[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:50

Dat is wel een hele fijne aankoop zeg!

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:49

super!! kun je de mest niet in het frontbakje gooien?

Mijn ervaring is dat je met een manegevlakker het groen er goed uit krijgt maar ja ik ben er wel mee begonnen toen het erg droog was en de wortels gelijk uitdroogde na het slepen.

Ik heb geen ervaring met een track maar ik denk dat je die met de manegevlakker als hij daarvoor niet te breed is ook goed kunt doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 01:42

Ow, wat fijn zeg!

Wij hebben een baksleep met tanden en sleep. Doen hem achter de zitmaaier of auto. Daar doen we ook het pad mee.

Ik heb wel gekeken naar aanhangertjes voor de mest, maar ben daar nog niet over uit. Wij hebben bewust gekozen voor een zitmaaier met opvangbak, omdat we het afgemaaide willen kunnen weggooien. Die kan eraf en heb je de trekhaak.
Op zich mis ik niet echt een trekker, maar zoals de mesthoop, schep ik met de hand omhoog/ naar achteren en dat is wel pittig.
En met een trekker sleep je de bak beter.

Wij hebben verschillende likstenen in een soort kratje op de grond. Ze kunnen erin of erop gaan staan, maar dan gebeurt er niks. Ik had ze eerder wel ergens in, maar dan smelten ze van de vocht. Nu loopt dat tussen de spleetjes weg.
Maar ideaal is het nog niet. Ik denk nog over iets met een dakje buiten en dan iets verstopt.

Wat heerlijk dat ze zo relaxt zijn samen.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 07:40

YvonneV schreef:
super!! kun je de mest niet in het frontbakje gooien?

Mijn ervaring is dat je met een manegevlakker het groen er goed uit krijgt maar ja ik ben er wel mee begonnen toen het erg droog was en de wortels gelijk uitdroogde na het slepen.

Ik heb geen ervaring met een track maar ik denk dat je die met de manegevlakker als hij daarvoor niet te breed is ook goed kunt doen.


Kan wel, maar zó veel past er nu ook weer niet in, dus dan blijf je op en neer rijden :D . En zeker als het wat natter is, wordt de track daar dan natuurlijk ook niet beter van. Dus iets van een bakje is wel handig. En ook voor andere dingen vervoeren wel praktisch! (bv de zoveelste lading palen :+ ).

Het is wel het idee om de track er ook mee te doen ja! We hebben hem net ietsje breder dan de tractor besteld, maar zou smal genoeg moeten zijn om (vrijwel) de hele track mee te kunnen doen. Alleen het sluipaadje achter de poel langs is bijvoorbeeld te smal, maar dat is ook maar een paar meter dus vind ik niet zo spannend.


superpony schreef:
Ow, wat fijn zeg!

Wij hebben een baksleep met tanden en sleep. Doen hem achter de zitmaaier of auto. Daar doen we ook het pad mee.

Ik heb wel gekeken naar aanhangertjes voor de mest, maar ben daar nog niet over uit. Wij hebben bewust gekozen voor een zitmaaier met opvangbak, omdat we het afgemaaide willen kunnen weggooien. Die kan eraf en heb je de trekhaak.
Op zich mis ik niet echt een trekker, maar zoals de mesthoop, schep ik met de hand omhoog/ naar achteren en dat is wel pittig.
En met een trekker sleep je de bak beter.

Wij hebben verschillende likstenen in een soort kratje op de grond. Ze kunnen erin of erop gaan staan, maar dan gebeurt er niks. Ik had ze eerder wel ergens in, maar dan smelten ze van de vocht. Nu loopt dat tussen de spleetjes weg.
Maar ideaal is het nog niet. Ik denk nog over iets met een dakje buiten en dan iets verstopt.

Wat heerlijk dat ze zo relaxt zijn samen.


Vermoed dat je dan een vergelijkbare hebt als ik heb besteld :D Zo eentje;
Afbeelding

Ik heb hem dan zonder kantjeswiel enzo gedaan.

Wij hebben ook wel een zitmaaier of een quad overwogen. Maar prijs vs. wat je er mee kan (en zeker met oog op ook wel graag de mest willen kunnen opdrukken/omscheppen/aanhanger laden) toch gekozen voor een trekker.


Ik heb ook nog het simpele kleine egje wat ik achter de auto hing. Die heeft maar hele korte puntjes (cm of 4?). Maar ga vandaag eens kijken hoe dat nu gaat met de trekker :D . Kan de eg nu in elk geval maximaal verzwaren met iets erop, met de auto was twee autobanden erop ook wel het maximale. Onder het mom, je hebt nieuw speelgoed waar je toch even mee wil spelen :D :D

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:50

Leuk leuk :D

Ik zat er dus van de week ook maar even naar te kijken maar vind ze nog te duur, voor wat we ermee zouden doen en VS alle andere projecten die ook geld kosten :')

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:54

Super fijne aankoop!

Wij hebben bij ons trekkertje uiteindelijk ook een cultivator aangeschaft. Best fijn om bepaalde stukken even los te kunnen trekken tegen de modder. 2e hands zijn er best veel spullen te koop voor 100-300 euro. Of soms is dat 10e hands. Want dat materiaal gaat vaak eeuwig mee.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 08:33

Prairy schreef:
Leuk leuk :D

Ik zat er dus van de week ook maar even naar te kijken maar vind ze nog te duur, voor wat we ermee zouden doen en VS alle andere projecten die ook geld kosten :')


Irritant is dat he, steeds prioriteiten moeten bepalen :')
Vooral als je een todo lijst hebt waarmee je een woonkamer kan behangen :')

Het was hier nu ook wel echt dankzij die erfenis dat we het nu hebben gedaan. Is toch wel mooi omdat in iets tastbaars te stoppen in plaats van dat het "op de grote hoop" verdwijnt.


pol013 schreef:
Super fijne aankoop!

Wij hebben bij ons trekkertje uiteindelijk ook een cultivator aangeschaft. Best fijn om bepaalde stukken even los te kunnen trekken tegen de modder. 2e hands zijn er best veel spullen te koop voor 100-300 euro. Of soms is dat 10e hands. Want dat materiaal gaat vaak eeuwig mee.



Ah nice! Ik heb op marktplaats ook de nodige zoekopdrachten ingesteld staan :D . Meeste wat tot dusver langs komt is veel te breed voor hier, maar blijf het gewoon in de gaten houden :D .

Waar we nu de tractor hebben gekocht, hebben ze een cultivator met verkruipelrol nieuw voor €475 (ex btw). Dat is ook nog wel een keer te overzien. En anders is iets als een woelpoot eventueel ook nog wel een optie. Kan ook relatief weinig aan kapot gaan :D . Maar eerst straks maar eens met de sleep aan de gang :D

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:46


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:20

Ja, zo eentje hebben we! Maar ook zonder het wieltje. Hij heeft wel 2 haken die je erop en eraf kan halen. We hebben hem 2e hands. Een tijd lang gekeken en toen deze gevonden. Is als nieuw, staat al bijna 3 jaar buiten en roest niet ofzo.
We hadden hem al gekocht toen we iets huurden voor onszelf met het idee dat we toch een huis met grond gingen kopen. Dara was niks, dus was win-win.

De zitmaaier is echt omdat we verwaarloosde wei hebben en alles willen opvangen wat we maaien. Moet wel 100x die bak legen dan, maar in de toekomst kan die bak eraf of we kunnen hem weer verkopen en voor iets anders gaan.

Ik vind trekkertjes ook wel duur en een grote past nooit over een stuk pad. Maar zo een voorste bak die je ook omhoog kan doen bijv zou wel ideaal zijn.

