

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:06

Meer mensen die zulke tafeltjes hebben?Afbeelding