Schoonmaakster nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:54

Mijn vriend en ik werken ook beide fulltime, zijn allebei van 7 tot 7 weg.
Op dit moment doen we het zo:

S'ochtends haal ik de vaatwasser leeg (ik ben eerder wakker), daarna zetten we onze gebruikte ontbijtbordjes en mokken erin. Meestal doe ik ook nog even het wasgoed in de wasmachine.
S'avonds bij thuiskomst kook ik, vriend stofzuigt de benedenverdieping en hangt de kleding in de lijn of doet het in de droogmachine. Daarna eten we samen en stapelen de vaatwasser in. Vervolgens verzorgen we onze paarden en kippen. S'avonds zetten we de vaatwasser aan en vouwen we de kleding op.

Op woensdag hebben we een bijrijder die onze paarden verzorgt, dus de tijd die we dan normaal kwijt zijn aan de paarden wordt dan gebruikt om de bovenverdieping even te stofzuigen en overal een poetsdoek overheen halen.

1 keer in de week hebben we een schoonmaakster. Zij komt dan van 9 tot 15. Wij betalen haar 60 euro hiervoor. Zij doet vooral de grote dingen als de badkamers. (We hebben 2 badkamers en ik begin gewoon NIET aan een badkamer schoonmaken ;-) )
Ramen lappen doe ik meestal zelf even op zaterdagochtend. In het weekend doen we de klussen buitenom. Grasmaaien, onkruid weghalen etc.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:58

Matheno schreef:
Mijn vriend en ik werken ook beide fulltime, zijn allebei van 7 tot 7 weg.
Op dit moment doen we het zo:

S'ochtends haal ik de vaatwasser leeg (ik ben eerder wakker), daarna zetten we onze gebruikte ontbijtbordjes en mokken erin. Meestal doe ik ook nog even het wasgoed in de wasmachine.
S'avonds bij thuiskomst kook ik, vriend stofzuigt de benedenverdieping en hangt de kleding in de lijn of doet het in de droogmachine. Daarna eten we samen en stapelen de vaatwasser in. Vervolgens verzorgen we onze paarden en kippen. S'avonds zetten we de vaatwasser aan en vouwen we de kleding op.

Op woensdag hebben we een bijrijder die onze paarden verzorgt, dus de tijd die we dan normaal kwijt zijn aan de paarden wordt dan gebruikt om de bovenverdieping even te stofzuigen en overal een poetsdoek overheen halen.

1 keer in de week hebben we een schoonmaakster. Zij komt dan van 9 tot 15. Wij betalen haar 60 euro hiervoor. Zij doet vooral de grote dingen als de badkamers. (We hebben 2 badkamers en ik begin gewoon NIET aan een badkamer schoonmaken ;-) )
Ramen lappen doe ik meestal zelf even op zaterdagochtend. In het weekend doen we de klussen buitenom. Grasmaaien, onkruid weghalen etc.


Ik word al moe als ik het lees :oo Hebben jullie eigenlijk nog wel tijd om leuke dingen te doen?

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:02

Amandavd schreef:
Ik word al moe als ik het lees :oo Hebben jullie eigenlijk nog wel tijd om leuke dingen te doen?


Haha ja hoor. Paarden zijn een gezamenlijke hobby, dus dat valt sowieso onder leuke dingen doen.
En de klusjes.. Tja, het lijkt meer dan dat het is. Vaatwasser in- en uitruimen is 5 minuten werk.
Koken is ongeveer een kwartiertje werk, zelfde geldt voor stofzuigen, wat dus onder het koken gebeurt. Kleding in de wasmachine mikken is een minuutje, en de was opvouwen is ook zo gebeurd als je het samen doet. Mooi moment om even over de (werk)dag te praten. Daarna kijken we meestal even een film samen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:04

Matheno schreef:
Amandavd schreef:
Ik word al moe als ik het lees :oo Hebben jullie eigenlijk nog wel tijd om leuke dingen te doen?