Qua slepen hebben ze vaak nog 2 van die stel stangen en kan je hem beter in de grond drukken als hij achter een trekker kan.
Nu moeten we hem inderdaad verzwaren, anders hobbelt ie er achteraan.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:27

Super! Wat een fijne aankoop! Zoiets zoeken we dus ook nog hier, voor exact hetzelfde werk. Wij kennen beiden niets van trekkertjes, maar volgens jou is 25PK dan voldoende? En welk merk heb jij genomen nu? Ik vind het zo lastig om daar niets vanaf te kennen, wie weet word ik keihard in de zeik gezet x).

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:12

Ik heb een kubota b1600 19pk en die voldoet hier goed.

Kijk wel goed uit als je bij een bedrijf koopt of het in of excl. BTW is. Die van mij stond bij een mechanisatiebedrijf voor de deur. Ik gebeld of hij te koop was en wat hij koste. Hij noemde een x bedrag. Ik hem gekocht. Kreeg ik de rekening bleek het excl. te zijn, Via mijn rechtsbijstand voor elkaar gekregen dat ik de BTW niet hoefde te betalen hij had het er namelijk bij moeten vermelden. Hij kon aan mijn neus niet zien of ik particulier ben of dat ik een bedrijf heb. Voor dat geld kon ik mooi wat apparaten voor er achter kopen

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:52

Mijn man ziet ze regelmatig bij BVA voorbij komen, maar ik denk dat die ook nog aardig oplopen en ongezien bieden zou ik niet snel doen.

Onze zitmaaier heeft wel 12pk. Maar verderop heeft iemand zo een klein multi trekkertje die echt alles kan. Geloof 8000 euro. Maar voor goed slepen is die denk ik toch wat te klein.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 13:20

YvonneV schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/zakelijke- ... ousPage=lr Ik heb vorig jaar het een en ander bij deze man opgehaald. Hand toen heel veel 2e hands spul staan.


Bedankt voor de tip! Ede is hier nog wel een eindje vandaan, maar zie dat ze ook wel transport doen, dus zal het eens in de gaten houden.


superpony schreef:
Ja, zo eentje hebben we! Maar ook zonder het wieltje. Hij heeft wel 2 haken die je erop en eraf kan halen. We hebben hem 2e hands. Een tijd lang gekeken en toen deze gevonden. Is als nieuw, staat al bijna 3 jaar buiten en roest niet ofzo.
We hadden hem al gekocht toen we iets huurden voor onszelf met het idee dat we toch een huis met grond gingen kopen. Dara was niks, dus was win-win.

De zitmaaier is echt omdat we verwaarloosde wei hebben en alles willen opvangen wat we maaien. Moet wel 100x die bak legen dan, maar in de toekomst kan die bak eraf of we kunnen hem weer verkopen en voor iets anders gaan.

Ik vind trekkertjes ook wel duur en een grote past nooit over een stuk pad. Maar zo een voorste bak die je ook omhoog kan doen bijv zou wel ideaal zijn.

Qua slepen hebben ze vaak nog 2 van die stel stangen en kan je hem beter in de grond drukken als hij achter een trekker kan.
Nu moeten we hem inderdaad verzwaren, anders hobbelt ie er achteraan.


Ideaal dat je hem tweedehands kon kopen! Heb ze hier niet voorbij zien komen. Of net zo duur als nu nieuw, dan schiet het ook niet op haha. Ons trekkertje past hier prima over de track :D Zelfs mijn haarspeldbocht haalt ie :') .



neile schreef:
Super! Wat een fijne aankoop! Zoiets zoeken we dus ook nog hier, voor exact hetzelfde werk. Wij kennen beiden niets van trekkertjes, maar volgens jou is 25PK dan voldoende? En welk merk heb jij genomen nu? Ik vind het zo lastig om daar niets vanaf te kennen, wie weet word ik keihard in de zeik gezet x).


Wij hebben er ook geen verstand van haha. We zijn vorig jaar al eens ergens wezen kijken om te oriënteren. Die had alleen de echt kleintjes staan met 12 ~ 15pk. Dat zijn meer een soort van opgevoerde grasmaaiers qua formaat :') . We hebben toen besloten toch voor net wat grotere/sterkere te gaan mét voorlader. Veel frezen enzo zijn vanaf 20pk (soms 18pk) van wat ik zo voorbij zag komen. Dus daarop besloten dat we minimaal 20pk wilden. En nu blij dat we eentje met 25pk hebben. Mestbult opduwen ging echt prima!

Qua merk zijn Iseki (hebben wij nu) en Kubota wel een beetje dé twee merken in de kleintjes. Wij hebben dus ook specifiek binnen die twee merken gekeken. Als je het dan nog weer eens wil verkopen raak je het ook wel weer kwijt.


YvonneV schreef:
Ik heb een kubota b1600 19pk en die voldoet hier goed.

Kijk wel goed uit als je bij een bedrijf koopt of het in of excl. BTW is. Die van mij stond bij een mechanisatiebedrijf voor de deur. Ik gebeld of hij te koop was en wat hij koste. Hij noemde een x bedrag. Ik hem gekocht. Kreeg ik de rekening bleek het excl. te zijn, Via mijn rechtsbijstand voor elkaar gekregen dat ik de BTW niet hoefde te betalen hij had het er namelijk bij moeten vermelden. Hij kon aan mijn neus niet zien of ik particulier ben of dat ik een bedrijf heb. Voor dat geld kon ik mooi wat apparaten voor er achter kopen


Fijn dat die goed voldoet! BTW is inderdaad wel een ding. Wij hebben daar wel goed op gelet en hadden mazzel dat dit een marge trekker was :D


superpony schreef:
Mijn man ziet ze regelmatig bij BVA voorbij komen, maar ik denk dat die ook nog aardig oplopen en ongezien bieden zou ik niet snel doen.

Onze zitmaaier heeft wel 12pk. Maar verderop heeft iemand zo een klein multi trekkertje die echt alles kan. Geloof 8000 euro. Maar voor goed slepen is die denk ik toch wat te klein.


Nee met de veilingkosten enzo er ook nog bij... Is het vaak niet meer echt goedkoper. Wij hebben voornamelijk gekeken bij bedrijven die goed bekend staan. Kan je ook nog weer eens ergens aan kloppen als je ergens niet uitkomt of er toch wat kapot gaat. Onze trekker was goedkoper dan wat jij nu noemt. En als je niet perse een voorlader wil, ben je ook echt een heel stuk goedkoper uit. Dan kan je echt voor rond de €3.000 wel iets kopen wat goed voldoet hoor. En dan heb je misschien niet zo'n brede sleep als met die grote trekkers en zal je wat meer rondjes moeten rijden. Maar dan wel weer het voordeel dat je ook smal genoeg bent om over de tracks te kunnen :D

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:49

Goeie tips lees ik hier. Ik denk dat ik dan ook minstens 20pk moet hebben. Ik zou 'em ook gebruiken voor een karretje achter, wat freezen en slepen. Waarom wou jij weer met een voorlader?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:07

Nee, dat veilen vind ik ook niks. Maar mijn man wil natuurlijk speelgoed en als de vanaf prijs dan mooi is, gebruikt ie dat als argument he?!

Onze auto is 4x4 en wel lang, die past over de track, dus misschien kan een trekkertje ook wel gewoon. Ze zijn hier nu steeds bezig geweest met mega kranen en die kunnen er niet meer overheen.

Ik heb wel lang gewacht tot een sleep die ik wilde voorbij kwam. Wilde hem net even breder dan de auto hebben, omdat we toen alleen met de auto konden slepen.
Ik vind alleen dat ie aan een trekhaak iets teveel stuitert zonder gewicht.

Die zelfde slepen voor achter een trekker kan je meer afstellen zeg maar.

Ben benieuwd naar je trekkertje. Misschien moet ik ook niet teveel schrikken van het uiterlijk als ze wat gebruikt zijn.

