Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7003
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 13:08

Als topic opener heb ik geloof ik nooit zelf uiteindelijke foto's geplaatst van onze badkamer. Zou straks eens foto's maken :+ we wonen al een dik jaar in onze woning mwaha, dus badkamer is ook al een ruime jaar in gebruik.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:10


Amyyy

Berichten: 3500
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:36

Di heb ik ook gezien bij tegels in huis en waren in het echt wel heel fel! Ik vond ze iets too much.

Huidige status van mijn badkamer :=
Afbeelding
Nieuwe tegels voor de badkamer
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7003
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 16:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze badkamer! Sanitair hebben we bij Hornbach weg en de tegels bij Pieter Meijer. Wc hebben we apart, maar die is hetzelfde betegeld als de douchecabine. Materiaal heeft ongeveer 6300 euro gekost voor de badkamer en 2 toiletten. Uren zaten bij de bouw in, dus dat weet ik niet.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:22

Ziet er netjes uit! Mijn hoofd heeft ook wat moeite met hout op de vloer in een badkamer, maar dat heb ik dus ook met niet-betegelde muren, dus dat kan goed aan mij liggen :+.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:09

Oh nee die houten vloer vind ik geweldig <3

Lotteettol schreef:
Hallo, mag ik dit badkamer topic binnen komen vallen met een aantal vragen?
Ik wil mijn badkamer gaan verbouwen, maar hoe bereid je zoiets voor? En hoe lang duurt zoiets?

Wat ik met mijn badkamer wil en hoe de indeling gaat worden staat al vast voor mij.

Wat heb ik al?
Badkamermeubel (grote wasbak met dubbele kraan, hangkast)
Designradiator en deze laten omleggen

Beide zijn in de kleuren die ik wil en heb ik jaren geleden aangeschaft met het idee om de rest van de badkamer erna aan te pakken, maar dit is er nooit van gekomen.

Het badkamermeubel, de radiator, wasmachine, droger en toilet hebben al een vaste plek in de badkamer en dat wil ik ook zo houden. Ik heb nu een douche en bad in 1 met een scherm ervoor en daar wil ik van af. Dus bad eruit (gebruik het niet en ook geen behoefte meer aan) en ruimte voor een grote, luxe inloop douche.
Ik wil graag een grote douchekop hebben (volgens mij is dit een stortdouche) en het liefste ook een infrarood (lijk mij lekker warm voor de winter enzo..).

Omdat mijn huidige badkamer niet geheel tot boven is getegeld kan hier niet overheen getegeld worden. Het stucwerk heeft door de vochtigheid ook losgelaten (nu heb ik een openslaand raam, maar eerder niet) en wil ik dus ook aanpakken.
Tevens moeten de vloertegels eruit om dat ik vloerverwarming wil in de badkamer. De badkamer ligt wat lager dan de drempel. Als de vloertegels eruit gaan en er komt vloerverwarming in en nieuwe tegels zal hij zo hoog zijn als de drempel en zal ik daar met de in/uitstap in de badkamer geen last van hebben.

Kijken voor tegels heb ik nog niet "live" gedaan, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.

De tegels verwijderen en de badkamer leeghalen kan ik zelf (of met hulp uit mijn omgeving). Daarnaast heb ik een stukadoor nodig, een tegelzetter, iemand die de vloerverwarming doet en de boel daarna installeert. Voor het plaatsen van glaswanden heb ik al een adres die dit wilt doen. Wellicht ook een collega die handig is en veel klussen zwart wilt uitvoeren.
Echter vraag ik mij af hoe ik alles op elkaar ga laten aansluiten? Dat ik een paar weken zonder douche/badkamer zit is voor mij geen probleem. Ik heb nog een toilet beneden en douchen kan ik ook elders.

Hebben bokkers nog tips? Het liefste zou ik alles deze zomer willen doen, omdat ik dan 6 weken vrij ben. Is dit een realistisch tijdspad of kan ik dit beter in oktober doen, wanneer ik een week vrij ben?

Hoe is het met jouw verbouwen gegaan? Heb je deze zomer wat kunnen doen of is het toch oktober geworden?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 00:08

Wij waren ongeveer 4000 Euro kwijt.
Arbeid door buurman en buurman (pa en schoonpa). Ruimte is 2.30 bij 1.95. De deur opend ook nog eens naar binnen. Toilet hebben we naar de overloop verplaatst.
Voor:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na (let niet op de rommel op de wasbak. Heb even spontaan foto's gemaakt net)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien kon het niet slechter. Ben echt blij dat het toilet eruit kon. Hierdoor past er nu een bad en inloopdouche in 90×90. Door de glaswand blijft het ruimtelijk. De glaswand is 90 bij 30 cm. Daardoor blijft de hoek van de wastafel ten tijden droog.

De oude voorzet and in de douche was 25cm . Die ruimte hebben we gewonnen door de douche te draaien naar de wand waar de ketel achter zit. En alle andere leidingen lopen door de lichtkoof en achter het bad langs. Alleen de afvoer is ingefreest.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 05:22

Wat een verschil Karin, het is enorm opgeknapt!

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 06:19

Wat een verbetering karin!

Wat hebben jullie allemaal goedkope badkamers, dan denk ik oei, we hebben ons iets teveel laten gaan qua budget :=

Dat marmer met roos is leuk! Ik ben fan van marmer :)

Hier is onze badkamer ook klaar, ben nog steeds elke dag blij met het resultaat <3 maar is niet echt een veelvoorkomende inrichting
Zo hebben we een schuine muur voor de inloopdouche. Aan de binnenkant grote marmeren platen, buitenzijde is een volledige spiegel. Zo reflecteert de spiegel weer licht van het raam, naar de spiegel boven de wastafel en vergroot het de ruimte :

Afbeelding

Binnenkant:

Afbeelding

Afbeelding


Ingang naar inloopdouche:
Afbeelding


Wastafel met stukje spiegelwand (soms moeilijk om het te "begrijpen" op foto :+ ) en we hebben gekozen voor schuifdeuren. Scheelt superveel qua ruimte!
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:18

Wauw Farjen, dat Marmer <3 prachtig. Ben je daar veel aan kwijt?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:19

Wat een luxe! Prachtig marmer <3 .

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:26

Karin, verbetering was niet moeilijk, maar het is ook echt mooi geworden. Slim ook die radiator boven het bad. En dat kajuitraam is een leuk detail.

Prachtig farjen! Maar dan moet je ook de kosten vertellen :+.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:23

karin1985 schreef:
Wij waren ongeveer 4000 Euro kwijt.
Arbeid door buurman en buurman (pa en schoonpa). Ruimte is 2.30 bij 1.95. De deur opend ook nog eens naar binnen. Toilet hebben we naar de overloop verplaatst.
Voor:

[ [url=m/nxb2q7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n0XbQv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TngeoP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ql3uL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na (let niet op de rommel op de wasbak. Heb even spontaan foto's gemaakt net)


[ [url=m/KK2pyP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ep1HEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b6WNQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals te zien kon het niet slechter. Ben echt blij dat het toilet eruit kon. Hierdoor past er nu een bad en inloopdouche in 90×90. Door de glaswand blijft het ruimtelijk. De glaswand is 90 bij 30 cm. Daardoor blijft de hoek van de wastafel ten tijden droog.

De oude voorzet and in de douche was 25cm . Die ruimte hebben we gewonnen door de douche te draaien naar de wand waar de ketel achter zit. En alle andere leidingen lopen door de lichtkoof en achter het bad langs. Alleen de afvoer is ingefreest.


Netjes! Mooi ook alle leidingen weggewerkt.

En hoe zit het met dat raampje? Had je daar een reden voor? Hoe ziet dat er van buiten uit?

Wij zijn nu aan het afwerken met aanbouw en keuken daar. De voorbereidingen van de garage daar tegenaan en dan komt de badkamer.

Maar zoals altijd heb ik echt 0,0 fantasie.

De ruimte die we ervoor hebben gekozen is 3.32m bij 2.67m. Vooraan op de korte muur is de deur in de hoek, maar kan ook op de lange kant eventueel. Gaat naar buiten open.
Er zit nog een raam aan de lange kant, maar die gaat weg, want daar is de aanbouw tegenaan gezet. !00x getekend voor verbouwen, maar het was het 1 of het ander. Wilde echt een groot raam in mn badkamer, maar heb die wens moeten inleveren.

