Schoonmaakster nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:14

Wij hebben ook een schoonmaakster, na een winter zonder te hebben gezeten.
Wij weer helemaal blij, hebben twee kinderen ( 1 heel allergisch) een kat en een eigen bedrijf.
Het is een pietje precies, en doet elke week 3 of 4 uur.
Wat doet hij in ieder geval in 3 uur: wc, douche, keuken, slaapkamers kinderen helemaal dweilen en afstoffen, huiskamer afstoffen, beneden stofzuigen en dweilen, bedden verschonen.
Als hij 4 uur werkt wordt er een grote klus opgepakt, zoals ramen lappen, keukenkastjes uitsoppen.
Nu kunnen we 's avonds even rustig op de bank zitten, of heb ik tijd om mijn paard te verzorgen.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:22

Hou er rekening mee dat je konijnen niet los mogen lopen als de huishoudhulp er is.
Ik werk als huishoudhulp en ik mag niet gevraagd worden om dieren te verzorgen of hun hokken te verschonen, daar zijjn dierenverzorgers voor.

Als ik ergens zou moeten poetsen waar vier konijnen de ganse dag door het huis huppelen, hun plasje en hun poepje doen....
Denk dat ik heel snel een ander adres zou vragen. Niet persoonlijk bedoeld.
Maar vaak denken mensen toch, oh de poetsvrouw doet dat wel

mala26

Berichten: 5004
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:18

Ik denk dat dat heel erg af hangt of je iemand van een bedrijf laat komen of gewoon zwart.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:29

Dat scheelt zeker. Maar een familielid van mij werkt ergens waar ze ook een konijn hebben loslopen en zij vindt het vervelend dat ze eerst alle zooi van het dier moet opruimen voor dat ze aan de slag kan. Dus het kan wel een factor zijn die het lastiger maakt

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:37

Yellowbird schreef:
Hou er rekening mee dat je konijnen niet los mogen lopen als de huishoudhulp er is.
Ik werk als huishoudhulp en ik mag niet gevraagd worden om dieren te verzorgen of hun hokken te verschonen, daar zijjn dierenverzorgers voor.

Als ik ergens zou moeten poetsen waar vier konijnen de ganse dag door het huis huppelen, hun plasje en hun poepje doen....
Denk dat ik heel snel een ander adres zou vragen. Niet persoonlijk bedoeld.
Maar vaak denken mensen toch, oh de poetsvrouw doet dat wel


Hoezo een ander adres? Als ieder huis waar dieren rondlopen geen schoonmaker zouden kunnen vragen zouden enorm veel huishoudens hun schoonmaker af kunnen zeggen. Als jij het hok niet schoon hoeft te maken is er toch niks aan de hand?

TS neem die schoonmaker lekker, zoek er een die niet wakker ligt van een paar konijnen en geniet van de tijd die je ermee bespaart. Ik heb als student zelfs een schoonmaker, nou het is de beste keus in tijden :D

Edit: die van mij komt trouwens 1x in de 14 dagen en doet dan de keuken en badkamer (niet perse grondig maar gewoon goed). En de vloeren en trap beneden en 1e verdieping stofzuigen en dweilen. Heeft ze twee uur voor. Soms wisselen we daarin en doet ze de keuken heel grondig en doe ik de vloeren die week zelf bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 21-07-18 07:40, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:38

Zal er vanaf hangen of die 4 konijnen zindelijk zijn of overal plassen en kakken.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:45

dromertje2 schreef:
Zal er vanaf hangen of die 4 konijnen zindelijk zijn of overal plassen en kakken.


Van de 8 konijnen die ik heb gehad is er nog nooit een niet zindelijk geweest, niks aan gedaan.

En wie zegt dat TS dat anders door de schoonmaker laat opruimen? Volgensmij is dat ook niet de insteek waarom ze de schoonmaker laat komen.

