Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 01:29

Ik heb een keuken van ca 30000,- inc mooie apparatuur voor 2000,- gekocht! Showroom model via bva-auctions!
Vooral bij nieuwbouw kun je het huis nog een beetje om de keuken bouwen dus zoek op veiling sites. Er zijn er veel! Succes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 01:54

Maar bij een showroommodel van BVA auctions moet je wel goed uitkijken dat de indeling past.
Anders zit je met een keuken waar je niets mee kunt.

Supervixen

Berichten: 12839
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:38

Afbeelding

Hoogglans wit, met koel/vries, afzuigkap, 5 pits gaskookplaat, afwasmachine, combi magnetron.

Bij keukenkampioen voor 8000 euro incl plaatsen.
In 2014 geplaatst.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:56

Ik herken het wel van geen korting kunnen geven alleen waren wij zo dom om toch voor die keuken te gaan.(keukenconcurrent)
We hebben hem zelf geplaatst dus dat scheelde wel maar ik vind het een naar bedrijf want het liep niet op rolletjes.
Toen we waterschade hadden(kwam niet door de keuken zelf) en een offerte op ging vragen en het uiteindelijk niet bij hun heb gekocht door de gang van zaken dreigde de verkoper zelfs met naar de verzekering toe te stappen ect.
Nou deed ik niets verkeerd en heb hem ook na een aantal keer dat hij me belde even flink de waarheid gezegd en dat ik niet gediend was van zulke praktijken en als hij zo door zou gaan ik het overal openbaar zou maken even als zijn mails.
Toen was het klaar.
Ik zou dus never nooit meer daar heen gaan of iemand doorverwijzen naar die zaak.

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:59

Wijhebben onze keuken bij Hornbach besteld. De prijs was gewoon de prijs. De medewerker kreeg geen provisie of bonussen. Vond ik erg prettig.

Ik haat afdingen zo ouderwets. En altijd dat rot gevoel dat ik te veel betaal.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:09

Ik ga hier even meelezen :j Ik vond de keukens bij de Ikea ook niet heel veel goedkoper, maar misschien zocht ik gewoon het duurste uit :')
Wij keken ook al op veilingen, maar nog niks naar m'n zin gezien :n

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:57

Afbeelding

Dit wordt onze keuken. Wij gaan ook nieuwbouwen. We hebben een grote koelkast, vaatwasser, combioven, kookplaat met geïntergreerde afzuigkap en een normale spoelbak en kraan. Keuken is van kunststof, dus geen granieten blad oid. Wij betalen inclusief plaatsen 9000 euro.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:18

Bij ons was het net zo'n avontuur, wij hebben twee ruimtes waar we onze keuken wilden hebben, dus eigenlijk een keuken die overliep in de zitkamer, we hebben redelijk wat keukenboeren bezocht, de keuken die ik wilde moesten we volgens hun toch denken aan een €25 à 30.000.
Ik dacht bij mezelf, mooi niet…mijn echtgenoot zag het het al helemaal niet meer zitten.

Daarna hebben we het heft in eigen handen genomen, hebben we een schrijnwerker onze keuken laten maken, in dikke eikenfineer, binnenladen-werk van Hettinger, voor de electrische toestellen zijn we naar een electrozaak geweest enhebben gekozen voor toestellen van NOVY, (dampkap, magnetron en vaatwasser).
Mijn fornuis is van AGA (2x electrische (warmelucht) warmhoudoven en grill), bij deze zaak hebben we ook onze spoelbak en kraan gekocht.
Ons composietblad hebben we besteld bij een steenkapper, deze heeft hem ook geplaatst.

