[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:55

MarliesR schreef:
Prairy schreef:
Stoute Marlies. Nou heb ik ook een trekker ^) :)) en ik heb geen flauw idee hoe ik er mee moet rijden :')
[ [url=m/2WukMo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hahaha :D :D :D Toch mooi dat het niet alleen Corona is wat aanstekelijk werkt :7

Hoop dat jullie er net zoveel plezier van hebben als ik hier :D
Gaan we binnenkort in jouw topic ook allemaal "Oh kijk, dit kan ook best met de trekker!" updates zien :D ?


Misschien wel :')

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:45

Hahaha :')

Heerlijk plaatje zo met z'n allen bij elkaar Marlies! :+:

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:50

Prairy schreef:
Stoute Marlies. Nou heb ik ook een trekker ^) :)) en ik heb geen flauw idee hoe ik er mee moet rijden :')
[ [url=m/2WukMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') Goed excuus!

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 10:34

Helaas is de levering van Heg&Landschap uitgesteld naar eind januari hebben we net bericht van gehad. Dat is wel echt heel jammer. Had het liever zoals oorspronkelijk gepland grotendeels in November al in de grond gehad. Maar het is niet anders. Hopelijk niet een te droog voorjaar :o

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:10

Ik hoop ook dat het in januari wel echt door gaat, vorig jaar heb ik de laatste in eind maart erin gezet, dat was eigenlijk net te laat, we zullen dit jaar zien hoeveel er vorig jaar niet overleefd hebben.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 13:47

Prairy schreef:
Ik hoop ook dat het in januari wel echt door gaat, vorig jaar heb ik de laatste in eind maart erin gezet, dat was eigenlijk net te laat, we zullen dit jaar zien hoeveel er vorig jaar niet overleefd hebben.


Ja precies, ik vrees er ook een beetje voor -O- Datum is nu al een paar keer verzet natuurlijk. Ga maar gewoon rustig verder met de voorbereidingen hier en hopelijk valt het mee en komt het daadwerkelijk eind januari. Dan wordt het al genoeg aanpoten ( :') ) om alles de grond in te krijgen...

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:18

Ik moet hier gewoon een keer takken gaan knippen om te planten, ben bang dat de gemeente binnenkort langs komt om de boel te snoeien (een deel van onze heggen staan langs de weg) en dan ben ik voor een groot deel te laat.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:04

Ow, wat jammer.

Ik kan ook niet wachten om te planten, maar komt steeds wat tussen :(

Vorig jaar hebben we hier bij de kwekerij nog enkele boompjes gekocht begin April en die doen het allemaal. Week later nog wilgen takken en welke niet zijn opgegeten doen het ook nog.

Had 2 maanden terug al framboos gekregen en ik dacht dat alles dood was, maar 6 sprieten hebben toch blad gekregen, dus laten we maar staan tot volgend jaar.

Nu een berg wilgen takken die ik in de grond wil stoppen, maar moet paard proof................Dat kan niet overal waar ik ze wil.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:07

Wij krijgen volgende week 3 lindes. Moet ook snel nog wat beukhaag bestellen. Meer planten we niet dit jaar. Ben nog getraumatiseerd door de haag die we vorig jaar gezet hebben... :')

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 16:12

palousa_boy schreef:
Ik moet hier gewoon een keer takken gaan knippen om te planten, ben bang dat de gemeente binnenkort langs komt om de boel te snoeien (een deel van onze heggen staan langs de weg) en dan ben ik voor een groot deel te laat.


Ahja wel zonde als je net te laat bent anders! Maar wel van die dingen die je heel makkelijk weer naar achteren schuift omdat er prangendere dingen tussendoor komen haha.


superpony schreef:
Ow, wat jammer.

Ik kan ook niet wachten om te planten, maar komt steeds wat tussen :(

Vorig jaar hebben we hier bij de kwekerij nog enkele boompjes gekocht begin April en die doen het allemaal. Week later nog wilgen takken en welke niet zijn opgegeten doen het ook nog.

Had 2 maanden terug al framboos gekregen en ik dacht dat alles dood was, maar 6 sprieten hebben toch blad gekregen, dus laten we maar staan tot volgend jaar.

Nu een berg wilgen takken die ik in de grond wil stoppen, maar moet paard proof................Dat kan niet overal waar ik ze wil.


Mooi dat het daar gewoon wel is aangeslagen! Wij zitten hier denk ik wel wat droger dan jullie daar, dus 'vrees' vooral een beetje voor een droog voorjaar dat dat ik 800 stuks plantgoed kan gaan lopen wateren omdat het anders doodgaat :') . En een paar boompjes kan je nog wel snel verwerken, maar deze aantallen hebben we toch ook gewoon wel even tijd voor nodig :')


Ir111 schreef:
Wij krijgen volgende week 3 lindes. Moet ook snel nog wat beukhaag bestellen. Meer planten we niet dit jaar. Ben nog getraumatiseerd door de haag die we vorig jaar gezet hebben... :')


Hahah :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:54

Ja, veen wil wel. Maar ik zeg eerlijk dat ik toen een emmer water erbij in moest gooien en toen nog flink heb staan sproeien eerst elke avond.

Toen ik zag dat het pakte zo gelaten.

De rest worden meters maken inderdaad. Had al een geul laten graven voor de meidoorn, want die grond was daar veel te hard. Gooi ik er wel weer losse grond bij.

Heb van de vlier begin Nov lopen stekken en de een doet het wel en de ander niet denk ik. Die zou makkelijk zijn, maar vind het tegenvallen/

De bommetjes zie ik nog niks gebeuren.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:15

Ja er komt idd vaak wat tussendoor, zo had ik vanochtend 6 paarden die op de weg liepen |o

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:17

MelissaV schreef:
Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je toevallig welk merk de aanhanger is of waar hij gekocht is?

Is een Yamaha, wij hebben er ook een.
4x4 is het beste vermogen weet ik even niet meer.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:30

MarliesR schreef:
superpony schreef:
Ow, wat jammer.

Ik kan ook niet wachten om te planten, maar komt steeds wat tussen :(

Vorig jaar hebben we hier bij de kwekerij nog enkele boompjes gekocht begin April en die doen het allemaal. Week later nog wilgen takken en welke niet zijn opgegeten doen het ook nog.

Had 2 maanden terug al framboos gekregen en ik dacht dat alles dood was, maar 6 sprieten hebben toch blad gekregen, dus laten we maar staan tot volgend jaar.

Nu een berg wilgen takken die ik in de grond wil stoppen, maar moet paard proof................Dat kan niet overal waar ik ze wil.


Mooi dat het daar gewoon wel is aangeslagen! Wij zitten hier denk ik wel wat droger dan jullie daar, dus 'vrees' vooral een beetje voor een droog voorjaar dat dat ik 800 stuks plantgoed kan gaan lopen wateren omdat het anders doodgaat :') . En een paar boompjes kan je nog wel snel verwerken, maar deze aantallen hebben we toch ook gewoon wel even tijd voor nodig :')

Ik zie weer een leuk klusje met de tractor :')

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 17:47

superpony schreef:
Ja, veen wil wel. Maar ik zeg eerlijk dat ik toen een emmer water erbij in moest gooien en toen nog flink heb staan sproeien eerst elke avond.

Toen ik zag dat het pakte zo gelaten.

De rest worden meters maken inderdaad. Had al een geul laten graven voor de meidoorn, want die grond was daar veel te hard. Gooi ik er wel weer losse grond bij.

Heb van de vlier begin Nov lopen stekken en de een doet het wel en de ander niet denk ik. Die zou makkelijk zijn, maar vind het tegenvallen/

De bommetjes zie ik nog niks gebeuren.


Ja echt gaan water geven zie ik bij deze aantallen en aftanden dus nog niet zitten... Heb ook geen grondwaterpomp nog hier. Nou ja, we gaan het wel zien. Hoeveel meter Meidoorn ga je zetten?

De bommetjes waren ook zaden toch? Lijkt me niet heel raar als je daar dan pas van het voorjaar wat van gaat zien?

palousa_boy schreef:
Ja er komt idd vaak wat tussendoor, zo had ik vanochtend 6 paarden die op de weg liepen |o

Oh dat zijn ook gelijk de minder leuke grapjes _-:(


Ethelate schreef:
Ik zie weer een leuk klusje met de tractor :')


Hahah!
Ik was wel van plan om ze met de trekker rond te gaan rijden in elk geval :D

En ik zie net dat ik gewoon nog helemaal niet had gedeeld dat we een tweedehands cultivator hebben gevonden en dit weekend opgehaald :D :D Was het al een tijdje in de gaten aan het houden en nu eentje gevonden met de juiste maat en nog in redelijk goede staat. Score! Nu nog wachten op de manegevlakker die al drie weken over de aangegeven levertijd heen is (en die was met 23 werkdagen al niet heel kort), IRRITANT. Volgens het bedrijf is hij inmiddels bij de transporteur, maar vervolgens blijft verdere communicatie ook uit.

Maarrrr, dit is de nieuwe cultivator :D
Afbeelding

Hopelijk is het allemaal snel weer wat droger zodat we hem kunnen gaan testen.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:01

MarliesR schreef:
Ja echt gaan water geven zie ik bij deze aantallen en aftanden dus nog niet zitten... Heb ook geen grondwaterpomp nog hier. Nou ja, we gaan het wel zien. Hoeveel meter Meidoorn ga je zetten?