Daarbij denk ik dat er huizen zijn zonder dieren die nog veel smeriger zijn dat huizen met dieren. Huisdieren betekent niet meteen dat het een grote 'niet zindelijke' bende is.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:14

Dat zeg ik ook niet, het was een vraag, bedenking ;-)

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:21

Het gaat er niet om of er huisdieren zijn, natuurlijk mag dat.
Maar als TS al aangeeft dat ze zo lang bezig is met de rommel van de konijnen op te ruimen, dan denk ik dat een hond of kat in huis minder rommel geeft.
Kattenbak maak ik inderdaad niet schoon bij klanten, maar als t hele huis een konijnenhok is, lijkt me dat toch ietwat een ander verhaal, aangezien ts aangeeft geen hok te hebben.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:25

TS haar huis is 60 m2 , dat is het mijne ook en dat is best klein. Ik woon er met 3 hondjes en ben de hele dag thuis. Ik loop in en uit en heb wel eens wat strootjes oid aan de sokken. Ik veeg de vloer om de dag en ik vind het best wel schoon bij mij. TS veegt 4 x per dag en wil een schoonmaakster om het nog beter schoon te maken. Dus dan kun je wel nagaan dat dat hele huis een konijnenhok is. Ik zou de oplossing wel weten. Exit konijnen. Overigens zou ik daar ook niet als schoonmaakster willen werken.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:36

pillow schreef:
TS haar huis is 60 m2 , dat is het mijne ook en dat is best klein. Ik woon er met 3 hondjes en ben de hele dag thuis. Ik loop in en uit en heb wel eens wat strootjes oid aan de sokken. Ik veeg de vloer om de dag en ik vind het best wel schoon bij mij. TS veegt 4 x per dag en wil een schoonmaakster om het nog beter schoon te maken. Dus dan kun je wel nagaan dat dat hele huis een konijnenhok is. Ik zou de oplossing wel weten. Exit konijnen. Overigens zou ik daar ook niet als schoonmaakster willen werken.


TS wilt dat de schoonmaker de klusjes buiten de konijnen om worden overgenomen door een schoonmaker. Omdat dat dus al veel tijd kost en ze die tijd liever in andere dingen steekt. Een schoonmaker willen betekent niet automatisch dat het een bende is. Ik heb ook een schoonmaker omdat ik zelf geen tijd en zin heb om het te doen. Betekent niet dat het bij mij een bende is en dat ik haar nodig heb die bende op orde te houden?

Maar leuk dat iedereen (negatieve) bedenkingen heeft over hoe het huis van TS eruit ziet, ook echt de vraag die is gesteld in de OP :+

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:39

pillow schreef:
TS haar huis is 60 m2 , dat is het mijne ook en dat is best klein. Ik woon er met 3 hondjes en ben de hele dag thuis. Ik loop in en uit en heb wel eens wat strootjes oid aan de sokken. Ik veeg de vloer om de dag en ik vind het best wel schoon bij mij. TS veegt 4 x per dag en wil een schoonmaakster om het nog beter schoon te maken. Dus dan kun je wel nagaan dat dat hele huis een konijnenhok is. Ik zou de oplossing wel weten. Exit konijnen. Overigens zou ik daar ook niet als schoonmaakster willen werken.


Ik heb een appartement van 65 m² en woon samen met mijn vriend en twee leuke actieve katten. Ik zou er zelf niet voor kiezen om de konijnen weg te doen, maar een deel van het huis af te zetten en dit gebruiken voor de konijnen.

Heel eerlijk, als mijn vriend en ik de grote poets samen doen, zijn we maximaal anderhalf uur kwijt en hebben we tot in de puntjes gepoetst. Ik zou voor dit oppervlakte ook nooit een schoonmaakster vragen, maar dat is ieder zijn eigen keus. We stofzuigen om de dag en zijn ook niet grote liefhebbers van poetsen. Wc doe ik om de dag en de badkamer iedere week. De keuken wordt gewoon iedere dag gedaan na het koken net na de afwas.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 09:52

Mijn huis is absoluut niet een konijnenhok en daar komt de schoonmaakster ook zeker niet voor. De konijnen zijn gewoon zindelijk maar er liggen wel eens poepjes en vlas op de grond.
Ik ben in de avond lang bezig omdat de plasbakken gedaan moeten worden, hooi moet worden gevuld, water gevuld, en een konijn heeft iets aan ze poot. Dit heeft allemaal niks met de schoonmaakster te maken.

