Muggenlarven in zwembad

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rebel_Jits

Muggenlarven in zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 12:35

En echt duizenden! Overal waar je kijkt %) :r
De (veel te zwakke)pomp heeft 3 dagen niet aangestaan, die heb ik terug aangezet.
We hebben een speciaal bakje om chloor-tabletten in te doen, daar heeft altijd 1 tablet in gezeten (heb er nu 2 in gedaan).
Het gaat om een opblaasbaar zwembad van 4m doorsnede en 50cm diep, redelijk veel water dus. Niet even leeg te gooien..

Nog tips om dat gespuis weg te krijgen?

Calisthenics, baby! 8-)

GDG

Re: Muggenlarven in zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:27

Even meten hoe het met de pH en het chloor zit. Dan eerst de pH herstellen en indien nodig een schockchloorbehandeling toepassen. Verder komt het met het pompen wel goed, althans, als de pomp past bij de hoeveelheid water.

koeien op de weg...

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:32

Filter goed schoon maken en pomp weer aan, genoeg chloor ( ff testen met van die stripjes) en even soda er in. En dan zou ik met een fijne zeef ( ik heb ooit een spatdeksel uit de keuken gebruikt) de oppervlakte zeven. Meerdere keren herhalen en dan moet je die ellendelingen er wel uit kunnen krijgen. Ik had het zelfde formaat zwembad...

schoentje en Kerstmuts de pret kan beginnen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:16

Ik weet niet hoe chloor en soda tegelijk uitpakt, maar dat zou ik in verband met chemische reacties wel eerst bij een betrouwbare bron checken.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:39

sorry bedoelde de soda ook naar aanleiding van het resultaat van het test stripje. Het doet iets met de ph waarde maar ben ff kwijt wat precies.

schoentje en Kerstmuts de pret kan beginnen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie