waarde huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

waarde huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 13:38

Via google kom ik niet echt ver,

Ik ben heel benieuwd hoeveel mijn huis waard is. Volgens de hypother website zou mijn huis 350.000 waard zijn. Zelf vind ik dit vrij hoog aangezien ik het voor veel minder gekocht hebt.

vergelijkbare woniningen gaan weg tussen de 270.000 en 350.00.

We hebben een hoekwoning, eigen parkeerplek, met zonnenpanelen, beneden is veel opgeknapt, vloerverwarming, nieuw aangelgde tuin met groot tuinhuis.

We willen niks definitef al te koop zetten. Omdat we nog niet zeker weten of we wilen verhuizen. Toch ben ik erg nieuwschierig of er een goede website bestaat hoe je huis de waarde kan berekenen.

of waar ik kan vinden wat mijn huis kwa oppervlakte enz is. Want dat kan ik nergens vinden

mvgr. willeke

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: waarde huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:39

Er zijn ook makelaars die vrijblijvend een waardebepaling doen

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:42

De meeste makelaars geven een vrijblijvende waardeverklaring af. En anders kun je ook nog altijd een taxateur vragen, die is niet gratis, maar dan heb je wel meteen een officieel document.

Yessy

Berichten: 23036
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:43

De huidige officieel maten kun je terugvinden in de aankooppapieren (als dit hooguit enkele jaren geleden is) of anders even naar de verkoopadvertenties van gelijke huizen in de straat kijken. Taxatie is lastiger, als je geen taxateur wil inhuren of een makelaar wil laten komen (vrijblijvend of niet) dan zijn de prijzen waarvoor gelijkwaardige huizen verkocht zijn de beste optie. Die kun je opvragen bij het kadaster voor een paar euro. Websites zijn over het algemeen vreselijk onbetrouwbaar, als ik er 5 invul dan krijg ik waardes van -150k tot +50k voor ons huis in vergelijking tot de getaxeerde waarde.

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:45


MarjanB

Berichten: 16542
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:54

WOZ zegt niks over prijs die je krijgt met verkopen. Zit bij ons een ton tussen :')

Zou gewoon kijken naar vergelijkbare huizen of even een makelaar vrijblijvend vragen. Ons huis is ondertussen bijna 50k meer waard dan toen we het kochten 2,5 jaar geleden. Dus een grote waardestijging kan maar zo :)