Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:05

Ik heb ook goeie ervaringen met made.com! Erg mooie spullen vind ik het en de prijs en kwaliteit zijn goed in verhouding. Voor 1 item werd de (al best lange) levertijd verlengd nadat ik al besteld had maar verder klopten de levertijden op de website aardig

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:17

Ik heb hulp nodig :Y) we zijn op zoek naar nieuwe eetkamerstoelen, en ik vind zo'n mix van verschillende stoelen altijd heel gaaf! Nu had ik dit plaatje gevonden:


Afbeelding

Had na lang speuren precies deze stoelen gevonden, maar, partner vindt 3 zwarte stoelen niet mooi. Dus op zoek naar iets anders. Zou deze mix mooi staan, en dan 2 van elke stoel?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Iets meer 'kleur' dan alledrie zwart, vind alleen zo lastig in te schatten of dit dan een bij elkaar geraapt zooitje wordt. Partner vindt deze stoelen iig wel mooi.

Hier nog tips/ ideeen? Zou dit een mooie combi zijn?

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:30

Ik vind de bovenste twee leuk, die onderste zou niet mijn keuze zijn.

Wij hebben al jaren mix en match (maar dan wit en doorzichtig kunststof) mijn man vindt het vreselijk en heeft liever een woonboulevard set :(:)
Maar pech, ik wilde dit. Ik laat hem dan altijd iets anders kiezen, hij is van de snufjes dus nieuwe hue lampjes bijvoorbeeld :') of iets in de garage ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:06

Die tweede lijken me vreselijk zitten na een tijdje. Past wel bij de eerste. De derde vind ik weer niet zo goed bij de andere 3 passen. Het zou makkelijker zijn als straks de winkels weer open zijn. Kan je gewoon stoelen gaan combineren in de winkel.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:18

Ik vind de Hvidovre érg mooi, maar zou niet weten met welke ik die zou willen mixen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:05

DubbelFun schreef:
Ik vind de Hvidovre érg mooi, maar zou niet weten met welke ik die zou willen mixen.


Ja ik vind 'm ook heel mooi idd! Vind 'm goed passen bij de tweede, alleen wat kan er als derde stoel bij? We hebben donkergroene velours gordijnen, vandaar dat ik op donkergroen uit ben gekomen. Maar deze is misschien te lomp of teveel uit 1 stuk om erbij te passen?

V.w.b. lekker zitten, volgens mij kan je veel oplossen met kussens en schapenvachtjes :D en het zijn geen stoelen van 600 euro per stuk ofzo, daarom durf ik de gok wel te nemen om ze online te bestellen.


Dit model zou misschien beter passen denk ik? Alleen is er niet in donkergroen.


Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:43

Heel even out of the box...de twee bovenste stoelen en dan een eetkamerbank?

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:48

Ik vind het mixen van stoelen leuk als het een "bij elkaar geraapt zooitje" lijkt.
Van oude, gepimpte stoelen of "nieuwe oude" stoelen.
Met een luxer model stoelen vind ik het idee niet zo geslaagd.

Dus ik zou of mixen met verschillende simpele modellen stoelen (die overigens ook mooi kunnen zijn).

Maar een set van alleen de bovenste stoelen die je als voorbeeld geeft, vind ik ook heel leuk. Mooie stoel vind ik dat. De tweede ook, dat is echt een klassieker. Samen vind ik ze eerlijk gezegd niet passen, ook niet in een mix.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:57

karijn schreef:
Heel even out of the box...de twee bovenste stoelen en dan een eetkamerbank?


Hm ja heel leuk maar lijkt me niet praktisch met aanschuiven aan tafel enzo. Schoonzus heeft ook een bank tegen de muur en vind dat nooit zo handig zitten met eten.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:58

Boras schreef:
Ik vind het mixen van stoelen leuk als het een "bij elkaar geraapt zooitje" lijkt.
Van oude, gepimpte stoelen of "nieuwe oude" stoelen.
Met een luxer model stoelen vind ik het idee niet zo geslaagd.

Dus ik zou of mixen met verschillende simpele modellen stoelen (die overigens ook mooi kunnen zijn).

Maar een set van alleen de bovenste stoelen die je als voorbeeld geeft, vind ik ook heel leuk. Mooie stoel vind ik dat. De tweede ook, dat is echt een klassieker. Samen vind ik ze eerlijk gezegd niet passen, ook niet in een mix.


Niet helemaal eens, je leest ook vaak als tip dat je of verschillende modellen moet kiezen in ongeveer dezelfde kleur, of hetzelfde model in verschillende kleuren. Ik zie nl best veel voorbeelden online waar ik het echt niet mooi vind, dus echt een teveel bij elkaar geraapt zooitje.

Lastig lastig!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:19

Mloes schreef:
Boras schreef:
Ik vind het mixen van stoelen leuk als het een "bij elkaar geraapt zooitje" lijkt.
Van oude, gepimpte stoelen of "nieuwe oude" stoelen.
Met een luxer model stoelen vind ik het idee niet zo geslaagd.

Dus ik zou of mixen met verschillende simpele modellen stoelen (die overigens ook mooi kunnen zijn).

Maar een set van alleen de bovenste stoelen die je als voorbeeld geeft, vind ik ook heel leuk. Mooie stoel vind ik dat. De tweede ook, dat is echt een klassieker. Samen vind ik ze eerlijk gezegd niet passen, ook niet in een mix.


Niet helemaal eens, je leest ook vaak als tip dat je of verschillende modellen moet kiezen in ongeveer dezelfde kleur, of hetzelfde model in verschillende kleuren. Ik zie nl best veel voorbeelden online waar ik het echt niet mooi vind, dus echt een teveel bij elkaar geraapt zooitje.

Lastig lastig!


Bij elkaar geraapt zooitje staat juist om die reden die jij noemt tussen aanhalingstekens geplaatst. En vergeet lijkt niet :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:45

Ik vind verschillende stoelen altijd erg rommelig, dus ik kan je helaas niet helpen. Al vind in de onderste groene heel mooi!

Weet iemand hoe je deze kleur noemt? Ik wil denk ik graag eetkamerstoelen of barkrukken in deze kleur maar dan met messing kleurige of zwarte poten := (en dan de ander beige velvet)
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:48

Frummels schreef:
Ik vind verschillende stoelen altijd erg rommelig, dus ik kan je helaas niet helpen. Al vind in de onderste groene heel mooi!

Weet iemand hoe je deze kleur noemt? Ik wil denk ik graag eetkamerstoelen of barkrukken in deze kleur maar dan met messing kleurige of zwarte poten := (en dan de ander beige velvet)
[ [url=m/rvzHsf.png]Afbeelding[/url] ]



Bordeaux, oxblood, rood, roest, rasberry... Zoveel merken zoveel namen helaas. En soms lijken kleuren van één naam ook nog eens niet eens op elkaar. Mijn gok: bordeaux

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:55

Frummels schreef:
Ik vind verschillende stoelen altijd erg rommelig, dus ik kan je helaas niet helpen. Al vind in de onderste groene heel mooi!

Weet iemand hoe je deze kleur noemt? Ik wil denk ik graag eetkamerstoelen of barkrukken in deze kleur maar dan met messing kleurige of zwarte poten := (en dan de ander beige velvet)
[ [url=m/rvzHsf.png]Afbeelding[/url] ]


Mooie kleur! Idd bordeaux of aubergine?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:01

Ik kwam idd niet verder dan raspberry, maar jullie suggesties had ik nog niet aan gedacht! Bedankt! :j

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:27

Ik vind het oud-roze. Maar het is maar net hoe je beeldscherm het toont.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:14