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:04

MarliesR schreef:
Ir111 schreef:

Wel een roze he? :D


:D :') :D

Ik overweeg om eentje te halen die je bovenop een paal kan zetten. Heb namelijk ook wat dingen gekocht om op aan paal te schroeven als krabpaal. Dan wordt het mooi een dubbelfunctiepaal :D

Ethelate schreef:
Voor nu het touwtje iets langer laten dat het zout niet op de trailies hangt?
Zo doe ik dat eigenlijk altijd :D

De stal is mooi geworden zo!


Dat had ik inderdaad eerder in de stalgang op die manier. Maar dan is de lus dus ook groter, en met nu een jaarling met wat kleinere hoefjes erbij zag ik al gebeuren dat er dan een voet in zou komen.. Leer mij paarden kennen :')

Heb hem voor nu maar gewoon even op de grond gelegd.


De drie paardjes samen gaat echt heel erg goed <3
Afbeelding


En het voernet tussen de palen heb ik nu dus toch maar die witte bak onder gezet. Echt mooi is het niet (understatement), maar voor nu en deze winter wel functioneel.
Afbeelding


En nog een hele toffe wending is dat we onverwachts toch eerder dan verwacht een trekkertje hebben gevonden *\o/* . We hadden een kleine erfenis gehad waar we graag wat tastbaars mee wilden doen. En liepen nu onverwacht tegen eentje aan voor een net budget die er goed uitzag (met fronthef en 25PK). Hij is vandaag afgeleverd, zoooo fijn <3 . Nog niet het budget om er van alles bij te kopen, maar er is al wel een manegevlakker besteld. Altijd jammer dat je dan toch weer met een levertijd zit :+ . Ben benieuwd of ik daarmee mijn "rijbak" weer wat minder groen kan krijgen :j. Als het afdoende is wil ik even kijken of ik een frees kan huren voor een weekend (weet in elk geval 1 bedrijf hier 45min vandaan die aan verhuur doet).

En hoop er dan volgend jaar ook een klepelmaaier bij te kunnen kopen en iets om de track los te kunnen trekken (iets van een cultivator of woelpoot). En we willen (als het even kan al wel op iets kortere termijn) er iets van een simpel kiepbaar aanhangertje bij voor uitmestrondes :D[/quote]

Wat voor frees zoek je? Mijn schoonouders hebben een bodemfrees en komen uit de kanten van Nuth (Bij Geleen)

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 17:56

neile schreef:
Goeie tips lees ik hier. Ik denk dat ik dan ook minstens 20pk moet hebben. Ik zou 'em ook gebruiken voor een karretje achter, wat freezen en slepen. Waarom wou jij weer met een voorlader?


Hoofdzakelijk zodat ik zelf de mestbult kan opduwen en zelf een aanhanger ermee kan vullen. Kan zo bijvoorbeeld ook veel makkelijker de bokashi hoger vullen en aandrukken (zodat er meer zuurstof uit gaat). En er straks een wagentje mee vullen om het weer het land op te rijden bijvoorbeeld. Mooie bonus is dat ik met het bakje ook zand kan opscheppen en verplaatsen. Het is wel een relatief klein bakje, dus als het echt om wat meer gaat ben je wel vaak heen en weer aan het rijden haha. Maar als we een geschikt bakje hebben straks kan je ook die laden en meenemen :D


Superpony schreef:
Nee, dat veilen vind ik ook niks. Maar mijn man wil natuurlijk speelgoed en als de vanaf prijs dan mooi is, gebruikt ie dat als argument he?!

Onze auto is 4x4 en wel lang, die past over de track, dus misschien kan een trekkertje ook wel gewoon. Ze zijn hier nu steeds bezig geweest met mega kranen en die kunnen er niet meer overheen.

Ik heb wel lang gewacht tot een sleep die ik wilde voorbij kwam. Wilde hem net even breder dan de auto hebben, omdat we toen alleen met de auto konden slepen.
Ik vind alleen dat ie aan een trekhaak iets teveel stuitert zonder gewicht.

Die zelfde slepen voor achter een trekker kan je meer afstellen zeg maar.

Ben benieuwd naar je trekkertje. Misschien moet ik ook niet teveel schrikken van het uiterlijk als ze wat gebruikt zijn.


