Foto's op Apple apparaten terughalen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Foto's op Apple apparaten terughalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:33

Help, weet iemand of er een manier is om foto's van apple apparaten (die kapot zijn) terug te halen zonder de iCloud functie? Het gaat om een iPad.

Ik had dierbare foto's op mijn telefoon, iPad en een USB-stick staan maar blijkbaar was dat niet genoeg. Telefoon kwijt, iPad kapot en USB-stickje had ik uitgeleend aan iemand die alles per ongeluk verwijderd heeft (een les voor later). -O-

Ik ben nu enorm aan het stressen of ik die foto's nog terug krijg, heb mensen die de foto's gemaakt hebben een berichtje gestuurd maar de meesten zijn al best wel oud.
Het is nog niet zeker dat de iPad helemaal kapot is, we gaan z.s.m. naar iemand die het kan repareren. Maar hij doet helemaal niets meer dus ik bereid me alvast voor op het ergste. :o

Gelukkig heb ik wel nog een paar foto's die ik op social media had geplaatst, maar het is alsnog jammer dat ik heel veel foto's kwijt ben.

Alvast bedankt voor het reageren.
Ik heb google al gebruikt maar kan niet echt een oplossing vinden.

BartVB
Eigenaar

Re: Foto's op Apple apparaten terughalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:00

'Verwijderd' is nogal een los begrip bij de USB-stick. Als die niet helemaal is volgeschreven met andere data dan is de kans groot dat er nog behoorlijk wat terug te halen is.

Er zijn 'undelete' tools om verwijderde bestanden terug te halen zolang er niets overheen geschreven is. Voorbeeldje:

https://www.lifewire.com/recuva-review-2622892

iPhone is een kwestie van goed zoeken :+
iPad ligt nogal aan wat er stuk is maar ik gok dat je ook een werkend scherm nodig hebt om deze te kunnen ontgrendelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:11

Kan je via icloud.com en find my iPhone niet zien waar je iPhone is?

Je iPad... ligt er een beetje aan wat er stuk is. Soms als het alleen het scherm is ziet de computer hem wel en kan je een backup maken op de computer of je foto’s overzetten. Mits je al eerder de computer “vertrouwd” hebt met je iPad.

En anders kan het wellicht ook software zijn. Probeer ‘m even in herstel modus te krijgen (sluimer+homeknop voor een tijdje indrukken terwijl je iPad aan de computer hangt) als die dan wel weer wat doet en iTunes geeft je de keuze tussen herstel en werk bij, probeer m dan eens bij te werken. Niet herstellen, dan gaat ‘ie terug naar fabrieksinstellingen.

Verder valt er weinig te repareren aan iPads.. er zijn bedrijven die het scherm maken maar die maken vaak meer kapot dan dat er al was.

Je hebt ook geen iCloud/iTunes reservekopie begrijp ik?

En diegene die het verwijderd heeft, heeft die de bestanden niet meer in d’r prullenmand zitten op de computer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:20

Mijn telefoon is geen iPhone trouwens, was dat vergeten erbij te zetten.
iPad is nog niet bekend wat er stuk is, maar hij doet gewoon helemaal niets meer. Blijft een zwart scherm als ik hem aanzet, ook als ik sluimer + homeknop doe.

Geen idee of mijn iPad vertrouwd is met mijn laptop, zou best wel kunnen, dat ga ik uitproberen. Geen iClodu reservekopie, of diegene het in haar prullenmand heeft ga ik nu vragen, niet aan gedacht. Anders ga ik even kijken hoe het met die 'undelete tools' zit.

Beiden bedankt voor de tips!a

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:30

Probeer je iPad eens een flink aantal uur gewoon aan de lader te leggen. Wel zo’n groot blokje gebruiken (12w). Klinkt stom, maar soms krijgen ze er dan ineens weer zin in :P
Heb je al sluimer + home voor 10-20 seconde geprobeerd terwijl die aan de computer ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:35

Nog niet terwijl hij aan de computer vastzat, ga ik proberen als ik zo thuis ben.
Ik ga vanmiddag een groter blokje halen!