Auto ombouwen en RDW keuring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Auto ombouwen en RDW keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:42

Vandaag mijn nieuwe wagentje voor woon-werkverkeer opgehaald *\o/* . Ik rij normaal een dorstige suv maar wil deze wat meer laten staan voor het trekwerk en me verder verplaatsen met een zuiniger autotje.

Aangezien we een beetje gek zijn op oude autotjes (staan er 2 in de schuur voor complete revisie en 1 voor ombouw naar racer) moet het dan natuurlijk weer iets ouds en aparts zijn :+ . Het is een projectje geworden maar wel 1tje die technisch perfect in orde is en net een nieuwe apk heeft. Dus puur cosmetisch werk en verder kan ik er in tegenstelling tot de andere projecten gewoon mee rijden.

We hebben een fiat 127 fiorino bj 1987 gekocht die ooit is omgebouwd voor invalidevervoer. Zo staat hij ook op de papieren. Wat wij willen is heel de opbouw eraf halen en er een pickupje van maken. Die versie van deze auto's bestaat (vooral in zuid amerika) maar zijn in europa een zeldzaamheid.

Ik neem aan dat de wagen dan opnieuw moet worden gekeurd en wij vragen ons af wat te verwachten. Rdw bellen heeft geen zin omdat de telefonisten maar zelden inhoudelijke kennis hebben of je verwijzen naar regelgeving die voor hele jonge auto's geldt. Normaal brengen wij terug in originele staat of ze gaan papierloos het cirquit op dus hier geen enkele ervaring mee.

Ohhh ja en voor de beeldvorming.....dit is de arme stumperd waar wij de slijptol in gaan zetten :o

Afbeelding