Alles samen heeft deze keuken ons ±17.000 gekost, toch een heel ander prijskaartje dan de keukenboeren, ik ga hun luxeleventje niet sponseren, daar nemen ze maar anderen voor in de maling.
Zo kan het dus ook. Ik heb me laten inspiren door de Tinello keukens, ze adverteerden vroeger in Bit

Tessabuddy

Berichten: 433
Geregistreerd: 02-07-09
Woonplaats: Espel

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:27

Wij hebben onze keuken bij Bruynzeel in Zwolle gekocht, dat was echt top!
Het gaat om een kookeiland, kastenwand en een kastje als "coffeecorner", met koelkast en spoelbak (de rest van de apperatuur hadden we nog en was 1 jaar oud)
Na aandringen €5600 incl plaatsen voor betaald, en zeer tevreden!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:29

Dat valt mee, dat moet ik onthouden. Apparatuur regelen we zelf wel :j Kookplaat en vaatwasser gebruik ik nu al in tijdelijke woning.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:34

Mijn vriend en ik hebben vorige week vrijdag onze eerste keuken gekocht bij de Keukenconcurrent. Ben erg tevreden over de goede service.

We hebben een L vormige keuken, totale inhoud 3,83 m3 dus niet een al te grote keuken. Witte strakke kasten met rvs brede handvaten en een kunststof betonlook blad. Keuken wordt geleverd met koelkast, combi oven, vaatwasser, kookplaat, vierkante spoelbak en kraan. We monteren hem zelf. De keuken kostte eigenlijk €11.000 maar dankzij de actie (code geel, 50% korting) die toen liep moeten wij nu €5500 betalen. Tevens loopt deze actie t/m 23 september dus wie weet heb je er wat aan

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:37

Wij hebben een grote Schuller keuken met gespoten kastjes!

Met composieten aanrechtbladen en een alusplash achterwand. Incl 2 composieten vensterbanken en plaatsen 8800.

Kwa apparatuur voor inductie plaat, magnetron, afzuigkap,oven zijn van zanusi /zanker.

(vaarwasser en koelkast die waren pas 1 jaar oud dus die zijn meegegaan naar de nieuwe keuken vsn bosch)

De keuken is gekocht bij superkeukens en ben meer dan tevreden.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:42

Afbeelding

Mijn bericht verdweeen elke keer... Hierbij iig onze keuken! Ook een nieuwbouwproject.

Kregen €2.500,- terug en hebben daardoor uiteindelijk €9.000,- betaald. De apparatuur is van Bruynzeel, wat het goedkoper maakt dan bv een Miele of Siemens.

Kastjes zijn mat wit en greeploos zoals je kan zien :P

Zijn er erg blij mee! Had achteraf alleen de hoge kast van de oven niet genomen, want sta soms een beetje te hannesen met koken (passen net geen 4 pannen nu). En liever een wat bredere kookplaat gehad!

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze keuken. Ook een nieuwbouwwoning. De keuken is van Bruynzeel. Dit was ook de partij waarmee de aannemer al zaken had gedaan. Wij hebben de standaard keuken helemaal aan laten passen en moesten dus nog een bedrag bij betalen. We kennen ook iemand bij Bruynzeel, waardoor we nog extra korting kregen. Volgens mij hebben we maar 3500 euro bij moeten betalen.

Het is trouwens hoogglans wit met een kunstof houtlook blad.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:03

Onze keuken is in juni geplaatst. Hoogglans wit, greeploos, kunststof blad (en achterwand), inbouw koelkast, combi, vaatwasser en qooker kraan. €6.600 inclusief plaatsen bij keukenconcurrent.

De folie zit er nog op omdat we hem pas volgende week in gebruik nemen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:44

Lindor92 schreef:
[ [url=m/03R4r5.jpg*]Afbeelding[/url] ]

Dit wordt onze keuken. Wij gaan ook nieuwbouwen. We hebben een grote koelkast, vaatwasser, combioven, kookplaat met geïntergreerde afzuigkap en een normale spoelbak en kraan. Keuken is van kunststof, dus geen granieten blad oid. Wij betalen inclusief plaatsen 9000 euro.


Bij superkeukens geweest toevallig? Had daar vanavond een afspraak en daar stond precies deze keuken in dezelfde kleurstelling en opstelling !

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:18

Wij hebben onze keuken bij Jansen en Ko uit Uden, super zaak, super levering en heel goede prijs!

