Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:19

Niiiice <3

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:12

Zo dat is een verbetering. Mooi hoor.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:43

Mooi geworden!Wil je kwijt wat het gekost heeft?

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:56

Hallo allemaal,

Wat een mooie badkamers komen hier langs! Wij zijn ook aan het stoeien. De douche is op dit moment erg klein 75 cm bij 80. We willen graag een bad en een grotere douche. De ruimte is echter niet zo groot.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
In die hoek zitten trouwens leidingen. Willen kijken of dit iets kleiner kan worden. Maar dit kunnen we pas zien als we dit gaan slopen als we de sleutel hebben.


Afbeelding
Plattegrond van de huidige situatie

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:01

Ik kan niet uit de plattegrond opmaken hoe breed de opening van de deur is. Heb je naast de deur (waar de douche nu is) 90 cm? Dan kan je een 90cm x 90cm douche kwijt op dezelfde plaats. Dat is mooi ruim.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:13

Oeh dat weet ik niet uit mijn hoofd...

Maar 90/90 gaat niet met een bad met normale afmeting. Het staat nu echt strak tegen elkaar aan.

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:16

En je bad als alternatief in de breedte onder het raam?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:25

Onze badkamer is klaar.
Van een krap voelende kleine 6m2 met douchehok, bad, toilet en wastafel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Naar een zeer ruim aanvoelende ..ehh..wellnessbeleving :')


Kosten mag je me voor pb'en, maar het was in ieder geval al bijna 2000 boven budget :$

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:31

@sannaloveyou:
Ik zou geen bad doen. Tenzij je er echt dol op bent en wekelijks meerdere malen in ligt.
Onze badkamer is maar íetsje groter dan de jouwe en geen bad erin geeft zóveel (visuele) ruimte! De badkamer voelt en is nu echt lekker ruim.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:44

@sanne: uitdaging, maar wel te realiseren denk. Is het eventueel een mogelijkheid om de muur wat te verplaatsen? Dat je een iets kleinere slaapkamer krijgt?

Ik heb even dit getekend:
Afbeelding

Ik zou dus het bad een kwartslag draaien en vanaf dat stukje met de leidingen een wastafelmeubel iets trekken. Je kan daar ook een nis met planken maken voor je handdoeken bijvoorbeeld. De douche is een beetje groot uitgevallen op mijn tekening, maar je zou even kunnen kijken hoeveel ruimte je over houdt om voor je douche te gebruiken.

Of je kan je bad en douche omdraaien:
Afbeelding
En dat je er dan een inloopdouche van maakt!

En ik zou sowieso een bad erin doen, heeeerlijk <3 (maar ik ga dan ook echt wel 2/3 keer per week in bad haha. En ooit met kindjes ook wel heel handig).

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:50

Leuk topic! Wij zijn aan het bouwen. Heb hier wel een plattegrond van de badkamer. We moeten alles nog gaan kiezen wel!
Afbeelding

Afbeelding

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:13

Zoals die eerste tekening van Denise_Storm hebben wij het ook opgelost in een badkamer die heel vergelijkbaar is met deze. En dan een hoekdouche van 90 x90 zonder douchebak en met volledig inklapbare glazen wanden ipv een klassieke inloopdouche. Dat heeft het voordeel dat wanneer er niet gedouched wordt, je die ruimte ook als loopruimte hebt, zonder dat er zo'n vaste glazen wand in de weg staat.

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:17

Niello schreef:
Mooi geworden!Wil je kwijt wat het gekost heeft?

Late reactie, we zaten rond de 9500,00

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:23

k_m, wie heeft die indeling bedacht?
Zo op het eerste gezicht lijkt het een eindeloze verkwanseling van ruimte.

Kom je boven achter het bad of naast het raam?

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:12

Dit wordt de indeling van onze badkamer, hij is iets groter maar er is nog ruimte om iets in te krimpen. Bad wat getekend staat is namelijk ook 90x190. Ik denk dat dit wel de meest gunstige opstelling is sanneloveyou als het kan met 't raam

Op badkamerwinkel.nl kan je trouwens gratis en zonder persoonlijke gegevens in te moeten vullen een tekening maken. Heel handig om te kijken of 't allemaal past!

Afbeelding

K_m wat een bijzondere ruimte, maar ik vind 'm juist daarom wel leuk eigenlijk! Ons huis wordt nu ook gebouwd en we zijn druk bezig met dingen definitief uitzoeken, kan niet wachten tot we straks echt aan de slag kunnen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:48

zo groot bad!!

@ikke haha wij hebben dit zelf bedacht :+ De deur zit aan de zijkant van de hal, en er zit voorin een raam. Dus het kan eigenlijk niet op een heel andere manier ingedeeld worden.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:21

Dat bad wordt 'm ook niet hoor, veel te groot :') het bad schuift naar links, komt in de nis naast 't toilet. Dan hebben we naast de wasbak wat ruimte over voor wasmand en. Leveren dan iets ruimte in op de douche, maar die is op de tekening 1.20 breed en 1.10 is ook prima

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:19

Ohja dus het bad komt eigenlijk stukje in de muur dan? Dat de wc muur er een stukje naast zit?

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:01

Jep :)

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:14

k_m schreef:
zo groot bad!!

@ikke haha wij hebben dit zelf bedacht :+ De deur zit aan de zijkant van de hal, en er zit voorin een raam. Dus het kan eigenlijk niet op een heel andere manier ingedeeld worden.

Maar dat stuk overloop tussen de trap en de badkamer, waarom zit dat zo? Moet dat echt zo?

Ik denk dat ik het gespiegeld zou hebben, dus slaapkamer met inloopkast onder en slaapkamer en badkamer boven.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:24

Onze badkamer is inmiddels ook klaar, zal van de week even foto's maken. Kosten geen idee, nog niet alles opgeteld, van de week ook maar eens doen voor de leuk :P

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:30

@Ikke, wij wouden zelf graag aan de achterkant slapen! Vandaar dat de badkamer voor zit. Het is nog niet zo een gek idee hoor wat jij zegt inderdaad. Maar de indeling staat vast. Dat stuk overloop is er omdat we dan de deur aan de zijkant kunnen maken, de trap naar zolder draait boven het trapgat van de trap beneden. De indeling van de boven blijft in ieder geval zo! Maar in de badkamer kunnen we evt nog spelen. Alhoewel ik denk dat dit het efficientse is voor de badkamer. Ik ben er zelf best blij mee trouwens. Ik ga echt altijd in bad, en daar heb ik nu lekker de ruimte om het ook leuk aan te kleden, een wasmandje te zetten, evt nog een hangkastje,...

Edit: We kunnen trouwens ook geen deur maken naar de badkamer als het gespiegeld zou zijn, want die kast in de hal dat is de schacht voor de buizen enz. :-)

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:22

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Wij denken er nu aan om te kijken of het bad voor het raam kan. Met een schuin stuk zodat er iets meer ruimte is voor het toilet er naast en dan daarnaast het toilet, met daarnaast de douche cabine. Aan de overkant komt dan de wasbak+meubel.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:29

@MamaMiesje, prachtige badkamer! Voelt inderdaad heerlijk ruim zo op het filmpje.
Prachtige kast ook zeg, dat is vast geen standaard badkamerkast?

Wij gaan onze badkamer low budget aanpassen (huurwoning, dus we mogen eigenlijk niets aanpassen) dus binnenkort post ik hier ook voor- en nafoto's.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:31

@KayC: hebben we op maat laten maken :j