Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:25

Ik vind een fontein ook noodzaak. In ons vorige huis hadden we er geen en ik miste het echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:34

Hier wel een fonteintje op het toilet maar wordt niet gebruikt, hij is niet praktisch, er is ook geen ruimte voor zeep en de hele boel wordt zeiknat dus hier wast iedereen de handen in de keuken welke er ongeveer naast zit.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:00

Gisteravond zag ik weer een van de redenen waarom zo'n klein fonteintje niet handig is :')
Vrienden van ons kwamen en hij ging netjes zijn handen wassen in het veel te kleine fonteintje dus nu heb ik overal watervlekken op de vloer :+

yvje86

Berichten: 2701
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:23

Ik vind zo'n fonteintje echt noodzaak. Zeker als je je maandelijkse periode hebt vind ik het wel erg fris om even mijn handen te kunnen wassen voordat ik overal aan zit.

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:28

Juist tijdens mijn maandelijkse periode vind ik het belangrijk om mijn handen goed te kunnen wassen en dat lukt mij dus echt niet in zo'n klein fonteintje waar net 1 hand in past.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:33

Ligt er misschien ook aan hoe 'hand'ig je bent? :')
Ik heb er zelf nooit problemen mee, maar mijn visite maakt er inderdaad ook een waterballet van... Maar goed, niets wat een paar keer snel droogmaken niet oplost..

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:33

Als toch nog het fonteintje aangelegd moet worden, neem dan meteen een warm waterleiding mee. Wij hebben dat ook gedaan en het is echt heel fijn om je handen warm te kunnen wassen. We krijgen daar van bezoek ook echt vaak complimenten voor.

Roodvos

Berichten: 6727
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:36

akishino schreef:
Ooh serieus?! Sommige mensen willen het dus niet snappen :) . We twijfelen heel erg over het fonteintje in de toilet op de begane grond omdat mijn man heel graag een urinoir wil. Het kan niet beide. Maar als ik dit hoor ga ik toch het fonteintje doordrukken. Maar voor beneden hebben we nog even. Eerst in de zomer de badkamer boven.
Ik weet niet of het niet willen snappen is. Kennelijk zit het bij mensen niet in het systeem om in de bijkeuken handen te wassen. Dat doe je kennelijk of in het toilet of in de keuken. Bezoek wat vaker komt weet het op gegeven moment wel. Maar het is wel een "leertraject".

Hmm, ja, urinoir "snap" ik, maar een fonteintje is voor iedereen en een urinoir maar voor de helft van de bevolking. Bovendien kan die helft van de bevolking ook prima zittend plassen. Daarnaast, wat Yvje dus zegt. En ik weet dat er genoeg mensen/mannen zijn die na de kleine boodschap geen handen wassen %) maar ik vind dat ook na gebruik van een urinoir je handen moet kunnen wassen. Ook bij voorkeur zonder overal aan te zitten. Dus als er geen ruimte is voor beiden, zou ik kiezen voor een fonteintje.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:55

Op de wc beneden hebben we wel een ruime wasbak. Boven straks dus niet, maar naast de badkamer en daar hebben we eigenlijk nooit gasten. De logeerruimte is in de kelder.

Hier nu bijna het einde van de eerste verbouwingsweek, van in totaal vier. In ieder geval al moeten kiezen hoe de kranen kwamen (symmetrisch/gespiegeld of beide de knop aan dezelfde kant), waar de stekkerdozen kwamen (in de spiegel en in het kastje, of in het zicht op de muur) en hoe hoog de toilet kwam (beneden kennelijk 42cm, gemiddeld is het vaak wat hoger en wij zijn best lang, dus nu wordt het 44cm).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:27

veerledec schreef:
Hier geen wasbakje op de wc boven. De badkamer zit er direct naast.

Mooie tegels Elsea. Ik zie alleen geen bruinige tegel?


Ik bedoel het langwerpige tegeltje wat op de marmerlook tegel ligt. Is een beetje grijs/bruin/taupe achtig.

Interessant om ieders overweging te lezen, wij zijn uiteindelijk ook gegaan voor een klein wasbakje maar hebben in de winkel wel getest of je je handen er een beetje kwijt kon. Ging wat ons betreft prima. We zitten wel nog te overwegen om de muur achter het wasbakje te betegelen (met die taupe achtige tegeltjes) om watervlekken op de gestucte muur te voorkomen... Maar boven bij de badkamer hebben we dat ook en nog geen vlekken er op.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:35

Op mijn telefoon is die echt grijs :P.

Onze boven-wc dit weekend; ze hebben er even een nood-pot aan gemaakt, zodat we niet lang zonder wc zitten.
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:53

Afbeelding

Zelfde setting maar net ander licht :D hij past in ieder geval goed bij de andere tegel.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:10

Ik heb wel een fonteintje en vind dat ook echt een must in een toilet.

Zeeppompje heb ik aan de muur bevestigd.

Roodvos

Berichten: 6727
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:21

Zijn er hier ook ervaringen met:
-Kraan met sensor
-Zeepdispenser met sensor
Wat heb je en hoe bevalt het?

Blue_flower
Berichten: 1940
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:59

Roodvos schreef:
Zijn er hier ook ervaringen met:
-Kraan met sensor
-Zeepdispenser met sensor
Wat heb je en hoe bevalt het?



In restaurants heb ik er altijd ruzie mee, zou het zelf daarom nooit nemen.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:08

Haha, wat grappig. Ik wilde juist zeggen, ik vind het ideaal in restaurants en bv op Schiphol _O-

Jildau

Berichten: 9429
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:11

Fitzroy schreef:
Haha, wat grappig. Ik wilde juist zeggen, ik vind het ideaal in restaurants en bv op Schiphol _O-


Ik ook want dan hoef je er niet met je handen aan te zitten. Vind dat heel fijn juist. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen!

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:12

Ik ga morgen voor het eerst voor een badkamer kijken, zijn er meer die bij meerdere winkels een ontwerp hebben laten maken? Ik had dat bij onze keuken destijds wel gedaan.

Over sensoren ik vind het ook regelmatig gedoe om ze aan te krijgen of ze stoppen niet wanneer je wilt

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:00

Gisteren vol goede moed naar Sixty fruits gereden, een zaak waar ze Scandinavische meubels ombouwen tot badkamermeubel. Ze hadden heeeeeel veel. Maar helaas waren de prijzen toch een stuk duurder dan we hadden begroot. Echt heel zonde, want het was wel echt mooi spul. Maar helaas.

Dus nog even bij de badkamerwinkels langs gegaan, maar dat was alleen maar van hetzelfde, en uiteindelijk kwam het toch ook nog wel neer dat wat wij dan wilde, heel duur was :') (Ong €2500.-)

Dus nu back to the drawingboard. We zouden dus eerst ons eigen meubel gebruiken, maar die is toch niet helemaal geschikt. Dus nu wordt het kiezen, of een meubel van Going objects, die zijn toch wel goedkoper. Of zelf een Scandinavisch meubel kopen, en dan een los blad erboven met 2 kommen of 1 losse wasbak. Going objects heeft alelen een levertijd verwachting van 12 weken := En wij zijn over 5 weken al aan de beurt :') STRESS!

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:02

Ik ben dus naar badkamerwinkels geweest en nog zonder een tekening of iets zei een winkel dat de minimale prijs 20.000 is incl. Montage. Ik weet dat badkamers duur zijn, maar ik schrok er toch wel van.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:07

moonsparkle schreef:
Ik ben dus naar badkamerwinkels geweest en nog zonder een tekening of iets zei een winkel dat de minimale prijs 20.000 is incl. Montage. Ik weet dat badkamers duur zijn, maar ik schrok er toch wel van.


Ja dat zeiden ze tegen ons ook. Dat hoeft echt niet. Het loont om zelf een aannemer te zoeken die het plaatst. Wij gaan ongeveer €10.000.- kwijt zijn, incl plaatsen. Dat is meer dan we wilde, maar wij hebben gewoon een dure smaak :=

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:11

Ik heb helaas zelf niet zo'n goede ervaring met iemand inhuren voor klussen, mensen die niet op kwamen dagen afspraken meerdere keren afzeggen kwaliteit die achteraf niet goed bleek te zijn etc. Ik durf het dus niet zo goed aan met de badkamer om apart alles te kopen en dan van meerdere mensen afhankelijk te zijn, ook niet omdat het dan alsnog om veel geld gaat en dan ben ik echt bang dat het misgaat :o helaas ken ik niemand zo via via

Ik ben bij 3 winkels geweest daar waar ze gelijk zeiden minimaal 20.000 heb ik geen afspraak gemaakt, bij de andere 2 wel, ben benieuwd waar ik daar op uit kom.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:18

Je kunt op werkspot wel betrouwbare lui vinden :j Het loont wel hoor, bij ons kost het plaatsen maar €4000.- En we hebben voor €6000.- aan luxe materialen.

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:20

Dat denk ik ook wel, misschien heb ik gewoon veel pech gehad terwijl ik altijd alle reviews lees. Een andere winkel vroeg mij om te denken over het max bedrag voor het gesprek, maar nu vraag ik me dus af wat dan wel redelijk is om aan te geven. Ik denk ergens ook zouden dan mensen die een hoger budget hebben ook simpelweg meer betalen voor dezelfde spullen of hoe werkt dat, hoezo kunnen ze niet gewoon in een ontwerp zetten wat je wil en dan kijken waar het op uitkomt en dan gaan aanpassen, maar dat is tactiek misschien?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 06-02-22 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:26

Ja dat zou goed kunnen natuurlijk. We zijn bij een badkamer winkel geweest, daar begonnen ze op €7000.- met installatie. Dus dat scheelt dus wel veel. Excl materiaal :P
Misschien eens rondvragen bij vrienden en kennissen of een oproepje op facebook doen, wellicht kennen mensen weer aannemers. Wij zijn ook via via bij deze aannemer gekomen.