Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49229
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:50

Ja dat snap ik, dat had ik ook willen doen. Zonde dat het niet kon. Wel mooi geworden hoor. Wat zag het eruit.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:26

Liedje schreef:
Hoi! :wave: Ik heb al jullie keukens bekeken en zag dat velen geen spatrand/smetplint hadden. Hebben jullie wasbare verf op de muur erachter? Hoe bevalt dit? En voor degenen met een andere oplossing, wat is het en hoe bevalt dat? :D

Wij zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken en twijfelen over wel/geen spatrand. Er zitten ramen in onze keuken (net 3 cm boven het aanrecht) waardoor de smetrand onderbroken zal worden/een stukje smaller onder het raam zal doorlopen en twijfel of dat mooi is.... :



Wij hebben inderdaad wasbare verf op de muur :j

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:52

Wij zijn ook aan een andere keuken toe.

Aangezien wij vlak bij de Duitse grens wonen, is het ook zeker een mogelijkheid om daar de keuken te halen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:22

Wij zijn bij Ekkelhoff geweest. Op zich best goed gesprek gehad, maar ze hadden net niet wat wij wilde (Grote koelkast) en pushte best wel redelijk richting bepaalde dingen. Daarnaast waren ze nog best aan de prijs.

Tip is om minstens 3 winkels langs te gaan voor offertes en elke keer de offerte mee te vragen en mee te nemen naar de nieuwe winkel. Hierdoor waren wij uiteindelijk veel minder kwijt. Onderhandel hard en geef gewoon aan dat je weet dat er nog 50% af kan. Als ze zeggen dat ze met netto prijzen werken, geef dan aan dat er altijd wel wat extra af kan. Koop nooit in 1 keer je keuken ;)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:58

Nog een paar weken en dan gaan wij aan de slag!!
Zal wel foto’s maken van voor, tijdens en na. Heb er zo’n zin in!!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:53

Weet iemand gebruiksvriendelijke software om je keuken te 'ontwerpen'?

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:15

Ik gebruik de keuken planner van IKEA. Werkt prima.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:05

Mag ik me melden? Wij hebben net onze keuken verbouwd.. wat een werk en gedoe zeg!!

Heel blij met het resultaat, al is de keuken nog niet af.. door verkeerd verschafte informatie hebben wij 3 fase krachtstroom aan laten leggen, we stapten over van gas naar inductie. Bleek het een inductieplaat te zijn die maar 2 fase nodig had. Nietsvermoedend aangesloten en toen poef, heel de hoofdzekering eruit en een kapotte kookplaat.. Ben nu nog steeds aan het wachten tot het wordt gerepareerd (inmiddels ruim 1,5 week verder).. Maar behalve dat wel heel blij mee!!

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Alleen de kookplaat moet er dus nog in..

De kastjes zijn leisteengrijs, dus een steen-look.

Enige waar ik mee zit, en wellicht heeft er iemand een goed idee... ik weet niet waar ik mijn handdoek/vaatdoek nu ga laten! Voorheen hingen die helemaal links, maar daar staat nu een keukenblok met de vaatwasser.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:12

links een nette rij haakjew tegen zijkant van keuken aanschroeven

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:14

studiemiep schreef:
links een nette rij haakjew tegen zijkant van keuken aanschroeven


Of als je geen gaten erin wilt boren, haakjes welke je kunt plakken?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:20

Ik heb de theedoek en handdoek aan de handgrepen hangen van het kastje :)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:46

Haakjes o.z.i.d. plakken aan de zijkant van het kastje inderdaad. En dan mooi linnengoed ophangen :)

Mooie keuken! Ik vind het open gedeelte bij en de plaats van de bovenkastjes mooi, zeker vergeleken met de oude situatie.

Is het de Ikea keuken?

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:52

Mooie keuken JLLN_!
Wij hebben die kleur/patroon ook op het oog voor de kastjes.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:56

Malenka schreef:
Ik gebruik de keuken planner van IKEA. Werkt prima.

Die vind ik dus echt waardeloos werken :o

Mooie keuken JLLN_ :j

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:05

Hele mooie keuken! Vooral de combinatie grijs met het houtachtige aanrechtblad, wat voor materiaal hebben jullie daarvoor gebruikt?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:09

Mooi hoor! Ik heb inderdaad ook plakhaakjes met mooie handdoeken. Maar ik kon ze wel zo ophangen dat ze vanuit de kamer niet zichtbaar zijn.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:02

studiemiep schreef:
links een nette rij haakjew tegen zijkant van keuken aanschroeven


We zeiden beide eigenlijk meteen dat we ze daar niet wilde hangen omdat ze dan echt midden in de kamer hangen. Ter illustratie, dit is de plattegrond van ons huis

Afbeelding

Ik hoopte eigenlijk iets van een of andere lifehack of handig dingetje waarmee ik ze ergens kan wegmoffelen :D

Ik had bij de ikea wel zo’n uitschuifrekje gezien, zoals ze die ook voor de paxkasten hebben voor je broeken, maar dan een met 2 hangers voor theedoek etc. Alleen moet ik dan wel in mn kastje gaan boren en ik weet eigenlijk ook niet of het past :o


x_Jeanine_x schreef:
Ik heb de theedoek en handdoek aan de handgrepen hangen van het kastje :)

Onze grepen zijn niet zo breed, dus dat maakt het wat rommelig met een opgefrommelde handdoek ertussen..


