Nieuwe inrichting kamer.... help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:51

Die laatste is ook in een schuine ruimte gebouwd. Ja, je moet dan een stuk van die ruimte afsluiten (en je lades worden dieper als ze lager zitten), maar dan kun je het iig echt gebruiken, echt netjes houden. In plaats van dat je zit met dat je alle ruimte wil benutten waardoor het een puinhoop word.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:01

Divers schreef:
Wendy schreef:

Uh, zo te lezen is het gewoon rommelig. Vooral door te veel spullen.

Opruimen is eigenlijk heel simpel: alles wat je langer dan een jaar niet gebruikt hebt gaat weg. Tijdschriften die gelezen zijn gaan weg. Alles waar je er meer dan 2 van hebt gaan weg.

Als je dat gedaan hebt, weet je echt wat je nodig hebt aan meubeltjes. Pas dan zou ik daar over na gaan denken.

''Uh'', dus dan mag ik niet vast de tip geven om daar ook wat mee te doen? :+
Als mijn hele kamer een klerezooi is en niks bij elkaar past, ben ik ook echt niet gemotiveerd om de rest wel op te ruimen. Misschien dat het TS motiveert.

Als je niet gemotiveerd bent heb je een schop onder je kont nodig.
Het stomste wat je kunt doen voordat je opruimt is nieuwe spullen kopen. Als dat na het opruimen nog steeds nodig is, is dat juist een mooie beloning om de puntjes op de i te kunnen zetten.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:24

Ik denk ook dat de sleutel tot succes hier echt opruimen is. Toen ik jou leeftijd had had ik dezelfde gedachtes. Dat kan ik niet wegdoen/emotionele waarde/ik kan het vast ooit nog gebruiken/etc etc. Kasten en laatjes die uitpuilden van de zooi. Kleding overal want het paste niet meer in mijn kast.

Toen ik achttien werd was ik het uiteindelijk spuugzat en ben ik gaan opruimen. Heel veel oude kledig of weggegeven of weggegooid (afhankelijk van de staat). Alle kasten leeggetrokken en de inhoud op een grote hoop gegooid midden in de kamer, en toen de kasten helemaal schoongemaakt. Toen ben ik alles stuk voor stuk gaan sorteren op houden of weggooien. Alles waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had is weggegaan, want blijkbaar had ik het niet nodig. Daarnaast heel veel dubbele dingen weggegooid (schriften etc, want ik heb echt geen 15 lege schriften nodig). Ook oude emotionele prulletjes heb ik wegegooit, dus oude verjaardags kaarten, prijsjes van school, knutselwerkjes. De dingen die ik echt niet weg wilde doen zitte nu keurig in één afgesloten bak. Oud speelgoed is naar de opslag gegaan, oa baklen met playmobil.

Wat had ik toen ineens ruimte over, ook in mijn hoofd, wauw. Toen heeft het uiteindelijk wel nog een jaar of drie geduurt tot ik uiteindelijk mijn kamer verbouwd heb, en toen ik dat gedaan had bleek dus dat ik te veel opslag ruimte over had ivm nieuwe kasten etc :')

En al die spullen die ik toen weggegooid heb, die mis ik niet eens ;)

Daarnaast zou ik beginnen met de zooi achter de schotten uitsorteren, en weggooien. Als je daar ruimte weet te creeren dan kan je daar alle zooi die je nooit gebruikt maar echt niet weg wil doen kwijt. En uiteraard wat al genoemd is, als jr nieuwe meubels neemt zorgen dat alles bij elkaar past en rustige kleuren kiezen. Ik ging van knalgroen met bruine en witte meubels naar grijze muren met witte meubels en het oogt zoveel opgeruimder en netter.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:48

Wendy schreef:
Divers schreef:
''Uh'', dus dan mag ik niet vast de tip geven om daar ook wat mee te doen? :+
Als mijn hele kamer een klerezooi is en niks bij elkaar past, ben ik ook echt niet gemotiveerd om de rest wel op te ruimen. Misschien dat het TS motiveert.

Als je niet gemotiveerd bent heb je een schop onder je kont nodig.
Het stomste wat je kunt doen voordat je opruimt is nieuwe spullen kopen. Als dat na het opruimen nog steeds nodig is, is dat juist een mooie beloning om de puntjes op de i te kunnen zetten.


Hoe weet de TS nou wat ze nodig heeft, als ze nog niet heeft opgeruimd? Je kunt toch veel beter eerst kijken naar wat je (nog) hebt dat opgeborgen moet worden, voordat je allerhande meubels gaat kopen die je misschien niet eens nodig hebt?