We hadden een bad in het vorige huis, maar die nooit gebruikt. Zouden we nu ook niet nemen en dan alleen ene mage douche. En ik had als wens een infrarood sauna. Maar twijfel nu weer, dus misschien toch een bad en sauna ergens anders. Douche moet wel echt ruim.
Enkele of dubbele wasbak twijfel ik ook over. Wij hebben altijd enkele en zijn echt nooit tegelijk bezig in de badkamer.

Jammer dat dat geschilderde beton toch tegenvalt. Kwam wel wat dingen tegen en vind het met de juiste kleur een mooie uitstraling geven. Maar ik hou echt niet van poetsen, dus alles moet ook makkelijk zijn.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:05

Het raampje kan met het huis. De wijk is nautisch geïnspireerd (de namen tenminste )

Je kunt ook hele smalle (qua hoogte) ramen nemen langs het plafond richting een aangrenzende ruimte die wel (ruim voldoende) daglicht heeft. Op die manier kun je toch nog wat natuurijk licht in je badkamer krijgen zonder dat het je echt oppervlakte kost.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:37

Farjen schreef:
Wat een verbetering karin!

Wat hebben jullie allemaal goedkope badkamers, dan denk ik oei, we hebben ons iets teveel laten gaan qua budget :=

Dat marmer met roos is leuk! Ik ben fan van marmer :)

Hier is onze badkamer ook klaar, ben nog steeds elke dag blij met het resultaat <3 maar is niet echt een veelvoorkomende inrichting
Zo hebben we een schuine muur voor de inloopdouche. Aan de binnenkant grote marmeren platen, buitenzijde is een volledige spiegel. Zo reflecteert de spiegel weer licht van het raam, naar de spiegel boven de wastafel en vergroot het de ruimte :

[ [url=m/Mpnrrf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Binnenkant:

[ [url=m/Qj6jqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ApjDpt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ingang naar inloopdouche:
[ [url=m/F3wAcl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wastafel met stukje spiegelwand (soms moeilijk om het te "begrijpen" op foto :+ ) en we hebben gekozen voor schuifdeuren. Scheelt superveel qua ruimte!
[ [url=m/J09E9y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg mooi met dat marmer!
Ik ga voor keramische tegels met marmerlook. Was het veel gedoe met die grote platen? Ik wordt er in iedere zaak op gewezen dat dat best een gedoe en precisie werk is met de uitsparingen voor de kranen... Maar het is zoveel rustiger als de aders niet steeds verspringen...

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:45

Mooie badkamers! Ik schrik wel echt van de prijzen die jullie betaald hebben.. ik heb een badkamer laten uittekenen vorige week waarbij mijn huidige badkamer van 1.22 x 4.70m wordt opgesplitst in een badkamer en een berging. De huidige badkamer wordt gestript en weer opnieuw opgebouwd en een extra deur geplaatst en de offerte is 19.000e. Dan heb ik nog niet eens voor gekke dingen gekozen. :\

Dus nu ben ik wel even achter mijn oren aan het krabben.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:48

Het is geen echte marmer die grote platen maar het was volgens mijn vriend ook geen keramische tegels en ook geen natuursteen :+ we zouden de factuur eens moeten bekijken, was rond de 400 euro per plaat :o
Aannemer heeft wel erg gevloekt om ze boven te krijgen, zo'n plaat is maar 6mm dik en 2m35 hoog dus kans op breken was groot :=
Het boren voor de kraan vond hij ook stressvol maar alles was goed gelukt :)

Amyyy

Berichten: 3500
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:58

Farjen schreef:
Het is geen echte marmer die grote platen maar het was volgens mijn vriend ook geen keramische tegels en ook geen natuursteen :+ we zouden de factuur eens moeten bekijken, was rond de 400 euro per plaat :o
Aannemer heeft wel erg gevloekt om ze boven te krijgen, zo'n plaat is maar 6mm dik en 2m35 hoog dus kans op breken was groot :=
Het boren voor de kraan vond hij ook stressvol maar alles was goed gelukt :)



Ppff ik voel de stress hier! Wel heel mooi inderdaad. Ik heb ook nog naar platen gekeken, maar in mat waren die er gewoon heel weinig. Daarnaast zijn mijn toilet en badkamer niet heel groot. Op de vloer in de badkamer passen in de breedte 2 tegels naast elkaar.

Hier heb ik toevallig net de kranen etc besteld. Badkamermeubel ga ik bij de Ikea bestellen, ik wil graag kastjes tot de grond en veel lades, dat kan zo mooi met een keukenkast van de Ikea. Maar daar wil ik eerst echt even de frontjes en werkbladen van zien voordat ik kies :j.

Badkamers zijn ook echt ontzettend duur! Ik vind de materialen wel oké, alleen de tegelzetter is zo moeilijk om een goeie, niet te dure, te vinden!

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:09

Ik wil eigenlijk ook kasten tot de grond, maar dat zou een risico zijn voor het vocht?

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:11

veerledec schreef:
Ik wil eigenlijk ook kasten tot de grond, maar dat zou een risico zijn voor het vocht?


Zou ik niet doen. Of kleine pootjes of hangend.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:13

En hangend maar met een plaatje ervoor of zo? Van kunststof bijvoorbeeld? Ik wil een hele kastenwand, goeie 2,5m.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:41

Amyyy schreef:
Farjen schreef:
Het is geen echte marmer die grote platen maar het was volgens mijn vriend ook geen keramische tegels en ook geen natuursteen :+ we zouden de factuur eens moeten bekijken, was rond de 400 euro per plaat :o
Aannemer heeft wel erg gevloekt om ze boven te krijgen, zo'n plaat is maar 6mm dik en 2m35 hoog dus kans op breken was groot :=
Het boren voor de kraan vond hij ook stressvol maar alles was goed gelukt :)



Ppff ik voel de stress hier! Wel heel mooi inderdaad. Ik heb ook nog naar platen gekeken, maar in mat waren die er gewoon heel weinig. Daarnaast zijn mijn toilet en badkamer niet heel groot. Op de vloer in de badkamer passen in de breedte 2 tegels naast elkaar.

Hier heb ik toevallig net de kranen etc besteld. Badkamermeubel ga ik bij de Ikea bestellen, ik wil graag kastjes tot de grond en veel lades, dat kan zo mooi met een keukenkast van de Ikea. Maar daar wil ik eerst echt even de frontjes en werkbladen van zien voordat ik kies :j.

Badkamers zijn ook echt ontzettend duur! Ik vind de materialen wel oké, alleen de tegelzetter is zo moeilijk om een goeie, niet te dure, te vinden!


Voor Ikea kasten heb je ook een heleboel bedrijven die custom frontjes en bladen leveren. Dan heb je dus Ikea binnenwerk en een ander frontje. Even googelen voor ideeën.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:04

Farjen, wauw zeg, wat een werk inderdaad... Wij wilden eerst 120x120 tegels en zelfs dat wilde onze aannemer eigenlijk al niet doen :+

Vooruitgang bij ons vandaag! Het voorzetwandje zit er in en de nis van de wc is bijna af.

Afbeelding
Afbeelding

Amyyy

Berichten: 3500
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:37

Thanks voor de tip @pantykous,dat is zeker de moeite waard!
Edit: ik heb even gezocht, maar €200 euro voor een frontje is me echt te duur :') :Y) ik ga lekker ikea shoppen

@elsea gaat lekker daar! Was het eerst ook al een badkamer?

Hier heb ik weer muren *\o/* Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 19-09-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wij zijn vandaag ook echt begonnen met slopen. Dat doen we zelf, opbouwen latrn we doen. Duur grapje want alle leidingen zijn nu nog zichtbaar dus oud. Dit word allemaal weggewerkt en dus nieuw. Is een klein hokje maar wel een uitdaging voor de instalateur. We doen een wit matte tegel op de muur en grijs in wildverband op de vloer. Komt een grijsmozaik op de ombouw van t hangend toilet. Douche krijgt een vouwdeur en er komt nog een klein wastafeltje met onderkastje en een spiegel met lampje. En uitaard spotjes in t plafond. Hele verbouwing want we doen tegelijkertijd ook de keuken die grenst namelijk aan de badkamer