Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:11

MxW schreef:
Wat komen er een prachtige badkamers voorbij! Krijg er al wat inspiratie door...
In februari gaan wij verhuizen en als ons huis een leuk bedrag oplevert willen we de badkamer ook onder handen gaan nemen. Het liefst houd ik deze opstelling maar dan iets hipper, maar daar denkt mijn vriend anders over :+

Nu:
Ik zou dan het liefst een kleiner bad nemen ipv een ligbad zodat er nog een kast voor de wasmachine naast past. En een glazen douchewand tussen de WC en douche ipv een halfronde douchebak.
[ [url=m/21kW1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vriend:
Op de plek van de douche de wasmachine en op de plek van het bad een inloopdouche. Nadelen vind ik dat je bij binnenkomst direct een grote kast hebt. En daarnaast dat je voor het raam langs loopt de douche in...
[ [url=m/RmNUj4.png]Afbeelding[/url] ]

Je kan het bad toch niet zover inkorten dat er nog een wasmachine naast kan? Een hoekbad misschien? En de douche is te kort om een inloopdouche van te maken, zoals je het nu hebt. Dan heb je wel twee wandjes nodig.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:18

veerledec schreef:
MxW schreef:
Wat komen er een prachtige badkamers voorbij! Krijg er al wat inspiratie door...
In februari gaan wij verhuizen en als ons huis een leuk bedrag oplevert willen we de badkamer ook onder handen gaan nemen. Het liefst houd ik deze opstelling maar dan iets hipper, maar daar denkt mijn vriend anders over :+

Nu:
Ik zou dan het liefst een kleiner bad nemen ipv een ligbad zodat er nog een kast voor de wasmachine naast past. En een glazen douchewand tussen de WC en douche ipv een halfronde douchebak.
[ [url=m/21kW1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vriend:
Op de plek van de douche de wasmachine en op de plek van het bad een inloopdouche. Nadelen vind ik dat je bij binnenkomst direct een grote kast hebt. En daarnaast dat je voor het raam langs loopt de douche in...
[ [url=m/RmNUj4.png]Afbeelding[/url] ]

Je kan het bad toch niet zover inkorten dat er nog een wasmachine naast kan? Een hoekbad misschien? En de douche is te kort om een inloopdouche van te maken, zoals je het nu hebt. Dan heb je wel twee wandjes nodig.

De wasmachine komt onder in plaats van de douche volgens mij, en heel het bad wordt de inloopdouche.

boemel

Berichten: 8512
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:23

veerledec schreef:
Debbie schreef:
Heeft iemand hier ook ervaring met plafonds plaatsen in de badkamer?
Ik had hiervoor Dumaplast plafondbekleding gekocht bij de Praxis maar wat een prut spul zeg :+ Bij het open maken van de verpakking brak de helft van de randen al af. Eenmaal op het plafond sluit het totaal niet aan en zie je de naden zitten. Oftewel.. geen succes!

Mijn vader heeft in hun eigen badkamer een soort gelijk plafond geplaatst en dat ging hartstikke soepel, alleen dat materiaal kunnen we niet meer vinden. Nu dus opzoek naar alternatieven.. Zat zelfs aan wit / grijs PVC laminaat denken, maar dat is weer lastig qua bevestiging..

Voor in de kelder zijn we aan het kijken voor dat Dumaplast op de wand (en vloer), maar dat is dus geen aanrader?


Dat ken ik niet.
Ziet er wel mooi uit.
Voor een plafond zou ik dat wel aandurven, voor een wand niet zo snel.
Kan nooit zo hard zijn als een tegel.
Zou dan eerst heel veel goede ervaringen willen lezen :D

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:28

MxW schreef:
Wat komen er een prachtige badkamers voorbij! Krijg er al wat inspiratie door...
In februari gaan wij verhuizen en als ons huis een leuk bedrag oplevert willen we de badkamer ook onder handen gaan nemen. Het liefst houd ik deze opstelling maar dan iets hipper, maar daar denkt mijn vriend anders over :+

Nu:
Ik zou dan het liefst een kleiner bad nemen ipv een ligbad zodat er nog een kast voor de wasmachine naast past. En een glazen douchewand tussen de WC en douche ipv een halfronde douchebak.
[ [url=m/21kW1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vriend:
Op de plek van de douche de wasmachine en op de plek van het bad een inloopdouche. Nadelen vind ik dat je bij binnenkomst direct een grote kast hebt. En daarnaast dat je voor het raam langs loopt de douche in...
[ [url=m/RmNUj4.png]Afbeelding[/url] ]


Waarom de wasmachine in de badkamer? Als ik de mogelijkheid heb, zou ik dat eigenlijk sowieso niet willen. En wat jezelf ook aangeeft; door de wasmachine op de plek van de douche in een “kast” te zetten, neem je het gevoel van ruimtelijkheid in je badkamer weg. Maar jouw optie klinkt ook niet helemaal als een logische oplossing.

Als de wasmachine perse in de badkamer moet dan zou ik het zo doen:
Wasmachine in de hoek naast het raam. Toilet naast de wasmachine onder het raam. Ruime inloopdouche met glazen wand op de plek waar de douche nu zit (maar dan dus langer maken richting de wasmachine) en wastafel op de plek waar die nu zit houden.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:03

veerledec schreef:
Debbie schreef:
Heeft iemand hier ook ervaring met plafonds plaatsen in de badkamer?
Ik had hiervoor Dumaplast plafondbekleding gekocht bij de Praxis maar wat een prut spul zeg :+ Bij het open maken van de verpakking brak de helft van de randen al af. Eenmaal op het plafond sluit het totaal niet aan en zie je de naden zitten. Oftewel.. geen succes!

Mijn vader heeft in hun eigen badkamer een soort gelijk plafond geplaatst en dat ging hartstikke soepel, alleen dat materiaal kunnen we niet meer vinden. Nu dus opzoek naar alternatieven.. Zat zelfs aan wit / grijs PVC laminaat denken, maar dat is weer lastig qua bevestiging..

Voor in de kelder zijn we aan het kijken voor dat Dumaplast op de wand (en vloer), maar dat is dus geen aanrader?


Het type dat wij hebben gekocht in ieder geval niet nee ;) Maar ze hebben verschillende soorten denk ik. Het spul dat wij hebben is sowieso ook niet geschikt als vloer. Ik had deze gekocht: https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... B2/5426840

Ik ben wel super enthousiast over de Markyta vloer-/ wand tegel van de Ikea. Deze heb ik vorige week als achterwand bij mijn keuken aangebracht (staat erg mooi!) en komt nu ook als vloer in de badkamer.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:12

boemel schreef:
veerledec schreef:
[quote="Debbie"
Heeft iemand hier ook ervaring met plafonds plaatsen in de badkamer?
Ik had hiervoor Dumaplast plafondbekleding gekocht bij de Praxis maar wat een prut spul zeg :+ Bij het open maken van de verpakking brak de helft van de randen al af. Eenmaal op het plafond sluit het totaal niet aan en zie je de naden zitten. Oftewel.. geen succes!

Mijn vader heeft in hun eigen badkamer een soort gelijk plafond geplaatst en dat ging hartstikke soepel, alleen dat materiaal kunnen we niet meer vinden. Nu dus opzoek naar alternatieven.. Zat zelfs aan wit / grijs PVC laminaat denken, maar dat is weer lastig qua bevestiging..
[/quote
Voor in de kelder zijn we aan het kijken voor dat Dumaplast op de wand (en vloer), maar dat is dus geen aanrader?


Dat ken ik niet.
Ziet er wel mooi uit.
Voor een plafond zou ik dat wel aandurven, voor een wand niet zo snel.
Kan nooit zo hard zijn als een tegel.
Zou dan eerst heel veel goede ervaringen willen lezen :D

Voor in de kelder willen we het graag kostenefficiënt en het moet er ook altijd weer afkunnen, omdat er in één hoek soms nog een keer een lekkage is (gelukkig nu alweer even geleden, maar helemaal uitsluiten dat dat nog een keer gebeurt kunnen we niet). Het hoeft niet superstrak of heel sterk te zijn. Maar afbrokkelen bij het uitpakken is duidelijk niet wat we zoeken :P .