Pluisje1998: super herkenbaar. Ik ging op mijn 19de op kamers. En toen bleek ineens dat ik wel netjes kon zijn, omdat ik alleen maar meenam wat ik echt mee moest nemen. Alle oude speelgoed, kleding etc. bleef bij mijn ouders, en toen kon ik ineens wel opruimen. Minder is echt meer.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:55

Als je niet weet waar je moet beginnen, begin dan klein. Neem een deur van je kast, ruim op wat daar achter zit. Alleen wat achter die deur zit; de rest van je kamer laat je voor wat het is. Zo ga je stap voor stap te werk. Dan hoef je geen kamer op te ruimen maar alleen de kast; die ene kast.

Zo ga je een voor een de kasten af en eindig je met een opgeruimde kamer.
Kun je daarna altijd nog bekijken of het nodig is om er iets bij te kopen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:09

Als je een nieuw bed wil zou ik eentje kiezen met lades eronder. Daar je kleding in. Daardoor zijn de planken onder het schuine dak vrij, daar kunnen je sleich, tijdschriften en andere zooi in die je nu elders hebt liggen.

Als je het handig vindt dan zou ik de schuifdeurtjes er af halen en bij voorbeeld schuifbare panelen (soort klein paneelgordijntje) ervoor in de plaats ophangen. Klein krukje aan die kant van de kamer zodat je zittend spullen kunt zoeken en opbergen, en iets van spotjes zodat je ook wat kunt zien.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 17:13

Het zijjn nu ook schuifdeuren die rails hebebn aan de bovenkant. Dus al wat jij bedoelt volgensmij

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:36

Ik had begrepen dat je deurtjes er steeds uit vallen, toch? Als je een rail ophangt en daar panelen in hangt, die dus alleen aan de bovenkant hangen, dan kun je ze schuiven zonder dat 't scheef zakt.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 17:53

Ja ze hangen in een rail aan de boven kant. Maar ken baar schieten ze daar toch nog uit. Dan moet je helemaal dubbel kruipen om m der weer in te krijgen

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:08

Trui schreef:
Ja ze hangen in een rail aan de boven kant. Maar ken baar schieten ze daar toch nog uit. Dan moet je helemaal dubbel kruipen om m der weer in te krijgen

Potje WD40 loslaten op die rails?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:06

Hee Trui, hoe gaat het nu met je kamer?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 14:16

niet echt beter :+

ik was wel van plan mijn speelgoed weg te doen maar komt er echt gewoon niet van door school en andere verplichtingen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:23

Waar woon je TS? Ik kan heeeel goed opruimen O:)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:38

zuid holland!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:56

Hahahahaha die neiging heb ik ook een beetje. "wacht maar, ik help wel even }:) "

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:58

Als allereerste snap ik heel goed dat je af wilt van je meisjes-achtige kamer en het tijd vind geworden om de penny-posters van de muur af te trekken :+ En ik denk dat dat best makkelijk kan met de dingen die je al hebt.

Ik herken je probleem met dingen niet weg kunnen gooien heel goed. Ik had het geluk om een studentenkamer te hebben waar ik opnieuw kon beginnen zonder alle meuk van vroeger. Kreeg na een paar jaar wel het verzoek om alles eens op te komen halen/uit te zoeken :')

"Ik gebruik kledingstuk/zitzak/magazines/rommel eigenlijk nooit meer, maar het is nog te mooi/functioneel om weg te gooien." Een logische gedachte, maar zonder een plek om al dit soort meuk op te slaan staat binnen no time je hele kamer volgebouwt. Dus, zoals veel mensen al eerder opperde, ga echt een kritisch door al je spullen heen. Zomerkleding die je afgelopen jaar niet gedragen hebt kunnen sowieso de deur uit. Ook kan je de zomerkleding die je wel wilt houden ergens op een minder bereikbare plek opbergen zodat je meer ruimte creeert in je kast voor winterkleren, welke je nu vaker aan zult hebben.

Alle rommel van vroeger hoeft niet te blijven. Ga eens door je tekeningen/werkstukjes/etc heen en hou van elk jaar/klas een paar dingen die je leuk vind. De rest weg gooien of aan je ouders geven.

Verder kan je de meubels die je nu hebt best hergebruiken door ze te verven oid. Maar je kan natuurlijk ook eens bij de kringloop kijken wat daar staat. Vaak heb je daar al voor een paar tientjes een goeie boekenkast waar je ook weer veel dingen in kwijt kan.

