Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:18

Hier ook de infrarood versie, ook erg blij mee! Deze week nog volop gebruikt ivm beginnende borstontsteking bij mij en de stijve nek van manlief.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:45

MarjanB, Heel netjes zo. Niet mijn smaak, maar dat hoeft ook helemaal niet.

Wij twijfelen nog steeds over de sunshower. Ik was van plan een sauna te nemen. Ik vond een sunshower beperkt bereik hebben en de halve is echt alleen voor de romp.
En voor reuma las ik is 15minuten IR fijn, maar je gaat niet elke dag 15 min onder de douche staan. Wil ik wel, maar kan niet altijd en het wordt ook steeds duurder om lang te douchen.

Daar tegenover zouden we moeten uitrekenen wat 15min sauna verbruikt tegenover 15min douchen met de sunshower aan.

Iemand nog ervaring met de pvd coating op gekleurde kranen?

En van welk materiaal is jullie waskom, wastafel en evt douchebak? Als je die hebt natuurlijk. Wij willen een anti slip douchebak.

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:16

Wij gebruiken de IR ook zonder te douchen.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:18

Swah schreef:
Wij gebruiken de IR ook zonder te douchen.


Ik ook.
Als is de timer van de IR 'maar' 10 minuten, daarna moet hij afkoelen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:20

ik heb m van de zomer nog niet gebruikt, maar ik douche idd vrij snel, dus dan gebruik ik de IR om het in de winter niet koud te krijgen tijdens het afdrogen.. (plus lekker voor de spieren natuurlijk)

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:34

Ik heb echt al jaaaaren een sunshower en er gaat echt geen dag voorbij zonder dat ik hem maximaal gebruik (IR).

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:52

@MarjanB, wauw! Jullie badkamer is prachtig geworden! Zijn de tegels van Fondovalle? De Portland Hood?Die hebben wij en lijken er erg op! We hebben ze wel een maatje kleiner.

@Muronia, dat lijkt me lastig zeg, iets zelf bij elkaar zoeken in coronatijd... Maar knap dat het is gelukt, helemaal met alle constructieve dingen die jullie ook nog hebben moeten doen. Petje af!

Wij hebben ook een sunshower, op advies van een vriendin en na alle positieve berichten in dit topic! Ik vind het nu te warm om hem aan te doen, maar denk dat ik er op koudere dagen erg veel plezier van ga hebben!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:54

Hebben jullie de lange sunshower of de halve?

En zijn er mensen met een verwarmde spiegel?

En nu ik toch weer aan het vragen ben. Zijn er ook mensen met een douchepaneel of wie jets hebben ingebouwd?
Voor ons wordt inbouwen vanwege dikte van de muur toch extra werk, dus we nemen toch maar opbouw.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:53

superpony schreef:
Hebben jullie de lange sunshower of de halve?

En zijn er mensen met een verwarmde spiegel?

En nu ik toch weer aan het vragen ben. Zijn er ook mensen met een douchepaneel of wie jets hebben ingebouwd?
Voor ons wordt inbouwen vanwege dikte van de muur toch extra werk, dus we nemen toch maar opbouw.

Wij hebben geen verwarmde spiegels, we hebben niet eens echte badkamerspiegels :P Maar door onze goede automatische afzuiging hebben we dat ook niet nodig. Ze beslaan wel, maar zodra ik stop met douchen zijn ze binnen een paar minuten weer schoon.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:55

Hier ook geen verwarmde spiegel, maar de plaatsing van de Afzuiging doet wonderen

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:03

Ik heb wel een verwarmde spiegel maar onze badkamer is buitenom de sunshower nog niet operationeel dus ik kan je nog niets quaa ervaring vertellen.
Hoop zo dat mijn man er veel profijt van gaat hebben met scheren.

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:05

In ons oude huis hadden we de sunshower tot ons bovenbeen en nu de lange tot de enkel. Als je toch die investering doet zou ik voor de lange gaan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:08

Ik dacht meer als extra warm als je ervoor staat, je wil afdrogen of iets.......

Wij hebben geen raam en er komt afzuiging. Overigens ook leuk zoekwerk welke we daarvan kiezen.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:41

Hier geen verwarmde spiegels, grote ruimte, afzuiging en een raam. Kregen wel als tip dat als ie mocht beslaan om een stukje mat van de vloerverwarming er achter te plakken.

Ik heb t bad uitgeprobeerd _O-
Afbeelding
Pas er in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:43

MarjanB schreef:
Hier geen verwarmde spiegels, grote ruimte, afzuiging en een raam. Kregen wel als tip dat als ie mocht beslaan om een stukje mat van de vloerverwarming er achter te plakken.

Ik heb t bad uitgeprobeerd _O-
[ [url=m/pgxdvu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pas er in..

Ik zie tenen en een plukje haar :')

Mijn schoonouders hebben verwarmde spiegels, douchte daar ook wel eens tijdens de verbouwing en best makkelijk dat ze niet beslaan maar wij douchen hier altijd met het raam open en of afzuiging aan dus weinig last van beslagen ramen en anders trekt het gauw weg.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 01:03

Lekker hoor. Mooi bad ook. 180? Hoe diep is deze?

We hebben helaas geen raam. Hebben met herindelen 100x gekeken, alles werd vertraagd, maar uiteindelijk maar daar aan toegegeven dat de badkamer geen raam zou hebben. Ik baal nog steeds, maar we moeten door en het is zoals het is.
Heb daar wel een super uitzicht vanuit keuken en eetkamer voor in de plaats.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 06:26

Wij zijn bezig met twee badkamers en eindelijk hebben we besloten hoe het moet worden. Alles is besteld. De kamers moesten ook helemaal opnieuw opgebouwd worden met verplaatsing van muren etcetera dus het is een langdurige klus :))

We hebben één grote badkamer van 22m2 met meerdere ramen. Deze krijgt een gave groen marmeren wand. Ik zag die tegel en was op slag verliefd. De rest wordt mat antraciet en we hebben gunmetal kranen. Ik hoop dat het niet te donker wordt. Hier komt ook een sunshower. Het pareltje daar zijn wel onze waskommen, ik heb nog nooit zulke mooie gezien. Uiteraard deel ik foto’s binnenkort!

De ander wordt donkerblauw met hout, heel andere look. Dit is een logeerbadkamer dus investeren we iets minder in. Allebei met bad dus we hoeven nooit meer te strijden om wie in bad mag <3

Ik heb vaak meegekeken hier voor ideeën. De tweede badkamer heeft een schuine wand waar het bad eigenlijk best dicht op moet staan. Vriend vroeg zich af of je er dan wel fijn in kan stappen. Ik zag hierboven al een schuine wand geloof ik. Hoe is jullie ervaring?

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:28

Dit zijn de maten van het bad,

Afbeelding

Charaz

Berichten: 24343
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:04

Wat is het mooi geworden Marjan!

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:24

Heerlijk Marjan! Mooie plant ook, past perfect erbij!

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:04

Dank jullie :D

T is nog steeds een feestje om onder de douche te stappen.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:12

We twijfelen of we de badkamerwand buiten de douche willen tegelen of stucen. Muur moet iig wit en waterdicht worden. Hebben jullie ervaring met stucen in de badkamer?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:40

Niello schreef:
We twijfelen of we de badkamerwand buiten de douche willen tegelen of stucen. Muur moet iig wit en waterdicht worden. Hebben jullie ervaring met stucen in de badkamer?

Yes mijn badkamer is grotendeels gestuct en wc ook. Goede waterafstotende en waterafschrobbare verf gekocht en het ziet er nog steeds heel goed uit. Makkelijk schoon te houden. Er staan wel foto's in mijn berichten :)

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:35

Super mooie badkamer Marjan!

Wij mogen ook weer, vorig jaar onze huidige badkamer latten verbouwen en nu we gaan verhuizen kunnen we nog een keer aan de slag met zowel de keuken als badkamer. Iemand tips voor goede badkamerzaken in omgeving Utrecht? Als ze ook keukens doen is het mooi meegenomen maar is geen must.

Ben alweer helemaal blij met al mn moodboards bezig, zo leuk!

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:22

ElSea schreef:
Niello schreef:
We twijfelen of we de badkamerwand buiten de douche willen tegelen of stucen. Muur moet iig wit en waterdicht worden. Hebben jullie ervaring met stucen in de badkamer?

Yes mijn badkamer is grotendeels gestuct en wc ook. Goede waterafstotende en waterafschrobbare verf gekocht en het ziet er nog steeds heel goed uit. Makkelijk schoon te houden. Er staan wel foto's in mijn berichten :)

Dank je