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:24

De onze is éindelijk af!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:29

Heel mooi! Fijne rustige sfeer. Hoe ervaar je die drain met tegel erin? Ik wilde dat ook graag, maar in 1 zaak gaven ze aan dat het water dan niet snel genoeg wegloopt?
Ik heb alle kranen in verouderd messing dus zo’n lelijke normale drain wordt echt een doorn in het oog..

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:52

Mooi geworden Elsea! Zo'n nisje met verlichting wil ik ook, vind ik echt mooi. Het lijkt groot zo, jullie wilden geen bad?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:56

Wauw! Prachtig geworden <3

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:12

Zit de wc rolhouder niet wat hoog?

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:19

Mooi zeg! En de wc toch wat verhoogd?

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:27

ElSea prachtige badkamer <3 Moet stiekem wel een beetje lachen om de tweede foto, zo'n strakke badkamer en dan verraadt de deuropening wat er verder nog moet gebeuren. :D

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:45

Zojuist de DumPlast plafondplaten teruggebracht en de Agnes plafond platen gehaald. Morgenavond mee aan de slag, hopen op meer succes :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:01

Dankjewel allemaal!

Lioony schreef:
Heel mooi! Fijne rustige sfeer. Hoe ervaar je die drain met tegel erin? Ik wilde dat ook graag, maar in 1 zaak gaven ze aan dat het water dan niet snel genoeg wegloopt?
Ik heb alle kranen in verouderd messing dus zo’n lelijke normale drain wordt echt een doorn in het oog..

Wij hebben geen last van traag weglopend water. Moet wel zeggen dat wij geen méga waterdruk hebben (althans dat voelt zo door de regendouche). Maar hij red het prima!

Veerle, wij zijn allebei geen badderaars en daarnaast loopt het iets te schuin af om onder de schuinte nog fijn het bad in/uit te kunnen stappen. Dus die combinatie maakte dat we dat niet gedaan hebben uiteindelijk, qua vloeroppervlak had het makkelijk gekund inderdaad!

Marjolein, voor ons zit ie perfect maar wij zijn vrij lang. Hebben het getest, haha.

Siersma, de wc is nog 2,5 cm verhoogd. Dus alsnog 2,5 cm te laag helaas...

Silver, het is inderdaad nog een flinke klus! Zal blij zijn als het af is.

Suzanne F.

Berichten: 49451
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:01

Nielojram schreef:
Zit de wc rolhouder niet wat hoog?


Nee, die pot zit zo laag. Daarom lijkt het zo denk ik.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:02

Suzanne F. schreef:
Nielojram schreef:
Zit de wc rolhouder niet wat hoog?


Nee, die pot zit zo laag. Daarom lijkt het zo denk ik.


Uiteindelijk valt het wel mee, 42,5 cm is al hoger dan gemiddeld. Maar niet de hoogte die wij hadden gewild helaas.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:33

Denise_Storm schreef:
MxW schreef:
Wat komen er een prachtige badkamers voorbij! Krijg er al wat inspiratie door...
In februari gaan wij verhuizen en als ons huis een leuk bedrag oplevert willen we de badkamer ook onder handen gaan nemen. Het liefst houd ik deze opstelling maar dan iets hipper, maar daar denkt mijn vriend anders over :+

Nu:
Ik zou dan het liefst een kleiner bad nemen ipv een ligbad zodat er nog een kast voor de wasmachine naast past. En een glazen douchewand tussen de WC en douche ipv een halfronde douchebak.
[ [url=m/21kW1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vriend:
Op de plek van de douche de wasmachine en op de plek van het bad een inloopdouche. Nadelen vind ik dat je bij binnenkomst direct een grote kast hebt. En daarnaast dat je voor het raam langs loopt de douche in...
[ [url=m/RmNUj4.png]Afbeelding[/url] ]


Waarom de wasmachine in de badkamer? Als ik de mogelijkheid heb, zou ik dat eigenlijk sowieso niet willen. En wat jezelf ook aangeeft; door de wasmachine op de plek van de douche in een “kast” te zetten, neem je het gevoel van ruimtelijkheid in je badkamer weg. Maar jouw optie klinkt ook niet helemaal als een logische oplossing.

Als de wasmachine perse in de badkamer moet dan zou ik het zo doen:
Wasmachine in de hoek naast het raam. Toilet naast de wasmachine onder het raam. Ruime inloopdouche met glazen wand op de plek waar de douche nu zit (maar dan dus langer maken richting de wasmachine) en wastafel op de plek waar die nu zit houden.


Van de plekken waar we aansluitingen hebben voelt het het meest logisch om de wasmachine in de badkamer te zetten. Hij staat bij de huidige bewoners in de keuken, maar daar is straks geen plek meer voor. Andere optie is in de berging/schuur zetten, maar dat vind ik niks. Dan moet je elke keer naar buiten voor je was :+

Jouw idee klinkt wel heel mooi, zou de WC inderdaad liever in een hoek hebben...

Het is inderdaad of een bad, of een inloopdouche. Allebei gaat niet passen zonder te proppen en dat willen we niet.

@Elsea echt fantastisch geworden!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:05

Heel mooi geworden Elsea!

Radiostilte
Berichten: 987
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 03:19

MxW schreef:
Wat komen er een prachtige badkamers voorbij! Krijg er al wat inspiratie door...
In februari gaan wij verhuizen en als ons huis een leuk bedrag oplevert willen we de badkamer ook onder handen gaan nemen. Het liefst houd ik deze opstelling maar dan iets hipper, maar daar denkt mijn vriend anders over :+

Nu:
Ik zou dan het liefst een kleiner bad nemen ipv een ligbad zodat er nog een kast voor de wasmachine naast past. En een glazen douchewand tussen de WC en douche ipv een halfronde douchebak.
[ [url=m/21kW1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vriend:
Op de plek van de douche de wasmachine en op de plek van het bad een inloopdouche. Nadelen vind ik dat je bij binnenkomst direct een grote kast hebt. En daarnaast dat je voor het raam langs loopt de douche in...
[ [url=m/RmNUj4.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vind de indeling van je vriend echt niet gek hoor. En tja dat raam voor de douche. Dan maar wat folie er tegenaan of melkglas erin of iets. Maar ik denk dat je dat sowieso wel zou willen in de badkamer. Want als je bij jouw indeling de douche uit stapt sta je ook ‘voor’ het raam. Wel wat er vanaf. Maar iemand recht tegenover zou het nog kunnen zien. En tja zo grote blok voor de wasmachine neemt toch veel ruimte weg. Nu is het bij binnenkomst wat gek maar heb je daarna wel ruimte en ‘lucht’. En kan je het zo indelen dat het wel ruimtelijk lijk, met ruime inloopdouche . Midden in de ruimte staat nog gekker zo groot blok. Voor het raam ook. Dus dan is de enige optie naast het raam. Maar maak je weer een gekke hoek in je badkamer waardoor indelen weer lastiger wordt. En het daardoor ook krapper aan gaat voelen.

Heb je jouw indeling al eens uitgetekend? Ik denk dat het namelijk niet eens ‘zou kunnen’ praktisch gezien. Als je de wasmachine in de hoek zet naast het raam. Dan kun je denk ik het deurtje niet eens volledig open doen zonder dat je ermee tegen de wc pot aan zit. Dus dat wordt dan elke keer wurmen om het te vullen en te legen. En trek je je schone was uit de machine langs de wc pot heen. Wasmachine voor het raam is ook niet echt een optie. Want dan heb je hetzelfde probleem dat je geen ruimte over hebt voor de wasmachine omdat je dan met het wastafmeubel zit. En die kan je niet veel verder naar de deur doen. Want dan kan je de badkamer niet meer in komen, zit er te weinig ruimte tussen het meubel en de douche. En daarnaast heb je dan ook vrij weinig ruimte voor het bad om erin te komen. Want aan 1 kant dus de wasmachine ervoor en aan de andere kant de wc of de wastafel. Daarnaast zou je bad maar maximaal 1,30 breed kunnen zijn. Maar zelfs hoekbaden zijn vaak nog 1,50 breed. Ze zullen er vast wel zijn in een wat kleiner versie. Maar goed of je daar dan relax in ligt is ook maar de vraag.

Ik zou zelf persoonlijk liever voor 1 fijne en echt ruime inloopdouche kiezen (liefst ook zeker 0.9 of 1 meter breed aan de korte zijde) en bewegingsvrijheid om je bijvoorbeeld af te drogen of aan te kleden, dan voor een bad waar je niet lekker in kan liggen en een douche die eigenlijk ook net te krap is en waar je nergens kan staan en af drogen zonder je te stoten.

Heb je niet een zolder of gangkast over waar je een aansluiting kan maken voor de wasmachine?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:51

Iemand die eens met mij mee wil denken? Ik ben al 2 jaar aan het zoeken naar wat ik met de badkamer wil. Indeling weet ik wel, maar het probleem is de kleurstelling (tegels/badmeubel).

Het enige wat ik zeker weet ik is dat ik een houtlook tegel op de vloer wil. De ruimte is groot, dus een grotere tegel lijkt mij leuker. Zoiets zeg maar:

Afbeelding

Het probleem is nu: wat doe ik dan tegen de muur?? En wat voor badmeubel moet daar dan bij? Ik wil in ieder geval GEEN wit (niet in de muurtegel, maar ook niet in het badmeubel). Sanitair (bad, douche, wc enzo zijn allemaal wit). Radiator kan ik kiezen in veel kleuren.
Ik heb heel internet afgezocht maar kom toch vaak dezelfde plaatjes tegen, misschien zoek ik verkeerd.

Geen wit, ik hou ook niet van betonlook. Muur stuccen vind ik ook niet mooi.
Omdat het zo'n grote ruimte is lijkt mij alles tegen de muur met dezelfde kleur ook niet mooi worden. Maar wat dan wel?

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:58

Misschien wat heftig, maar wij hebben bij een houtlook tegel op de vloer, terracotta leemstuc tegen de niet-natte wanden en een Portugese tegels in de douchecel. Het oogt heel sfeervol.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:45

Ik weet juist zeker dat ik geen houtlook tegel op de vloer wil :P. Maar daar kan toch eigenlijk ook wel elke tegel bij? Ik zou dan gaan voor een rustige tegel in één kleur, en een gekleurd meubel. Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeelding
En meubel:
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:16

Hier ook tegel stress!! Wij gaan morgen kiezen...

Willen donker grijs op de vloer, wit / licht grijs op de natte muren. Droge muren gewoon wit geschilderd denk ik.... En dan achter het bad 1 accent wand, en in de uitsparing voor flesjes in de douche ook. Zou dat mooi worden? Vind het ontzettend moeilijk.

Afbeelding

Zo zou het dan ongeveer zijn. Wel een iets rustigere accent tegel. Zou dat iets worden? We hebben een licht houten meubel met witte spoelbak en zwarte kranen...

boemel

Berichten: 8512
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:19

k_m schreef:
Hier ook tegel stress!! Wij gaan morgen kiezen...

Willen donker grijs op de vloer, wit / licht grijs op de natte muren. Droge muren gewoon wit geschilderd denk ik.... En dan achter het bad 1 accent wand, en in de uitsparing voor flesjes in de douche ook. Zou dat mooi worden? Vind het ontzettend moeilijk.

[ [url=m/jMBX6X.png]Afbeelding[/url] ]

Zo zou het dan ongeveer zijn. Wel een iets rustigere accent tegel. Zou dat iets worden? We hebben een licht houten meubel met witte spoelbak en zwarte kranen...



Dat wordt vast mooi!