Wij hebben een druppelslang liggen (ook te ver en veel om met de hand te bewateren). Deze hebben we uiteindelijk maar 2x gebruikt, meer was niet nodig. Plantjes moeten ook een beetje afharden, dan wortelen ze dieper. }>

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 18:08

Ir111 schreef:
MarliesR schreef:
Ja echt gaan water geven zie ik bij deze aantallen en aftanden dus nog niet zitten... Heb ook geen grondwaterpomp nog hier. Nou ja, we gaan het wel zien. Hoeveel meter Meidoorn ga je zetten?

Wij hebben een druppelslang liggen (ook te ver en veel om met de hand te bewateren). Deze hebben we uiteindelijk maar 2x gebruikt, meer was niet nodig. Plantjes moeten ook een beetje afharden, dan wortelen ze dieper. }>


Haha ja precies, ~~}> Red je reet plantjes!
Het lagere deel van de track zal het wel meevallen ook denk ik, en al met al zal daar ook wel het grootste deel van de aanplant komen deze ronde. En qua aanplant maar hopen dat het niet een te droog voorjaar wordt!

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:20

Het helpt al best veel om er stro of houtsnippers rondom te doen, dan houdt dat vocht vast ipv kale bodem.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:29

Hier zijn mijn planten ook weer uitgesteld helaas.. Corona.
En nee ik hoef niet nog meer tractors te zien want ik ben het idee om wéér geld uit te geven aan de paarden en de wei aan het verdringen. DO NOT SHOW PLEASE!

x)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:47

Het was al April, dus we hadden een beetje pech en moesten wel water geven. Ik was eerst fanatiek met de gieter.................

Daarna iets van 4 extra lange tuinslangen aan elkaar gekoppelt en met een mooie boog staan sproeien. Maar ik heb niks achterin gezet nog.

Laatst ook een stroom probleem. Achterin wilden we met de nietmachine/spijkerpistool dinges wat vastmaken, maar redden het niet met een haspel en 2 oranje kabels, ggrrrr

Wat een mooi ding zeg! Nog helemaal nieuw?

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:23

Sowieso kan het met frambozen prima zo zijn dat je tijdenlang tegen "dooie" stokken aan zit te kijken....en dan ineens komen er frisgroene jonge frambozenplantjes opzetten rondom dat spul :P

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 19:01

Prairy schreef:
Het helpt al best veel om er stro of houtsnippers rondom te doen, dan houdt dat vocht vast ipv kale bodem.


Ja heb wel vier oude hooibaaltjes die ik te stoffig vond om nog te voeren apart gehouden om straks rond de aanplant te doen :D


neile schreef:
Hier zijn mijn planten ook weer uitgesteld helaas.. Corona.
En nee ik hoef niet nog meer tractors te zien want ik ben het idee om wéér geld uit te geven aan de paarden en de wei aan het verdringen. DO NOT SHOW PLEASE!

x)


:') :D :D


superpony schreef:
Het was al April, dus we hadden een beetje pech en moesten wel water geven. Ik was eerst fanatiek met de gieter.................

Daarna iets van 4 extra lange tuinslangen aan elkaar gekoppelt en met een mooie boog staan sproeien. Maar ik heb niks achterin gezet nog.

Laatst ook een stroom probleem. Achterin wilden we met de nietmachine/spijkerpistool dinges wat vastmaken, maar redden het niet met een haspel en 2 oranje kabels, ggrrrr

Wat een mooi ding zeg! Nog helemaal nieuw?


Haha de nadelen van wat meer grond :')

Cultivator is zeker niet meer nieuw, maar vorige eigenaar heeft hem wel wat opgeknapt en allemaal nieuwe 'tanden' op gezet.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:26

Hooi kan wel, maar is minder goed als stro, stro blijft iets luchtiger, hooi gaat meer aan elkaar plakken en schimmelen . Hooi minder dik doen.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:16

Whoeee mooi ding hebben jullie er weer bij!!! :):) Gaat goed zo, hopelijk schiet die manegevlakker inderdaad ook een beetje op!! :D

Zal eens kijken zaterdag wat voor chaos het bij de kweker is... ~~}> Als ik niet op het allerlaatste moment ook nog een afzegging krijg....

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:44

Pfff, ik kan ergens meidoorn halen, maar is ietsjes verder, dus probeer de kweker hier waar we al wat hadden gehaald.
Heeft geen meidoorn en rozenbottel.

Hij heeft hem netjes opgeknapt. Lijkt nieuw zo op de foto.