Grootste tip is dus: eerst puinruimen. Daarna heb je pas een overzicht wat er overblijft en wat er dus opgeborgen/uitgesteld moet worden. Ik was tot voorkort ook echt een hoarder. Alle bonnetjes, folders, foto's, noem het maar op, van reizen en tripjes werden bewaard. Hetzelfde voor werkstukken van de basis/middelbare school. Tot ik ineens in de afgelopen 2-3 jaar zo'n 8 keer ben verhuisd. Dan ben je heel snel klaar met het zeulen van oude rommel :')

Van die tekening wordt ik trouwens niet veel wijzer qua indeling :+ Heb je geen foto's? Weet je hoeveel vierkante meter je kamer is?

Vjestagirl schreef:
Hahahahaha die neiging heb ik ook een beetje. "wacht maar, ik help wel even }:) "


Mijn handen beginnen ook al te jeuken haha! En ik woon nog redelijk in de buurt ook

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:36

Vjestagirl schreef:
Hahahahaha die neiging heb ik ook een beetje. "wacht maar, ik help wel even }:) "


Hier nog een, hahaha, woon zelfs nog in de buurt ook volgens mij :')
Denk alleen nirt dat TS zo blij zou zijn met mijn opruimmethode :')

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:39

Inderdaad heel veel gewoon weg doen.

Maar waar ik ook aan zat te denken, als je nou eens alle zooi uit je kasten in de schuine kasten doet en je kleren in een normale kledingkast? Dan zijn je bureau en zitzak etc geen kasten meer omdat je je kleren gelijk op kunt ruimen en kunnen een heleboel van die nutteloze kastjes weg

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:45

Pluisje1998 schreef:
Vjestagirl schreef:
Hahahahaha die neiging heb ik ook een beetje. "wacht maar, ik help wel even }:) "


Hier nog een, hahaha, woon zelfs nog in de buurt ook volgens mij :')
Denk alleen nirt dat TS zo blij zou zijn met mijn opruimmethode :')


Ook niet met de mijne...
"wanneer heb je dit voor het laatst gedragen?"
"weet ik niet maar..........."
*luistert niet meer en gooit het op de 'wegdoen' stapel* "volgende!"

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:56

Opruimmeeting bij de TS!

“Zo snel, ‘t lijkt Overtoom wel!” :D

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:58

Wel effectief :') vaak beland alles toch weer op de misschien stapel en uiteindelijk niet bij 't vuilnis

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:45

Tutti_Frutti schreef:
Wel effectief :') vaak beland alles toch weer op de misschien stapel en uiteindelijk niet bij 't vuilnis


Érg effectief, en gemakkelijker bij een ander thuis dan bij jezelf.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:29

Vjestagirl schreef:
Pluisje1998 schreef:
Hier nog een, hahaha, woon zelfs nog in de buurt ook volgens mij :')
Denk alleen nirt dat TS zo blij zou zijn met mijn opruimmethode :')


Ook niet met de mijne...
"wanneer heb je dit voor het laatst gedragen?"
"weet ik niet maar..........."
*luistert niet meer en gooit het op de 'wegdoen' stapel* "volgende!"


Yeeeep, minder met kleding maar wel heel erg met spullen.
"Wanneer heb ik dit voor t laatst gebruikt? Geen idee? Weg ermee dan"

En dan gegarandeerd een week later het nodig hebben :') maar ach

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:30

[quot="Pluisje199"]
Vjestarl schreef:
[quot="Pluisje1998"]
Hier nog een, hahaha, woon zelfs nog in de buurt ook volgens mij :')
Denk alleen nirt dat TS zo blij zou zijn met mijn opruimmethode :')


Ook niet met de mijne...
"wanneer heb je dit voor het laatst gedragen?"
"weet ik niet maar..........."
*luistert niet meer en gooit het op de 'wegdoen' stapel* "volgende!"[/quote]

Yeeeep, minder met kleding maar wel heel erg met spullen.
"Wanneer heb ik dit voor t laatst gebruikt? Geen idee? Weg ermee dan"

En dan gegarandeerd een week later het nodig hebben :') maar ach[/quote]


voor dat laatste ben k dus bang :’)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:40

Hier hetzelfde probleem, wij hebben de schuifdeuren weggehaald, en er ladekasten neergezet, en dat afgetimmerd.. nu moeten we het nog schilderen.. maar ben blij met veel meer functionele ruimte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding