Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:54

MarjanB schreef:
Elektrische vloerverwarming hebben we, verder niet


werkt dit fijn? Houd je de badkamer op een standaard temperatuur of verwarm je hem op bepaalde tijden op?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:57

Aight schreef:
MarjanB schreef:
Elektrische vloerverwarming hebben we, verder niet


werkt dit fijn? Houd je de badkamer op een standaard temperatuur of verwarm je hem op bepaalde tijden op?


We hebben hem nog niet gebruikt :') maar de theorie is dat we hem met de telefoon een kwartier voor de tijd kunnen aanzetten als het te koud is. Voordeel is dat je niet altijd hoeft te verwarmen en elektrisch warmt sneller op dan in ons geval lage temperatuur (vloer)verwarming.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:15

Onze badkamer en wc zijn af! Alleen de douche deuren waren verkeerd geleverd en hebben niet de goede maat, deze worden nog geleverd. Wij hebben op onze bovenverdieping vloerverwarming laten leggen, dit hebben we ook in onze badkamer gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door netjuh6 op 31-07-23 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:35

Mooie badkamers.

Wij hebben een handdoeken radiator. Die is nog op cv, maar willen die elektrisch maken. Onze cv is nog oud en zijn per ruimte alles aan het verbouwen en aanpakken.

We hebben geen raam, maar wel een afzuiginstallatie en toch vind ik het irritant dat de handdoeken nat blijven. Maar nu een verwarming aan is geen optie.

We hebben speciaal laminaat en zouden het er weer uit kunnen halen voor elektrische verwarming en dan terugplaatsen, maar hebben het in eerste instantie niet gedaan omdat het steeds werd afgeraden en de ervaringen ook (nog) niet al te best waren.
Maar het idee van gericht verwarmen staat me wel meer aan, dus wie weet.......

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:49

Wij hebben een gewone radiator hangen en elektrische vloerverwarming als luxe. Maar dat kost echt heel veel extra in ons verbruik dus we hebben hem nooit aan. Is echt niet grappig wat dat deed met het verbruik…

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:24

Wij hebben de gewone vloerverwarming doorgelegd in de badkamer. Vind het heerlijk en niet zo'n lelijke radiator in het zicht. Je kunt er zelfs voor kiezen 'm door te laten lopen in de wand zodat je een warme wand creëert.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:06

yvje86 schreef:
Wij hebben de gewone vloerverwarming doorgelegd in de badkamer. Vind het heerlijk en niet zo'n lelijke radiator in het zicht. Je kunt er zelfs voor kiezen 'm door te laten lopen in de wand zodat je een warme wand creëert.


Dan moet je wel oppassen met boren voor bijv een handdoeken rek.

Ik kan me niet zo ergeren aan de radiator en hij hangt ook naast alles. Maar ik wil graag warme, droge handdoeken.
Of die van mijn lijf hangt om volgende dag naar mijn haar te gaan en de nieuwe warm ik zo lekker op in de winter.

Feitelijk zie je bij ons dus alleen handdoeken en geen radiator :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 06:44

Aight schreef:
hoe verwarmen jullie je badkamer? wij zijn net begonnen met het strippen en zijn aan het kijken naar mogelijkheden die ook op de lange termijn (van het gas af?) handig zijn

Wij hebben vloerverwarming en zo n elektrische radiator waar je handdoeken aan kan drogen (met timer erop).

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 00:36

Ik gebruik dit topic maar even voor mijn vraag, aangezien hier genoeg ervaren badkamer inrichters zitten :) Ik heb sinds kort een huurhuis met een spuuglelijke badkamer. Hier kan ik niet heel veel aan veranderen, want tja.. huurhuis ;) Nu wil ik wel graag een douchewand plaatsen. Ik zoek een douchewand met profiel aan de onderkant, want met glas direct op de tegels ben ik bang dat er beschadigingen komen.

Het enige wat ik kan vinden zijn douchewanden met een zwart profiel. Bij de tegels van mijn badkamer vind ik dat te heftig :')

Iemand enig idee waar ik een douchewand voor een inloopdouche kan vinden met een chroom profiel aan de onderkant?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 05:14

Hier is de wand onderlangs alleen gekit en zijkant en bovenlangs alleen vast gemaakt.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 07:59

Mooi netjuh!

Wij hebben vloerverwarming, net als in de rest van het huis, en een handdoekradiator. Voor de warmte is deze niet nodig, maar ik vind het fijn om toch érgens in huis een radiator te hebben waar ik zo nodig wat natte kleding op kan leggen. In het nieuwe huis komt in de slaapkamers boven geen verwarming en daarom komt er in de badkamer elektrische vloerverwarming.

Wij hebben eindelijk alle knopen doorgehakt *\o/*

Badkamer:

Afbeelding
Afbeelding
Zandkleurige tegel op de vloer en douchewand, met kleine hexagon tegeltjes in de nis bij de douche

Afbeelding
Walnoten wastafelmeubel met wit solid surface blad. Dit is onderkast 1 v 2, het meubel wordt 150cm breed. Verder gunmetal inbouwkranen.


Afbeelding
In toilet heel donkerblauw met goud geaderde tegel en gouden tegels in visgraat in de nis.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:12

Heel chiq <3

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:27

wat een mooie badkamers komen hier voorbij zeg!

Wij zijn in juni verhuisd en nu willen wij eigenlijk ook wel het toilet en de badkamer gaan aanpakken. Het heeft geen haast want beide zijn nog prima te gebruiken, maar gewoon niet helemaal onze smaak.

De badkamer is niet groot, ik heb zelf wel een beetje ideeën hoe ik het zou willen maar kan wat advies ook wel gebruiken. Nu ben ik echt helemaal nieuw in het 'een eigen huis hebben' maar zijn daar mensen voor die je langs kan laten komen? Of hebben jullie alles helemaal zelf gedaan ook qua design etc?

Ik voel me een beetje wereldvreemd nu :') De makelaar noemde ook nog de mogelijkheid om de badkamer te verplaatsen, maar geen idee wat we dan weer met de ruimte moeten doen waar de badkamer nu zit. De buren ken ik ook nog allemaal niet goed genoeg om even te vragen of ik bij hun binnen mag koekeloeren.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:37

Ik heb design zelf gedaan, maar dat vind ik ook leuk om te doen. Ik heb dan ook redelijk wat tijd om zelf langs zaken te gaan om dingen te zien en inspiratie op te doen.
Als je het lastig vind om te bepalen wat je leuk vindt, kun je ook op google eens kijken naar welke stijl je leuk vindt en daarmee naar een zaak gaan.
Ik wil je ook aanraden om buiten de gebaande paden te gaan. Ik vind zelf bijna alle badkamerstijlen die in NL verkrijgbaar zijn saai en allemaal hetzelfde. Dus kijk bijvoorbeeld naar stijlen buiten badkamers. Kijk naar stijlen van woonkamers, of misschien wel een tuin. Verbreed je horizon. https://tile.expert/nl heb je veel stijlen die niet standaard zijn.

Edit: Ik heb bijv gekozen voor een Hollywood regency hotel chique uitstraling. Of nja dat is het geworden haha. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van 2e hands producten zoals meubel en lampen.
Maar er zijn zooooveeel stijlen. Ik ben na gaan denken, hoe wil ik na een lange dag mijn badkamer in stappen. Wat voor gevoel wil ik dan krijgen? Ik wilde dus een sjieke hotelstijl maar wel met een bepaalde persoonlijke afdruk.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:27

Voor de badkamer kan je zeker een interieurontwerper of binnenhuisarchitect inschakelen. Het is vaak een kostbare renovatie en niet iets wat je elke drie jaar vervangt, dus dan wil je het ook graag goed en mooi. Heb je een idee welke stijl jullie mooi vinden? Je zou op instagram kunnen kijken bij bijvoorbeeld clairzinteriordesign, maku.interior, designtegels, maedesign, wiekeontwerpt, tjk.interior en zo zijn er nog heel veel meer :).

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:14

Ik schop het topic even omhoog, want ik heb een vraag over een inbouwbad en jullie hebben er mogelijk ervaring mee. :P

Het huidige bad is 180 x 80 cm. Het is een kleine, zeer krappe badkamer en hij wordt niet uitgebouwd. Is het nou nog handig om een bad van 170 x 70 cm te kiezen om net dat beetje extra ruimte te krijgen? Of krijgen we daar spijt van wat betreft het badderen?

En is het dan eventueel nog zo dat een 'vierkant' bad aan de binnenkant meer ruimte heeft dan een ovaal bad? Waardoor je prima voor een kleinere maat kunt gaan? Of ligt dat dan weer totaal niet comfortabel? Vierkant ziet er 'harder' uit.

Dit bedoel ik met vierkant: https://www.x2o.nl/luca-varess-sandrina ... wit-200457
En dit met ovaal: https://www.x2o.nl/luca-varess-rosala-i ... -wit-26798

Heb al tig baden bekeken en ik kan er ook wel in gaan zitten, maar zo zonder water kan ik er echt niets van zeggen.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:17

Vierkante lijkt zo op het oog juist sneller naar binnen te lopen waardoor je minder vloeroppervlak hebt zeg maar. Wij hebben een vrijstaand bad maar die loopt vrij recht omlaag

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:18

Lig je er dan wel lekker in? Als de rugleuning zo steil is, lijkt het me meer zitten dan liggen?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:19

Wij hebben een vierkant bad en dat ligt voor ons prima comfortabel. Qua grootte moet je er gewoon eens in gaan liggen in een showroom om te bepalen of lekker ligt. Dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van je eigen lengte, daar kunnen wij zo geen antwoord op geven.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:23

Afbeelding

Ik lig er goed in, je gaat toch een soort van drijven :+ voor vriend is ie eigenlijk net te smal voor z’n schouders.

Idd ff in de winkel pas liggen

Hier lig ik te drijven
Afbeelding
_O-

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:29

Haha, heerlijke foto!

Om even bij de baden in mijn linkjes te blijven: de rechthoekige is in totaal 10 cm korter en 5 cm smaller, maar is slechts 6 cm korter in ondermaat en heeft zelfs een cm meer in de breedte aan de binnenkant als je het vergelijkt met de ovale. Dan lever je in de lengte heel weinig in, in de breedte ga je erop vooruit, terwijl de buitenmaat van het bad kleiner is.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:54

Dat is onze ervaring ook met de rechthoekige. Binnenmaat is ruim tov de buitenmaat. En voor ons ligt het lekker. Maar dat laatste is natuurlijk erg persoonlijk.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:55

Hoi! Ik volg het topic al een tijdje voor inspiratie, maar nu kan ik dan eindelijk echt aan de slag voor mijn badkamer :). Ik wil heel graag een inloopdouche en op de tekening staat nu een wandje van 60 cm met haaks daarop een muurtje. Heeft iemand ervaring met zulke korte wanden? Ik snap dat er uiteraard wel waterspetters langs zullen gaan, maar ik ben bang dat het echt zeiknat gaat worden. De bedoeling is wel om de tegels op afschot te plaatsen. Afbeelding

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:19

enny schreef:
Hoi! Ik volg het topic al een tijdje voor inspiratie, maar nu kan ik dan eindelijk echt aan de slag voor mijn badkamer :). Ik wil heel graag een inloopdouche en op de tekening staat nu een wandje van 60 cm met haaks daarop een muurtje. Heeft iemand ervaring met zulke korte wanden? Ik snap dat er uiteraard wel waterspetters langs zullen gaan, maar ik ben bang dat het echt zeiknat gaat worden. De bedoeling is wel om de tegels op afschot te plaatsen. [ [url=m/ar69BX.png]Afbeelding[/url] ]


Dat muurtje loopt ook niet helemaal door dus je hebt een hele hoek open. Dat wordt nat :+

Hoeveel ruimte heb je om aan je wastafel te staan? Dat lijkt namelijk erg krap.
Ik denk dat ik om die reden de wc en de douche misschien van plek zou wisselen op jou tekening. De radiator moet dan ook opschuiven want die ‘mag’ niet zo dicht bij de natte ruimte meen ik. Dan heb je optisch al veel meer ruimte als je de badkamer inkomt verwacht ik.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:19

enny schreef:
Hoi! Ik volg het topic al een tijdje voor inspiratie, maar nu kan ik dan eindelijk echt aan de slag voor mijn badkamer :). Ik wil heel graag een inloopdouche en op de tekening staat nu een wandje van 60 cm met haaks daarop een muurtje. Heeft iemand ervaring met zulke korte wanden? Ik snap dat er uiteraard wel waterspetters langs zullen gaan, maar ik ben bang dat het echt zeiknat gaat worden. De bedoeling is wel om de tegels op afschot te plaatsen. [ [url=m/ar69BX.png]Afbeelding[/url] ]


Kan je niet een schuifdeur of 2 klapdeuren daar plaatsen?