In de hoop dat iemand de gouden diervriendelijke oplossing heeft...
We hebben een heleboel lieveheersbeestjes in de slaapkamer. Wij wonen sinds februari in deze woning en hebben er eerder in andere woningen nooit last van gehad dus ik weet niet zo goed wat ik kan doen.
Situatie schets: we hebben de slaapkamer aan de achterkant van het huis met twee ramen op het zuiden en een raam op het westen. De hele middag schijnt de zon daar dus op. Het schijnt dat lieveheersbeestjes in oktober/november op zoek gaan naar een plek om te overwinteren, vliegen rond en landen op een plek waar de zon op weerkaatst of wat lekker verwarmd is door de zon. Vandaar hun keuze voor de ramen in onze slaapkamer
Gok ik. Nu is het zo dat ik normaal altijd beide ventilatie roosters open heb staan en het raam zelf ook op een kier omdat ik echt enorme hoofdpijn krijg van slapen in een ruimte met de ramen dicht. Voor het raam zit wel een hor.
Nu hebben we dus iedere dag 6-10 lieveheersbeestjes in de slaapkamer zelf en nog een stuk of 10 (minstens) tussen het raam en de hor. Ik vind lieveheersbeestjes heel leuk hoor en in de natuur hebben ze ook nog eens een nuttige functie, maar in zulke grote aantallen in mijn kamer liever niet
Ze schijnen ook nog eens te (gaan) stinken leerde Google mij, maar waar dat naar ruikt kan ik niet vinden. Ik ben nu de lieveheersbeestjes elke dag naar buiten aan het zetten (naast de schuur, zodat ze daar een schuilplaats gaan zoeken, hopelijk). Ook omdat het binnen dus te warm voor ze blijft (wederom Google kennis), waardoor ze niet in winterslaap gaan en juist dood gaan. Alleen dat naar buiten zetten voelt dus heel erg als water naar de zee brengen en zie mezelf dat ook niet tot december doen.
Voor elk lieveheersbeestje wat ik buiten zet komen er weer 3 naar binnen.Nu heb ik de ramen en ventilatie roosters eerst maar dicht gedaan, maar dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten.
Wie o wie heeft hier ook last van (gehad) en heeft de gouden tip om er vanaf te komen?
, zag vandaag de eerste alweer in huis dus ben bang dat ik ook weer een invasie krijg
. Ik zuig ze op
Dat kan ik echt nergens vinden en dat irriteert me mateloos, haha!