Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:41

Haha ja bij ons is het in principe wel de planning hier toch een flinke tijd te blijven zitten. Dus zodra we eventueel weggaan, de badkamer toch al aan vervanging toe is, zegmaar.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:43

Wij hebben ook zwart! Ik vind het heerlijk, liever iets wat ik nu mooi vind dan iets wat tijdloos is maar ik niet 100% achter sta. Want vind de tijdloze badkamers vaak zo saai :o maargoed ik draag ook vaak zwart, vind dat gewoon een mooie kleur.

Overigens valt het poetsen mij 300% mee. Wij hebben zo'n magnetische water ontharder, dus doet niet veel maar wel wat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(En dit is wel ons eerste huis, en verwacht er eigenlijk niet meer te zitten over een jaar of 7 :D )

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:22

Ik vind jouw badkamer heel mooi ElSea, mooie details, leuk met licht gespeeld.

Ik vind zwart ook erg mooi, maar kies er toch voor om het zelf niet te gebruiken. De huidige badkamer zit er 25 jaar in (en is nog niet eens gruwelijk gedateerd), en ik hoop dat de nieuwe het ook zo lang volhoudt.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:32

ElSea schreef:
Wij hebben ook zwart! Ik vind het heerlijk, liever iets wat ik nu mooi vind dan iets wat tijdloos is maar ik niet 100% achter sta. Want vind de tijdloze badkamers vaak zo saai :o maargoed ik draag ook vaak zwart, vind dat gewoon een mooie kleur.

Overigens valt het poetsen mij 300% mee. Wij hebben zo'n magnetische water ontharder, dus doet niet veel maar wel wat.
[ [url=m/rhnEun.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YgvFE5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mao4Pt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FaqnxO.jpg]Afbeelding[/url] ]

(En dit is wel ons eerste huis, en verwacht er eigenlijk niet meer te zitten over een jaar of 7 :D )


Mooi hoor!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:46

JLLN_ schreef:
Zie mooie dingen voorbij komen hier. binnenkort krijgen wij de sleutel en kunnen we aan de klus.

Hoe hebben de mensen hier het gedaan met sanitair? Hoe bepaal je of iets van goede of mindere kwaliteit is? Vooral met online bestellen?

Iemand tips?

En wat zijn mensen hun ervaringen met zwarte kranen/douche? Ben bang voor kalk enz, maar partner wil het graag


Deels leveren goede merken goede kwaliteit, maar je betaald ook voor het merk en heel veel ligt eraan hoe je ermee omgaat. Sommige mensen houden alles netjes en anderen krijgen alles lelijk en of kapot.


IMANDRA schreef:
@JLLN: Haha eigenlijk geen idee, we gaan naar de sanitairzaak en laten ons daar adviseren :)). Maar ik verwacht dat je met een bekender merk wel goed zal zitten?
Schoonmoeder heeft alles zwart, maar dat valt best mee qua kalk zegt ze :j

Misschien kunnen jullie me helpen, zit zo in dubio!

We hadden in eerste instantie deze badkamer bij elkaar gezocht:
[ [url=m/Qy5Egd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4DJ5aV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kaIHX8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar omdat we toch van sanitairzaak moeten switchen (de monteur die we gevonden hebben werkt alleen met Pflieger en we hebben in principe nog niks vaststaan) ben ik toch nog eens gaan pinteresten, en ik kwam dit tegen, dit vind ik ook heel tof:

[ [url=m/9uHXp6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u1b9c6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Snap dat het heel persoonlijk is, maar ik ben even benieuwd welke stijl jullie zouden doen! De eerste is wat simpeler, rustiger en meer 'basic', de tweede vind ik echt 'iets' hebben zegmaar. Wat meer bijzonder. Maar ik weet niet of je zoiets snel zat wordt of zo? Of dat het voor onze ruimte niet helemaal lekker zou passen?

Dit is onze opstelling trouwens:
[ [url=m/YZxmaq.png]Afbeelding[/url] ]
(badkamer is 1,81x3,20)

Ik vind het echt lastig :'). Dit zit er straks toch al snel zo'n 15-20 jaar in, heb echt keuzestress:=


Ik vind die eerste heel mooi en sgeervol, maar het blijft een smaak dingetje natuurlijk. Ik hou helemaal niet zo van strak, grijs, wit, alles glad en kaal.

Maar trek me ook weinig aan van trends. Is soms wel moeilijk met spullen zoeken. In vorige huis was onze badkamer nieuw, maar qua smaak wel iets uit de mode. Toch huis met goede overwaarde verkocht. Wij hebben echt dingen verlegd, in principe kunnen de kopers ook alleen andere tegels kiezen en bijv een ander meubel.

Als ik iets mooi vind, verandert dat doorgaans ook niet zo snel. Kan iets minder praktisch vinden achteraf, maar niet vaak spijt gehad.
Koop je nu iets om binnen 5jr te verkopen, zou ik het anders doen, maar als ik hier tussen 6 plankjes vertrek, zal het me ook echt worst wezen wat anderen vinden.

En wij zijn over 20jr echt wel te oud om het nog een keer allemaal zelf te doen denk ik. Maar ga er vanuit dat wat je nu mooit vindt, dan nog mooi vindt, of hou de basics wat simpeler zodat je met een ander kastje en andere tegel ooit iets makkelijk kan veranderen.

Zwarte kranen ben ik ook huiverig voor. Het is mooi, maar wel gevoelig en het is ook ene totaal plaatje. Ik denk dat je net zo hapy kan zijn met rvs bijv.
Ik ben ook blij als alles nieuw, schoon af is en goed werkt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:48

ElSea schreef:
Wij hebben ook zwart! Ik vind het heerlijk, liever iets wat ik nu mooi vind dan iets wat tijdloos is maar ik niet 100% achter sta. Want vind de tijdloze badkamers vaak zo saai :o maargoed ik draag ook vaak zwart, vind dat gewoon een mooie kleur.

Overigens valt het poetsen mij 300% mee. Wij hebben zo'n magnetische water ontharder, dus doet niet veel maar wel wat.
[ [url=m/rhnEun.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YgvFE5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mao4Pt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FaqnxO.jpg]Afbeelding[/url] ]

(En dit is wel ons eerste huis, en verwacht er eigenlijk niet meer te zitten over een jaar of 7 :D )


Mooi! En je hebt groot gelijk.

Wij verkochten na 8jr en dan valt het bij normaal gebruik en onderhoud best mee hoe alles eruit ziet. Veel was nog als nieuw.
Maar mocht het tegenvallen, kan je die zwarte dingen voor verkoop ook wel vrij simpel vervangen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:58

Prachtige ElSea! Vooral de tegels achter het toilet vind ik top!

Misschien een domme vraag hoor.. Ben er totaal niet in thuis.. Maar wat zijn nou A-merken qua toilet en bad? En van kranen lijkt met Grohe, maar wat nog meer? :o

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:11

Hier zwarte kranen en totaal niet wit tijdloos strak kaal O:) Het kost me genoeg geld, en dan wil ik het hoe ik het mooi vind. Of dat in is, hoe het over 5 of 10 jaar is en wat een ander ervan denkt zal me dus echt worst wezen. Bij verkoop is toch alles tegenwoordig ‘niet de smaak van de koper’ of gedateerd, daarvoor hoef je het niet te doen imo. Mits je uiteraard niet verwacht over 5 jaar ofzo al te verhuizen of snel weer weg te zijn. Dan snap ik het neutralere wel.

Imandra ik vind de Pinterest foto’s echt helemaal geweldig <3 onze badkamer is er helaas te klein voor, maar als je de ruimte hebt zou ik het doen!

Elsea ook een prachtige badkamer! Die tegels achter het toilet zijn super leuk <3

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 02:27

Ik vind zwart ook niet strak en kaal etc. Maar het is nu wel "in" en nieuwer weer. Chroom en rvs zijn we gewend, dus je denkt erover na hoelang je dat zwart mooi zal blijven vinden. Ik ga met iets nieuws niet op een eerste opwelling af en kijk nog een paar keer. Het moet echt blijven hangen.

Maar net wat je zegt; het is bijna nooit goed voor kopers. Ook neutraal en tijdloos passen mensen misschien aan naar hun wensen.

Wat ik zei; Ik denk dat een handige indeling een goede investering is. Dat kan mensen wel veel schelen bij een upgrade

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:15

Voor wie gunmetal overweegt. Wij hebben daar ook voor gekozen. Dit is de kleur gunmetal van hotbath.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:20

Mooi!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:31

Ja gaaaaf!! Die van ElSea ook. Prachtig <3.
Wij hebben ook zwarte kranen (en een zwarte keuken, visgraat vloer en zwarte stalen deur in de woonkamer ;)). Alles uitgezocht omdat wíj het mooi vinden. Wat een eventuele koper over heel wat jaren van ons huis vindt, maakt mij niet nu echt uit.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:36

Heel mooi jsofie! Waar heb je je spullen eigenlijk, zonder kastjes bij de wasbak?

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:01

veerledec schreef:
Heel mooi jsofie! Waar heb je je spullen eigenlijk, zonder kastjes bij de wasbak?


Er zit links van de wasbak een nis voor de essentials. Deze badkamer is ensuite. In het stukje tussen de slaapkamer en de badkamer komt een kastje voor alle ‘zooi’. Als het niet functioneel blijkt plaatsen we een kastje onder de wasbak.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:26

Hele mooie kranen jsofie! Ik heb ook getwijfeld over gunmetal, maar kreeg niet alles mooi matchend bij elkaar zoals ik dat wilde _O- Lees: de douchekraan die ik per se wilde was alleen voor een handdouche, geen regendouche. Dus toen toch voor zwart gegaan.

Super pony inderdaad een handige indeling is eigenlijk het belangrijkste! Kranen kun je op zich heel makkelijk vervangen als je dat wilt. En ik houd gewoon niet van chromen kranen, hoewel we in de keuken wel chroom hebben.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:59

Ik hoorde van de verkoper dat een regendouche 15 liter water per minuut verbruikt en een normale douche 9 liter. Vinden we nogal een verschil. Wij gaan dan niet voor een regendouche, hoe mooi ook.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:28

Ik wil niet per se een regendouche, maar hier was de gun metal juist alleen in regendouche te verkrijgen. Wel de kleinste variant.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:44

Moet je bij Gun Metal ook alles van zelfde merk of uit 1 serie of zijn er echt geen kleur verschillen?

Ik zie bij koper wel kleur verschillen als je verschillende naast elkaar houdt bijv.

Wij hebben een hele mooie kraan gezien, maar ik vond hem niet praktisch en dan moeten we ons helemaal op die kleuren aanpassen.
Maar wel vervelend als je het dan maar moet laten. Nu lijkt elke andere kraan ook minder mooi.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:50

superpony schreef:
Moet je bij Gun Metal ook alles van zelfde merk of uit 1 serie of zijn er echt geen kleur verschillen?

Ik zie bij koper wel kleur verschillen als je verschillende naast elkaar houdt bijv.

Wij hebben een hele mooie kraan gezien, maar ik vond hem niet praktisch en dan moeten we ons helemaal op die kleuren aanpassen.
Maar wel vervelend als je het dan maar moet laten. Nu lijkt elke andere kraan ook minder mooi.


Onze ervaring is dat gun metal zeker verschilt per merk!

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:11

veerledec schreef:
Ik wil niet per se een regendouche, maar hier was de gun metal juist alleen in regendouche te verkrijgen. Wel de kleinste variant.

Sorry, het is geen verwijt hoor. Alleen moet je speciaal naar het verbruik vragen, waardoor veel mensen er niet bij stil staan. Als het verbruik wel vermeld wordt, maken ze misschien een andere keuze. We kunnen allemaal wel korter douchen, maar als het verbruik per minuut zoveel hoger ligt dan leveren alle goede bedoelingen niets op.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:15

JudithGigi schreef:
superpony schreef:
Moet je bij Gun Metal ook alles van zelfde merk of uit 1 serie of zijn er echt geen kleur verschillen?

Ik zie bij koper wel kleur verschillen als je verschillende naast elkaar houdt bijv.

Wij hebben een hele mooie kraan gezien, maar ik vond hem niet praktisch en dan moeten we ons helemaal op die kleuren aanpassen.
Maar wel vervelend als je het dan maar moet laten. Nu lijkt elke andere kraan ook minder mooi.


Onze ervaring is dat gun metal zeker verschilt per merk!


Oke, dank je wel.


Niello schreef:
veerledec schreef:
Ik wil niet per se een regendouche, maar hier was de gun metal juist alleen in regendouche te verkrijgen. Wel de kleinste variant.

Sorry, het is geen verwijt hoor. Alleen moet je speciaal naar het verbruik vragen, waardoor veel mensen er niet bij stil staan. Als het verbruik wel vermeld wordt, maken ze misschien een andere keuze. We kunnen allemaal wel korter douchen, maar als het verbruik per minuut zoveel hoger ligt dan leveren alle goede bedoelingen niets op.


Daar probeer ik ook naar te kijken. Maar eerlijk vind ik lekker douchen ook erg fijn.

Wat ik zelf merk is dat als de douche niet veel water geeft of er zit weinig kracht achter, dat ik langer nodig heb om bijv mijn haar uit te spoelen. Dan zal 1 minuut langer nog steeds zuiniger zijn, maar toch......

Wij hebben wel gekeken naar grondwater en regenwater systemen etc. Ik vind het bijv echt vreselijk zonde om met leidingwater de wc door te spoelen.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:25

Niello schreef:
veerledec schreef:
Ik wil niet per se een regendouche, maar hier was de gun metal juist alleen in regendouche te verkrijgen. Wel de kleinste variant.

Sorry, het is geen verwijt hoor. Alleen moet je speciaal naar het verbruik vragen, waardoor veel mensen er niet bij stil staan. Als het verbruik wel vermeld wordt, maken ze misschien een andere keuze. We kunnen allemaal wel korter douchen, maar als het verbruik per minuut zoveel hoger ligt dan leveren alle goede bedoelingen niets op.

Ik las het ook niet als verwijt hoor :). Ik ben het juist met je eens, kon helaas niet dezelfde keuze maken :P (nou ja, niet kunnen is natuurlijk ook wat overdreven, kan altijd uiteindelijk).

Wat superpony zegt (haar uitspoelen) is ook waarom ik eigenlijk geen regendouche wil.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:48

Ik wilde juist per se een regendouche, vinden we eigenlijk fijner met gewoon douchen. Haren uitspoelen gebruik ik dan even de handdouche voor, hoewel het eigenlijk best prima gaat met de regendouche. Maar wij zijn ook van die natuur barbaren die graag lang douchen :o Het is toch voor mij ook even een momentje relaxen op de dag, of even lekker wakker worden in de ochtend.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:47

Ja ieder maakt zijn eigen keuze. Door de toenemende droogteperiodes wordt het gebruik van leidingwater steeds nijpender. Vind eigenlijk dat verkopers het verschil in waterverbruik wel moeten melden. Ik moest er specifiek naar vragen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:49

Niello schreef:
Ja ieder maakt zijn eigen keuze. Door de toenemende droogteperiodes wordt het gebruik van leidingwater steeds nijpender. Vind eigenlijk dat verkopers het verschil in waterverbruik wel moeten melden. Ik moest er specifiek naar vragen.


Is natuurlijk ook een beetje gebruik hè. 2x per week 10 mins met regendouche versus elke dag 2x met normale?