ik wilde eerst een afvoerpijp maken met een sifon onderaan. Maar nu zei iemand, waarom een sifon ? Je kan ook de wasmachine slang ( en droger slang ) gewoon in een 40 doorsnede pijp hangen en deze dan verder goed afsluiten zodat je geen rioolgeur ruikt. Klopt dat wel ???? Ik heb al zitten googlen, maar de een zegt altijd met sifon en dan weer tig verhalen dat rioolbuis afsluiten ook gewoon goed gaat.
Voor de duidelijkheid, een sifon kan gewoon, maar hangt wel duidelijk in het zicht in de badkamer, dus minder mooi/netjes.
Sowieso met sifon! Als je het gewoon doet en je sluit hem helemaal af gaat je machine (en was dus ook) erg ruiken.
Misschien kan je hem verbergen door een kastje ervoor te maken? Ik weet niet waar hij juist zit natuurlijk. Ons wasmachine is minder diep dan de droogkast. Sifon en kraanje zitten dus gewoon achter de wasmachine in.
Suzanne F.
Geplaatst: 22-09-18 20:50
Mijn wasmachine zit wel echt op een sifon afvoer aangesloten maar mijn droger niet. Daar hangt het afvoerslangetje in een rechtopstaande buis met zwanenhals.
Edit: wasmachine moet je ook echt wel goed aansluiten hoor, daar zit vaak ook een waterslot op. Daar gaan zulke hoeveelheden water doorheen. Droger is maar een beetje condenswater.
Sifon. Niet alleen stank afsluiter, maar ook rommel komt erin terecht ipv verder in je riool incl. verstoppingen die geld kosten. Het is geen 100% garantie, maar wel zo handig om te hebben.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 10:46
Hmmm, die antwoorden zijn dus duidelijk. Toch een sifon dan ...