Haha het is ook gewoon echt heel leuk speelgoed :D :D
En als de auto past, zou zo'n trekker ook zeker weten wel passen van dit formaat. En lang wachten tot iets geschikts tweedehands wil ik nu natuurlijk al helemaal niet meer op wachten :D :D Maar hield het al wel langer wat in de gaten en zag eigenlijk sowieso vrijwel nooit iets interessants voorbij komen.


miicchhellee schreef:
Wat voor frees zoek je? Mijn schoonouders hebben een bodemfrees en komen uit de kanten van Nuth (Bij Geleen)


Nuth is hier echt enorm ver uit de richting, wij zitten in Drenthe haha. Dus denk niet dat dat wat wordt haha. Maar in de basis een frees die afdoende heeft aan een trekker van 25pk en niet te breed (1.25 zou ideaal zijn, evt max 1.50).

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 18:27

In het rijtje WD40 en Ducttape horen eigenlijk ook nog strotouwtjes :D :D

Mijn creatieve contraption om met mijn mini egje een poging tot slepen te doen :') :')
(egje aan een pallet geknupt, daar een autoband op en een bak vol zand voor extra gewicht zodat die mini puntjes die nog aan het egje zitten in elk geval zo ver mogelijk de grond in gingen).
Ik was er al bang voor, maar het groen in de "rijbak" was inderdaad al wat te stevig geworteld voor zo'n mini egje met mini puntjes :+

Afbeelding


En hoe ik vandaag hooi naar palletbak heb gebracht. Gewoon. Omdat het kon :D :D :D
Voor de zekerheid nog even een halstertouw omheen geknupt omdat het bakje niet heel diep is haha.
Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:09

Ooh toffe aankoop! Daar ga je veel plezier van hebben :)

Qua mestrondes rijden, dan is een grote voorbak wel handiger, anders rij je altijd eerst voorbij de mest (over de hopen..) voor je aanhanger erbij staat.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:05

Creatief zo met je sleep :D
Wij hebben toen we nog "weinig" weiland hadden een sleep van 5 meter gekocht maar inmiddels zou een van 6 meter beter passen :+ ik blijf heen en weer rijden.

Voorlader is idd erg fijn, hoe groter, hoe meer je er uiteraard mee kunt doen. Ik verplaats er bijvoorbeeld ook ongevallen bomen mee, al hangt dat natuurlijk ook af van de maat van de boom en op welke trekker de voorlader zit (de grote is bijna 2ton zwaarder dan de kleine)

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:13

Afbeelding

Dit is mijn trekkertje. Hij is van een rietsnijder geweest daarom dubbel lucht achter en rietkorven voor. Maakt hem wel wat breder maar je zakt ook minder snel weg.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:22

MarliesR schreef:
En hoe ik vandaag hooi naar palletbak heb gebracht. Gewoon. Omdat het kon :D :D :D
Voor de zekerheid nog even een halstertouw omheen geknupt omdat het bakje niet heel diep is haha.
[ [url=m/TBwNm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :D Superleuk en groot gelijk haha

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:24

Super ding! Ik heb mijn vriend ook al helemaal enthousiast gemaakt voor een mini met voorlader. Die ziet zijn rug al weer wat minder belast worden met zo'n ding als hij moet mest opgooien. Zalig!

Bedankt voor de tips.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:36

neile schreef:
Super ding! Ik heb mijn vriend ook al helemaal enthousiast gemaakt voor een mini met voorlader. Die ziet zijn rug al weer wat minder belast worden met zo'n ding als hij moet mest opgooien. Zalig!

Bedankt voor de tips.


Ik breek even in.
De dealer waar wij zijn wezen kijken voor een Kubota adviseerde om een mini met achterlader te nemen.
Degene met voorlader, als die iets te zwaar beladen worden of je door een kuiltje gaat vallen zo om.
En ze wegen ondanks dat ze klein zijn, behoorlijk wat kilo's.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:16

En dat kan langs achteren dan niet omkantelen?