Boras schreef:
Haakjes o.z.i.d. plakken aan de zijkant van het kastje inderdaad. En dan mooi linnengoed ophangen :)

Mooie keuken! Ik vind het open gedeelte bij en de plaats van de bovenkastjes mooi, zeker vergeleken met de oude situatie.

Is het de Ikea keuken?

Het ziet er daardoor ruimer uit vind ik zelf. In de oude situatie zat de afvoer van de afzuigkap achter de koof boven de kastjes. We hebben er een verlaagd plafond ingezet zodat we spotjes konden nemen en daarnaast de buis vd afzuigkap etc meteen weggewerkt zou zijn. Als we weer een koof hadden genomen had er een maffe hoek gezeten omdat er geen kastjes meer kwamen.

Keuken is niet van Ikea! Wel voor gekeken, maar ivm de afmetingen en indeling vd keuken was Ikea geen optie.


enny schreef:
Hele mooie keuken! Vooral de combinatie grijs met het houtachtige aanrechtblad, wat voor materiaal hebben jullie daarvoor gebruikt?

Het blad is geen echt houten blad. Het is een multiplex blad in houtlook met een nerf. Ziet er eigenlijk uit als echt hout, alleen geen onderhoud en kras/slijtvast. Zou er als het goed is mn groente op moeten kunnen snijden! Al houd ik het wel gewoon bij een snijplank... just in case :')

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:16

In de binnenkant van het deurtje van het kastje onder je gootsteen? Haakjes dus bevestigen aan de binnenkant van je deurtje? Heeeele mooie keuken trouwens, het blad is echt geweldig <3

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:14

Denise_Storm schreef:
In de binnenkant van het deurtje van het kastje onder je gootsteen? Haakjes dus bevestigen aan de binnenkant van je deurtje? Heeeele mooie keuken trouwens, het blad is echt geweldig <3


Dan komen ze te laag te hangen.. er zit een plaat voor de spoelbak dus de haakjes moeten dan zo’n 15 cm lager geplaatst. Dan komen de doeken aan de onderkant tussen het deurtje :\

Misschien kan ik een soort handdoekrekje aan de binnenzijde monteren? Waar ik ze dan overheen kan hangen.. iemand ervaring? :')

Voor de liefhebber een detailfoto van het blad/greep/kastje <3

Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49229
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:40

Wauw wat een mooie keuken! Waar heb je die gekocht? Prachtig.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:16

Wij hadden de theedoeken ook eerst in een speciaal daarvoor voorzien smal kastje. Maar het gaf toch problemen met de verluchting; het vocht kan dan te weinig weg. Dus stond dat kastdeurtje alsmaar open.

Daarna is mijn man even creatief geweest en heeft metalen haakjes gekocht en deze met de schroefjes van de greep mee vastgezet; aan de buitenkant dus. Zo hebben we de greep vrij en toch twee plaatsen om natte theedoeken te hangen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:20

Heb je rechts aan de muur niet een kachel of een stukje tegelmuur waar je plakhaakjes op kan hangen?

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:23

soesita schreef:
Wij hadden de theedoeken ook eerst in een speciaal daarvoor voorzien smal kastje. Maar het gaf toch problemen met de verluchting; het vocht kan dan te weinig weg. Dus stond dat kastdeurtje alsmaar open.


Hier zat ik ook aan te denken, maar het kastje onder de wastafel is open aan de achterzijde. Het blok daar de wastafel in zit en de kast rechts daarvan staan ongeveer 10-15cm van de muur af, omdat de vaatwasser (links op de hoek) ivm de pilaar verder naar voren staat. Het vocht zit dus niet “vast” in het kastje maar kan ook naar de ruimte erachter en onder de kast waar in de plint weer ventilatieruimte zit. Weet alleen niet of dit voldoende gaat zijn..


Veulen84 schreef:
Heb je rechts aan de muur niet een kachel of een stukje tegelmuur waar je plakhaakjes op kan hangen?


Hoe bedoel je rechts aan de muur? Er zit een raam en deur naast de koel/vries. Daar zit wel nog een houtenpaneel, alleen hangt je hand/theedoek dan dus helemaal aan de andere kant van de keuken. We hebben een hardhouten vloer (tot mijn grote ergernis :') ) dus dan zou je continu water etc over de vloer druppelen voor je bij de handdoek bent..

Edit: voor de beeldvorming
Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:45

En van die ijzeren haakjes aan de handgreep hangen? Van die S haken? Hoef je ook niks te schroeven

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:19

Je kunt ook dit soort haakjes gebruiken. Deze hang je over het deurtje heen, worden niet vastgeplakt of geschroefd.

Afbeelding