Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:06

Inderdaad Vanillia, dat mis ik hier ook in het verhaal. Een aanbod van hem om ervoor te zorgen dat jij een nieuwe fiets krijgt TS. Sowieso bizar dat hij 'vergeet' te vertellen dat die fiets is gejat, een fiets die niet eens van hem was.

Femke_Tweety

Berichten: 12005
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:53

Ik vind het dubbel hoor.

Vriend is -uiteraard- niet netjes bezig.


Maar drie jaar na uitlenen om een fiets komen vind ik ook bijzonder.
Meestal leen je uit voor een week ofzo, en als t langer is spreek je dat af.
Na 3 jaar vind ik wat bijzonder.

De kans is dan erg aanwezig dat de fiets door de vriend als gift/cadeautje/blijvrnde bruikleen gezien is.


Maar goed. Communicatie is key in dit soort gevallen.
Van 2! kanten dus.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:41

Zo stra ik er ook wel een beetje in. Als iets langer dan een jaar bij een ander ligt dan ga ik er vanuit dat het daar ook maar blijft.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:23

ts, de vriendschap is je meer waard?

Maar wat voor vriendschap is dat dan? Heb je hem in de tussentijd nog gezien en heeft hij nooit gezegd dat de fiets gestolen is? Zoiets zeg je toch? Je had het nu nog niet geweten, he...als je er niet zelf om gekomen was...

en dan zijn vader die doodleuk je andere fiets verkoopt, en dat ze dan niet zeggen: joh, zo banketstaaf..jullie doen zoveel voor ons, lenen ons spullen uit, dus we hebben hem verkocht, maar jij krijgt natuurlijk de opbrengst…

het zou mij nieteens om het geld gaan...wel uit het totale gebrek aan respect en waardering...40 euro van de opbrengst van je eigen fiets die je uitgeleend had....en de vader heeft dit slim aangepakt….als hij had gezegd: joh, ik heb de fiets niet meer nodig. Wil je hem terug, of mag ik hem verkopen, was het anders geweest...geloof me...dat hij de vraag anders gesteld heeft is geen toeval...je hebt immers ook gezegd: nee, jullie gebruiken hem meer...dan had hij toen kunnen zeggen: maar we hebben hem niet meer nodig en willen hem verkopen.

Je wordt gebruikt...been there done that en uiteindelijk raak je er echt verbitterd door....laat dat niet gebeuren. Het feit dat je het hier meld zegt al dat het je stoort…...het is geheel aan jou wat je ermee doet, maar bedenk wel dat jij gewoon mag vragen om een nieuwe fiets, dat hoeft niet boos...en je kunt altijd anders beslissen als hij daarop reageert, als hij gelijk al boos is en de vriendschap ervoor aan de kant zet...ben je echt beter af zonder hem....

gaat het eigenlijk echt om de vriendschap? Of wil je de verbinding met de hond niet verliezen?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:46

Al te goed, is buurmans gek! Ken je die uitdrukking?

Ik ken nl mensen die lopen op dit soort mensen, en die zijn er meer dan je denkt....

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:13

En je weet zeker dat deze fiets niet ook verkocht is??? Zou daar niet een heel fijn gevoel over hebben

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:58

TS ik snap totaal niet wat je met dit topic wil bereiken. Aandacht??? Wat een lachertje die "vriendschap".