Aansprakelijkheid problemen achtergevel en vloer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Aansprakelijkheid problemen achtergevel en vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 15:29

Hi,
Ik weet niet of t goed staat, maar ik zit momenteel met de volgende situatie:
Wij hebben vorig jaar een nieuwe pvc vloer laten leggen en deze verkleurde na enige tijd. Dit bleek door vochtproblemen door de achterpui te komen. De leverancier van de achterpui is meermaals geweest om t probleem te herstellen en gaf enkele bezoeken aan dat het probleem niet meer bij de achterpui lag. Omdat we niet wisten waar t vocht dan vandaan kwam hebben we een extern bedrijf ingehuurd om te kijken wat t probleem dan wel was. Na onderzoek bleek dat de oorzaak bij de achterpui lag die 6 jaar geleden foutief is geplaatst. Dit is later ook bevestigd door de bouwkundig adviseur van het bedrijf wat de achterpui heeft geplaatst.
Ze hebben geprobeerd de achterpui te herstellen en dit is tot nu toe deels gelukt. Vandaag zijn ze wederom geweest (8e keer ongeveer) maar helaas bleek dat de herstelwerkzaamheden tot nu toe slecht zijn uitgevoerd en de achterpui nog lek is. Er wordt intern overlegd wat er gedaan kan worden.

Nu hebben wij extra kosten (ruim €700) moeten maken mbt de vloer doordat deze door het vele vocht is verkleurd en de oorzaak eerst niet duidelijk was. Kunnen wij deze kosten verhalen op het bedrijf wat de achterpui foutief heeft geplaatst?

Het bedrijf geeft zelf aan dat zij geen schade aan onze vloer willen vergoeden aangezien wij een extern bedrijf hebben ingeschakeld nadat zij aangaven dat het probleem niet bij de achterpui lag. Dit had in overleg met hen moeten gebeuren vinden ze. Wij hebben dit bedrijf ingeschakeld om te kijken naar andere oorzaken.

De rechtsbijstand hebben we pas na t plaatsen van de pui afgesloten dus zij kunnen ons niet verder helpen.

Wat moet ik nu doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:33

Kan je hem opgeven bij je inboedel verzekering?

Als zij vinden dat de schuld van de schade elders ligt, zullen zij dat gaan verhalen bij de leverancier van de pui.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:38

Je rechtsbijstandsverzekering kan geen dossier opbouwen voor deze zaak maar kan jou wel eenmalig juridisch advies geven :)

Verder zou ik een officiële brief opstellen waarin je dit bedrijf aansprakelijk stelt voor de gemaakte schade. Dat jij een extern bedrijf hebt ingeschakeld maakt hierin niets uit, daardoor zijn zij niet minder aansprakelijk voor de gemaakte schade. Dit bedrijf heeft namelijk niks gedaan wat jou vloer verder heeft beschadigd, zij hebben alleen geconstateerd dat het probleem daadwerkelijk ligt bij de fout geplaatste pui. Daarbij ben je altijd vrij om een second opinion aan te vragen bij een ander bedrijf.

Of je die €700,- kan verhalen op dit bedrijf dat weet ik niet, niet geschoten is altijd mis maar feitelijk is het je eigen keuze geweest om deze kosten te maken dus ik weet niet in hoeverre je dit bedrijf aansprakelijk kunt stellen voor deze kosten.

Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Re: Aansprakelijkheid problemen achtergevel en vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 08:35

Hi,
Bedankt voor de berichten hier kan ik wel wat mee.

Inboedelverzekering: Helaas hebben we het geprobeerd om het hieronder te laten vallen, maar het wordt het gezien als een montagefout en hierdoor ligt de verantwoordelijkheid bij het bedrijf wat de achterpui heeft geplaatst.

Rechtbijstandsverzekering: Ik zal hen dan nog eens benaderen voor juridisch advies. Bedankt voor de tip. Ook de brief zal ik meenemen.
M.b.t de €700,- dit zijn de kosten die de stoffeerder heeft moeten maken voor het onderzoeken van de vloer en de oorzaak vinden van de verkleuringen. Dit zijn voorrijkosten van meerdere bezoeken, weghalen gelegde tegels en de aanschaf van 5 nieuwe tegels aangezien de oude onbruikbaar zijn geworden. In die zin is het geen eigen keuze geweest.

Schuur_

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Aansprakelijkheid problemen achtergevel en vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:00

Kan je verzekeraar dan niet achter het bedrijf aan? Toen hier bij de installatie van nieuwe ramen wat fout is gelopen hebben ze mij uitgekeerd en daarna zelf aan de enkels van dat bedrijf gaan hangen. Nu viel dat bij mij wel onder de 'Woonpolis'/brandverzekering in Belgie