Wij hebben een eiland 1.20 x 2.50, een hoge kastenwand van 1.90 X 2.10 en een engels formhuis van 1.20 met zeven pitten en drie ovens voor 7000 incl vaatwasser, magnetron, koelkast en vriezer.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:37

stipje even, erg interessant en zijn ons ook aan het oriënteren.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:59

LEKKERGEK schreef:
Ikea! Hier een U vormige keuken van 9 meter, met no Frost koel/vriezer, magnetron, oven, extra grote inductie kookplaat, luxe gootsteen (ook met bakje ernaast), vaatwasser, afzuiger, uitrekbare kraan, in iedere kast verklichting (kastje open, licht aan, kastje dicht, licht uit) en houten aanrechtblad. Voor €5200,-. Wel zelf geplaatst. Ikea heeft top service wat garantie betreft!

En hoe lang heeft dat plaatsen gekost?

Hier komt een moment in zicht dat er een andere keuken moet komen (verbouwing huis) dus ik lees ook eens mee.

Vraagje dan voor degene die dat hebben: waarom hoogglans wit?
Wij hebben nu een witte keuken (geen hoogglans) en wat er ook komt, GEEN wit!!

Voor TS: ik las je bericht, stak een natte vinger op en riep 10k :D
Let er heel erg goed op in je vergelijk welke apparatuur ze aanbieden. Die halve vrachtauto spaanderplaat is niet de kosten; de kosten zitten in de apparatuur, het plaatsen (de manuren) en eventueel de fronten, als je daar extra eisen aan stelt. Blijf appels met appels vergelijken.

Ik ga waarschijnlijk niet aardig zijn voor die keukenboeren; ik ben elektrisch engineer/calculator, dus die keukenboer mag z'n offerte netjes op componentniveau uitspecificeren }>

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:31

Het is een beetje lastig om keukens te vergelijken. Wat vooral de prijs opdrijft is de apparatuur die je kiest. Bij de goedkopere keukens hier zie ik ook voornamelijk goedkope apparatuur :+
Met B-merk apparatuur heb ik echt slechte ervaringen, dus hier hebben we altijd wel dure apparatuur :o Maar dat gaat dan ook wel jaren mee, werkt fijner, betere garantie en is stillere apparatuur dan de goedkope. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je belangrijk vindt ;)

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:41

Keuken kan je zo duur maken als je zelf wilt. Mijn grote keuken in mijn vorige huis kostte rond de 8500 euro bij Superkeukens. Kleine keuken kan je rond de 5500 euro klaar zijn. Ik heb Siemens apparatuur er in. In mijn vorige huis Pelgrim dacht ik.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:48

Als je een merk keuken koopt dan is vergelijken al makkelijker.

Geef mij maar een Schuller keuken met B merk ipv Nobillia met A merk.

Ook hacker vind ik minder dan Schuller. Alno vond ik wel vergelijkbaar maar niet in de juistr kleur te krijge

De kwaliteit vd de kastjes...en of ze gespoten zijn of gelamineerd of folie.

Gespoten deurtjes zijn zo 1500 euro duurder.

werkblad en achterwand doen ook veel voor de prijs. Wij hebben alusplash (achterwand van Dekker)..echt prachtig en veel opties mogelijk (en is duurder dan composiet...)

Composiet als achterwand vond ik tr donker en te massief.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:56

Novium in Schijnde levert hele goede service en goede kwaliteit.Super keukens, keukekconcurent vind ik toch wel kwalitatief een stuk minder.En áltijd korting vragen en als je dat niet krijgt dat extra's erbij vragen bij cooker, gratis plaatsing, extra apparaat enz.
Dat kan altijd.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:09

Waar woon je? Afhabkelijk daarvan kan ik aanraden eens in duitsland te kijken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:11

Onze buren hebben ook een gloednieuwe hoogglans keuken, tot de hulp het vorige week nodig vond om uitgebreid te boenen op de deuren en de ingebouwde koelkast.
Met een schuursponsje..... :x

Keuken is nog geen 3 weken oud :=