Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:36

Wij hebben ook eindelijk alles rond betreft de verbouwing van ons huis. De badkamer hadden we al begin maart uitgezocht, maar de aannemer en bank waren toen nog niet klaar. Nu hebben we groen licht en hopen we zsm te beginnen. :)

Dit wordt onze badkamer, ik heb helaas geen voor tekening.

Afbeelding
Hoop dat het goed te zien is.

We betalen hiervoor 7200€ incl tegels en toilet voor beneden, dus eigenlijk badkamer én aparte toilet. Ik vond het mee vallen, hadden op 10 gerekend. :)

Het zal in deze stijl worden, alleen dan een ander meubel en kast. (Dit is ook het bad wat we hebben trouwens, alleen dan met aanpassing Whirpool)
Het plafond wordt iets verlaagd en dan komen er spotjes in.

Afbeelding

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:55

Mooie badkamers komen er voorbij.
Wij hebben in november 2019 een klushuis gekocht en onze badkamer is sinds een paar weken eindelijk af. Nog wel wat puntjes op de i, maar nu al enorm blij mee. :)

Badkamer ging van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding


Hele badkamer heeft inclusief kosten voor het plaatsen zo’n €8500 gekost.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:38

Arantes schreef:
Dankjewel kirstenn!

superpony schreef:
Ik vind die wasbakken wat klein, of ligt dat aan mij? Mijn man stopt graag 'sochtends zijn kop onder de kraan en daarvoor lijken ze mij niet geschikt. Sowieso veel moderne modellen die we gezien hebben niet. We twijfelen nog tussen een "ouderwetse" inbouw bak of een opzet bak.


Je hebt verschillende maten, je hebt ze ook groter :)


Wij zijn inmiddels in zeker 20 zaken geweest en heb 10 online shops uren en uren zitten doorspitten, maar kom geen grotere opzet bakken tegen. Zijn vooral niet diep.

Mooie verbeteringen boven! Ook mooi om kleur gebruik zo te vergelijken

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:45

Wij hebben voor het toilet beneden een grote waskom, omdat mijn man het ook irritant vindt dat zijn grote handen er anders niet in passen:

Waskom nog niet aangesloten en muren nog niet gestuukt, maar voor het idee:


Afbeelding

Afbeelding

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:04

Prachtige kom!

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:30

prachtig! waar is het van?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:33

Wauw waar heb je die kom vandaan?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:43

De kom is van Forest & Falls!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 01:17

Mooi! Maar dat vind ik dus nog steeds klein. Of iig ondiep. Uiterlijk telt, maar wil geen spijt krijgen achteraf qua gebruiken.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 06:58

Alleen onze wasbak in de keuken is dieper. Hij is dieper dan de normale (rechthoekige, witte, keramieken) wasbakken in de slaapkamers en badkamer.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:15

Plukje schreef:
Alleen onze wasbak in de keuken is dieper. Hij is dieper dan de normale (rechthoekige, witte, keramieken) wasbakken in de slaapkamers en badkamer.


Ja, die zijn tegenwoordig ook vaak ondiep.

Wij zijn ook beiden mensen die alles er omheen nat maken. Maar nu in dit huis is het ook wel een waardeloze combi; wasbakken en kranen. Een goede passende kraan en fijne straal is ook belangrijk.

Bij binnenkomst vanaf de paarden krijgen we een natte ruimte en daar komt hopelijk een ouderwets type lavet, zodat we daar flink onze handen kunnen schrobben, hondjes wassen eventueel etc. Dan hoeft dat al niet meer in de badkamer.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:14

Ik spiek al een tijdje in dit topic. Wij hebben eindelijk voldoende gespaard voor onze toekomstige badkamer. Dat is nu nog een slaapkamer, dus het wordt een aardige klus.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over het volgende:
- ervaren jullie bij een inloop douche dat het te koud is? En is het scherm 1m of 1.20?
- hoe hebben jullie dat met prijs afspraken gedaan?
- kwam er na de offerte nog onvoorziene kosten bij?

Wij zijn nu bij 5 verschillende aanbieders geweest en ze zeggen allemaal wat anders. We hebben wel een dure smaak, want ons budget van 15k lijkt niet te gaan lukken voor wat we willen (inloop douche, half vrijstaand bad, badkamer meubel met 1 of 2 kranen, sunshower en apart toilet). Kranen vond ik het minst belangrijk maar helemaal verliefd op een kraan van hotbath geworden. Net pech, ook weer een dure. In de kamer zit een koof, hopelijk kan die verkleind worden, dat is nog even afwachten.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:15

Oh en nog een vraag :D wat is jullie ervaring in wasbakken. Dat matte vinden we prachtig, maar de een raad het af vanwege de kwetsbaarheid en het vele onderhoud ervan, de ander zegt dat het prima kan.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:20

Matte wasbak hebben we bij een winkel gezien waar 't al helemaal vies was, die was niet meer schoon te krijgen. Dus snel voorbij gelopen :')

Hebben ze die kraan van hotbath niet vergelijkbaar in een goedkopere versie? Degene die wij krijgen (geborsteld zwart) was 't duurste bij hotbath, goedkoopste van Ben.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:21

Onze budgetbadkamer, omdat de keuken iets duurder uitviel.
Bij elkaar ongeveer 8000 euro. Dit is wel inclusief kosten nieuwe toilet beneden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over het volgende:
- ervaren jullie bij een inloop douche dat het te koud is? En is het scherm 1m of 1.20?
Ons scherm is 90 cm. Ik heb het niet koud in de douche, we hebben wel gekozen voor een grote douchekop. Dat scheelt wellicht.
- hoe hebben jullie dat met prijs afspraken gedaan?
Van te voren.
- kwam er na de offerte nog onvoorziene kosten bij?
Nee, onze badkamer is verplaatst van kamer en was van te voren wel duidelijk wat er allemaal moest gebeuren. Geen verrassingen qua slecht leidingwerk, want dat moest nog aangelegd worden.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:50

8.000 inclusief toilet beneden, verplaatsen badkamer en leidingwerk? En dan zo netjes? Wauw!

Wij hadden in het vorige huis een inloopdouche, dat scherm was denk ik wel twee meter of zo. Zeker niet koud. Wel een regendouche.

Verder kan ik je niet helpen, ik hoop op een nieuwe badkamer binnen nu en maximaal een paar jaar, maar we zijn nog niet begonnen.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:00

Outletshoppen en marktplaats afspeuren voor mensen die in hun vrije tijd voor de lol betonnen wasbakken maken en mensen die in de avonduren werken :P

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:52

Echt onwijs gaaf neroo!
Mooi type badkamer meubel ook.

Wordt omdat jullie scherm maar 90 cm is, het nog veel verder nog? De vraag van de lengte stond los van de kou :')

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:04

Ons scherm (aantal posts hierboven) is 1.20m en ben wel blij dat die zo groot is. Heb een hekel aan een hele natte badkamer en deze houdt alles mooi droog zonder dat je heel erg voorzichtig moet doen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:07

Prachtig Nero! Helemaal mijn smaak. Waar heb je de douchekraan en toiletpot aangeschaft?

Wij moeten volgend jaar een badkamer laten plaatsen, geraamd budget 12-15k Nieuwbouwwoning en we laten de badkamer en toilet casco opleveren omdat we er met de aannemer niet uitkwamen. Ineens is weer van alles mogelijk :D. Twijfelen nog tussen inbouw- en opbouwkranen. Inbouw is prachtig maar wel fiks duurder in aanschaf en manuren.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:09

En het toilet :)
Afbeelding

Eeehm geloof bii sanitairkamer.nl. Zal als ik thuis ben mijn mail eens terugzoeken!

Badkamermeubel is eigen creatie, betonnen wasbak laten maken. Gipsblokken eronder en laten stuccen en los meubel gekocht en eronder geschoven :)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:07

Mooi Neroo! Nog geen kalkaanslag op je zwarte toilet? Daar zou ik echt bang voor zijn.

Noeps herkenbaar, wij hadden dezelfde situatie. Tis ons gelukt om de badkamer en toilet voor 12000 te doen maar laten het wel zwart plaatsen dan (anders was er nog 6000 bovenop gekomen :=)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:14

Kirstenn schreef:
Mooi Neroo! Nog geen kalkaanslag op je zwarte toilet? Daar zou ik echt bang voor zijn.

Noeps herkenbaar, wij hadden dezelfde situatie. Tis ons gelukt om de badkamer en toilet voor 12000 te doen maar laten het wel zwart plaatsen dan (anders was er nog 6000 bovenop gekomen :=)

Oja, hadden jullie ook niet aannemer K uit B?

Leuk die dubbele nis boven het toilet!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 01:56

Wij hebben de vorige keer veel gedaan, maar alles zelf en waren niet zoveel kwijt als de bedragen die ik lees.
Nu wordt de kleine slaapkamer de badkamer en heb al van alles vergeleken, maar kom er nu ook niet aan........En echt alles wordt gedaan, vloer en plafond moeten ook vernieuwd en dan echt alles nieuw.

Ik vind zwart wel mooi, maar durf dat niet aan. Het is er nog niet zo lang en zou het wel willen zien na 5 jaar gebruik en onderhoud.

De douche moet echt groot worden. 2 Huizen terug hadden we gewoon de douche op de grond en lekker alle ruimte.
Tijdje in een douche gehad van 80*80 en dat vond ik echt te klein. Toen een douchebad. Is klein, maar was wel goed te doen. Grote wand, grote stortdouche, dus veel warm water.

2 vraagjes; wat vinden jullie een mooie maat voor het aparte toilet? We hebben nu echt een groot toilet, maar daar gaat ie weg. Hij zou dan aan andere kant komen waar nu douche zit in de badkamer die dus ook weg gaat. Maar in mijn ogen wordt het wel klein. Wasbakje hoeft er niet in per se. Daarvoor komt een natte inloop met grotere wasbak en ook warm water.

Andere vraag; De plek van de verwarming. We nemen een handdoek radiator. Maar vanaf voorjaar staat die natuurlijk uit. Of laten mensen hem zachtjes aan staan? Wil er een radiator kraan op, sws overal. En hoeveel mensen hebben mechanische afzuiging? Hier oud huis, dus is niet standaard aanwezig.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:55

Hier wat foto van onze badkamer.
Afbeelding

De aannemer heeft betegeld, helaas niet helemaal naar ons wens. Verder hebben wij veel zelf gedaan.


Het badmeubel en de kranen hadden we van iemand gekregen dus dat scheelde wel veel.
Kosten zijn een beetje een kleine schatting.
Tegels alles bij elkaar was €1200
Douchecabine €200
Wc €200
Bad €300

Denk rond de €4000/5000 dat we kwijt zijn geweest. Wij hadden ook het geluk dat wij veel bij de TU konden bestellen