Mijn vaste auto monteur en stief vader zijn met vakantie dus die kunnen me niet helpen.. vandaar dat ik het eens hier wil vragen.. wie weet dat iemand mij kan helpen..
Vandaag wilde ik naar mijn werk rijden met mijn zusje dus ik stap mijn hete Ford Fiesta in en start de auto. Gordel om, airco aan.. schakel in zn achter uit en laat de rem iets los en rol achteruit de oprit af. Er kwam nog verkeer aan dus gestopt en gewacht. Op het moment dat ik de rem loslaat en de koppeling iets op liet komen hoorde ik een knal, en kort daarna een vreemde geur.. niet echt een brand of benzine lucht maar misschien een smeulende geur? Ik kan de geur moeilijk plaatsen..
Ik ben toen wel naar de 1 geschakeld en heb een stukje vooruit gereden maar durfde het niet aan.. straks stond ik halve wege en dan heb ik niks, nu konden we nog snel de auto van mijn zusje pakken.
Weet iemand wat we aan de hand is?
Mijn bougies zijn/waren wel kapot (auto schokt een beetje en trekt soms moeilijk op, ik kon er nog mee rijden zei de monteur en de kabels zijn besteld) heeft het hiermee te maken? Ik rij al zeker 2 dagen zo.. nog niet eerder een knal gehad..
Ik heb de automonteur wel geappt of hij weet wat het is maar hij appt terug “nee. Gewoon starten” maar vind dat altijd maar lastig want ik weet niet wat wel en niet goed is bij een auto..
Dus misschien weet iemand hier meer