Pillow dat ik 4 keer per had veeg wil niet zeggen dat mijn huis een konijnenhok is, ik denk dat ik gewoon schoner ben dan jij.

De schoonmaakster komt er om extra dingen te doen zoals bij iedereen die een schoonmaakster heeft.
Dankjewel voor alle mensen met nuttige tips!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:51

Tja, als pillow geen 4 loslopende konijnen heeft hoeft zij ook geen 4 keer per dag te keren om het schoon te hebben :)*

Als ik zou komen kuisen zou ik de grond al niet doen als er zoals je zelf zegt strontjes op de grond liggen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:11

dromertje2 schreef:
Tja, als pillow geen 4 loslopende konijnen heeft hoeft zij ook geen 4 keer per dag te keren om het schoon te hebben :)*

Als ik zou komen kuisen zou ik de grond al niet doen als er zoals je zelf zegt strontjes op de grond liggen.


Gelukkig vraagt ze jou ook niet om te komen schoonmaken. Volgensmij heb je je punt over kakjes, strontjes en plasjes wel gemaakt.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:27

Jeetje wat een oordelen hier. Volgens mij wil TS toch juist dat de schoonmaakster komt voor de badkamer/toilet/ramen e.d. omdat ze zelf het huis al schoon houdt betreffende de konijnen. Net als die opmerking konijnen exit..

TS, ik zou het gewoon lekker doen. Wij hebben ook een schoonmaakster die eens per 2 weken, 3 uren komt. Wij hebben 6 katten (jaja) en een klein kindje. Werken beiden lange dagen en willen graag de weinige vrije tijd die we hebben niet besteden aan het huis poetsen. Het is soms zo makkelijk gezegd dat je gewoon allebei elke dag een kwartiertje iets moet doen, maar in een kwartiertje heb ik de badkamer niet daadwerkelijk schoon gepoetst.
Wij stofzuigen dus zelf 2x per dag, maken zelf 2x per dag de kattenbakken schoon en daar hoeft de schoonmaakster ook echt niet naar om te kijken. Maar het is wel heel fijn dat ik in mijn spaarzame vrije tijd niet meer 1.5 uur hoef gaan staan schoonmaken in douche of wc.
Overigens hebben wij onze schoonmaakster ook via via, ergens waar ze al 7 jaar kwam.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 12:06

__danielle__ schreef:
Jeetje wat een oordelen hier. Volgens mij wil TS toch juist dat de schoonmaakster komt voor de badkamer/toilet/ramen e.d. omdat ze zelf het huis al schoon houdt betreffende de konijnen. Net als die opmerking konijnen exit..

TS, ik zou het gewoon lekker doen. Wij hebben ook een schoonmaakster die eens per 2 weken, 3 uren komt. Wij hebben 6 katten (jaja) en een klein kindje. Werken beiden lange dagen en willen graag de weinige vrije tijd die we hebben niet besteden aan het huis poetsen. Het is soms zo makkelijk gezegd dat je gewoon allebei elke dag een kwartiertje iets moet doen, maar in een kwartiertje heb ik de badkamer niet daadwerkelijk schoon gepoetst.
Wij stofzuigen dus zelf 2x per dag, maken zelf 2x per dag de kattenbakken schoon en daar hoeft de schoonmaakster ook echt niet naar om te kijken. Maar het is wel heel fijn dat ik in mijn spaarzame vrije tijd niet meer 1.5 uur hoef gaan staan schoonmaken in douche of wc.
Overigens hebben wij onze schoonmaakster ook via via, ergens waar ze al 7 jaar kwam.


Dankjewel dit is precies wat ik bedoel.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:18

Ik snap je helemaal hoor TS. Wij wonen ook helemaal niet groot, maar we werken beide fulltime en heel eerlijk? Dat kleine beetje vrije tijd dat ik heb wíl ik gewoon niet schoonmaken. Ook niet “maar een kwartiertje”. Ik ben eindelijk thuis en hartstikke moe, ik wil gewoon lekker zitten met een wijntje.
Als ik met 25 euro per twee weken (in 2 uurtjes komen ze een heel eind hier in huis) wat extra vrije tijd voor mezelf kan kopen vind ik het dat meer dan waard.
Ik hoop dat je snel iemand vindt die je bevalt :)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:57

Hier ook iemand die komt poetsen. 1 keer in de week 2 uurtjes in een woning 2 laagste woningbouw van in totaal 83m2. Standaard dingen is ze meestal met 1,5 uur klaar mee. Laatste half uur doet ze dan extra dingen. Koelkast, oven, ramen, een keer ook achter de grote meubels zuigen, etc.

Bij mij is het pure noodzaak. Ik werk fulltime, en dat is me eigenlijk te veel. Daarnaast ben ik gewoon écht niet georganiseerd. Ik heb geen regelmaat en geen overzicht. Als ik het zelf moet doen, gebeurd het met alle beste bedoeling van de wereld misschien 1 keer in de maand. Ook loopt het huis kwa opruimen dan helemaal uit de hand.

Dat ik iemand heb die komt poetsen, zorgt juist voor de regelmaat. Ik heb een stok achter de deur om elke week het huis aan kant te moeten hebben. En mijn vrije tijd blijft mijn vrije tijd. De rust die het brengt alleen al is me elke cent waard.

Plus. Ik betaal diegene ongeveer evenveel als dat ik zelf verdien. Ik doe liever 2 uur mijn eigen werk dan dat ik sta te poetsen. 8-)

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:25

Hopelijk kunnen jullie mij hier wat wijzer maken.

Wij denken er over om een hulp in de huishouding te nemen.
Wat ik graag zou willen is dat hij/zij boven en beneden afstoft, stofzuigt, dweilt en de 2 wc's doet.
Ook even een sopje door de badkamer.

Graag zou ik dan iedere week iets groters willen laten doen, bijvoorbeeld ene week de keuken, andere week ramen lappen, weer een week later de badkamer.

We hebben momenteel maar een (vrij) klein huis, maar wel 4 honden.
Uiteraard stofzuigen we zelf ook!

Bedden en was hoeft niet, doe ik zelf.
Zou 2 uurtjes per week genoeg zijn?
Of zo niet, waar moet ik ongeveer aan denken?
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 14-08-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:35

Dan zou ik eerder naar bijvoorbeeld 4 uur per keer gaan en dan om de twee weken. 2 uur lijkt me erg weinig om naast de basis ook nog extra werkzaamheden goed uit te voeren.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:36

Hoe groot is je huis?

Hier totaal 89 m2, begane grond en eerste verdieping, 1 hond. 2 uur per week is hier meer dan zat voor de basis en wekelijks iets extra's.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 14-08-18 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:37

Hebben jullie de schoonmaakster gevonden via een website of via via?

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:59

Ik heb geen idee hoe klein het hier is. :o
Maar echt wel klein. We houden zelf ook stofzuigen goed bij ivm honden.

Heb ondertussen moeder en schoonmoeder gevraagd en die denken dat het wel makkelijk moet lukken qua tijd en ruimte voor wat ik vraag.
Weinig hoekjes/randjes/andere rare dingen. Gaat echt beetje om de basis.

Geen idee hoe ik quote toe kan voegen, sorry.

Maar ik zit nu met hetzelfde... ik ken hier nog maar weinig mensen. Dus ik denk dat ik via Facebook of via een bureau ga zoeken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:02

Ik via facebook verkoop groep. Oproepje gedaan. Had in een uur tijd 30 reacties. Toen ik reageerde en uitlegde dat ik een grote hond had, waarbij je toch wel je mannetje moet kunnen staan, bleven er 10 over. Daar er twee van uitgenodigd die ook recensie konden voorleggen (die ik ook gebeld heb)... en toen met ienemienemutte gekozen.