Haha ja hoor. Paarden zijn een gezamenlijke hobby, dus dat valt sowieso onder leuke dingen doen.
En de klusjes.. Tja, het lijkt meer dan dat het is. Vaatwasser in- en uitruimen is 5 minuten werk.
Koken is ongeveer een kwartiertje werk, zelfde geldt voor stofzuigen, wat dus onder het koken gebeurt. Kleding in de wasmachine mikken is een minuutje, en de was opvouwen is ook zo gebeurd als je het samen doet. Mooi moment om even over de (werk)dag te praten. Daarna kijken we meestal even een film samen.


Dat is ook weer waar. Knap hoor!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:05

wij hebben 3 dagen in de week een schoonmaakster. van 8 tot 1 komt zij :) ideaal

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:09

Ik vond het in de tijd dat wij het altijd heel druk hadden (beide werken, ik nog eigen bedrijf, eigen paardenstal en studie) heerlijk om een schoonmaakster te hebben. We hebben een 4 kamer appartement met een grote tuin maar gaan binnenkort verhuizen naar een groter huis (5 kmr eengezinswoning).

Bij ons komt ze om de week voor 3uur. In die drie uur red ze ons volledige huis (waar we nu nog wonen). Alles stofzuigen/dweilen, badkamer, toilet, keuken, slaapkamers, alles afstoffen, deuren afnemen en de ene keer pakt ze de ramen aan de binnenkant mee en de andere keer de buitenkant. Als ze ziet dat er ergens iets extra te doen is pakt ze dat vaak ook mee.

Toch hebben wij besloten om in ons nieuwe huis geen schoonmaakster meer te nemen.
Ik heb tegenwoordig een veel rustiger leven waardoor ik meer thuis ben. Ik pak tussendoor dingen vaker mee en stofzuig/dweil iedere dag zelf. Als mijn studie over een paar maand klaar is heb ik het nog rustiger (werk 28u per week).

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze in het begin echt heel goed schoonmaken en naar mate de tijd steeds makkelijker worden in dingen afraffelen of laten zitten. Onze huidige schoonmaakster heeft onlangs haar man verloren, is op pensioenleeftijd en zit zelf niet prettig in haar vel dus ik kijk er maar doorheen en het is nog maar voor een paar keer (medio okt verhuizen we).

Mocht je een schoonmaakster willen geef dan goed aan wat je verwacht want anders gaan ze hun eigen weg.

Onze vorige bijvoorbeeld wilde perse alles van wibra merk. Ik vind dat gewoon stinken. Ik heb altijd dettol (voor de vloeren en sanitair), keukenreiniger van witte reus en verder ajax of iets wat gewoon fris ruikt. Sommige dwingen dan behoorlijk toch af dat het andere spul beter is.
Ook moet je goed aangeven dat ze bij stofzuigen en dweilen je stoelen en bank naar voren halen en 1x in de zoveel tijd (lichte) kasten, of even helpen met opzij schuiven. Mijn tip leg iedere keer een briefje neer met wat je gedaan wil hebben.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 15:12

Nymphe schreef:
Is er niet misschien een medestudent die graag wil komen schoonmaken bij je? Kan uit je klas zijn, maar je zou ook een oproep op een prikbord kunnen hangen. Ik heb schoonmaak- en oppasadressen (voor paarden) en kom er via via aan, op school zijn er een aantal docenten die weten dat ik dat doe en zo kom ik ook wel eens aan een nieuw adresje.


Helaas Zit ik in een andere stad op school. Vind dit wel een super idee

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:21

rockey schreef:
wij hebben 3 dagen in de week een schoonmaakster. van 8 tot 1 komt zij :) ideaal

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat doet jullie schoonmaakster allemaal in die 15 uur per week? Met het hele huis schoonmaken, wassen, strijken, opruimen ben je er nog niet vermoed ik?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:25

Yessy schreef:
rockey schreef:
wij hebben 3 dagen in de week een schoonmaakster. van 8 tot 1 komt zij :) ideaal

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat doet jullie schoonmaakster allemaal in die 15 uur per week? Met het hele huis schoonmaken, wassen, strijken, opruimen ben je er nog niet vermoed ik?


feitelijk gezien alles :) wassen, strijken, bedden, slaapkamers, badkamers.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:29

Ja precies, en geen tweepersoons huishouden vermoed ik :D

Anoniem

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:38

Ik ben nog steeds in dubio... wel of geen schoonmaakster nemen.

Ben het van thuis uit gewend dat er 2 ochtenden per week iemand in huis was maar kan het me hier nog niet goed voorstellen.
Daarbij heb ik 12 weken per jaar vakantie en dan hoeft het van mij niet. Maar welke schoonmaakster wil nu zo onregelmatig werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:39

Yessy schreef:
Ja precies, en geen tweepersoons huishouden vermoed ik :D


een 3... :P

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:43

Wij hebben sinds 2 maand een hulp, ideaal. Neemt ontzettend veel werk uit handen en geeft enorm veel rust. Wij werken allebij 100% en onregelmatig, soms hadden we het idee dat we alleen maar aan t poetsen waren. Ze komt elke 2 weken 2u. Tuurlijk moet we nog gewoon stofzuigen ed maar geen grote klussen meer!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:51

Ik zou het liefst een schoonmaakster hebben voor het stofzuigen, poetsen, dweilen en af en toe de keuken en de badkamer een grote beurt geven en dan wekelijks. Wij hebben 3 katten, een paar knaagdieren en 1 hond. Daar hoeft de schoonmaakster niks mee te doen zolang ze er maar niet bang van is. Woonoppervlakte is 121 m2. Hoe lang zou een schoonmaakster daar bezig mee zijn? Ik deed zelf over beide verdiepingen zonder extra klus zo'n 2,5 tot 3 uur.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:30

vec schreef:
Ik ben nog steeds in dubio... wel of geen schoonmaakster nemen.

Ben het van thuis uit gewend dat er 2 ochtenden per week iemand in huis was maar kan het me hier nog niet goed voorstellen.
Daarbij heb ik 12 weken per jaar vakantie en dan hoeft het van mij niet. Maar welke schoonmaakster wil nu zo onregelmatig werken...



Waarom niet. Dat spreek je dan toch samen af.

Ik heb werk voor je voor 40 keer per jaar... de overige 12 doe ik het zelf.

Aan de persoon die jou als adresje wil om te besluiten of die daar mee akkoord gaat.

Als ik en hond een week van huis zijn zeg ik ook tegen mijn hulp dat we een weekje overslaan.

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:45

ja hoor idd niks mis mee om aan te geven wanneer het niet nodig is. Doen wij ook :-)

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:12

Hier is de knoop doorgehakt.
We nemen zelfs iemand erbij nog voor de buitenboel. :o

Heb advertenties geplaatst op Facebook en marktplaats, Facebook loopt harder dan verwacht!

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:36

Ik werk zelf als schoonmaakster. Meeste via een site, dus wit. Kan je je op aanmelden via bijv: http://www.wittewerkster.nl, http://www.sopje.nl of http://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl

Voordeel vind ik dat het betrouwbaar voelt, je geeft je wensen door en dan krijg je gegevens van een hulp. Daar maak je dan kennis mee en als het klikt heb je een overeenkomst. Als het toch niet bevalt, krijg je gewoon een ander.

Viavia doe ik ook, dat werkt ook erg fijn. Al ben ik wel duidelijk dat wanneer iemand tevreden is, dit niet hoeft te betekenen dat een ander dit ook is: communicatie is heel belangrijk. Zo vindt de 1 het fijn dat het hele huis grondig gezogen en gedweild wordt, en komt daar de badkamer/ wc bij. Een ander zuigt juist dagelijks en wil iemand die de keuken/badkamer grondig doet en een extra klus zoals de ramen.

Ik vind het afhankelijk van het huis, het prettigste elke week 2 of drie uur. Om de week kan ook, maar dan is het toch meer werk.

Succes met zoeken!

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:01

Ik zou ook wel een schoonmaakster willen.
Heb echt een hekel aan schoonmaken.
Maar wat ik mij afvraag wat kost nou zoiets? Ik zou graag iemand willen voor ong 2 uur per week.
En dan woonkamer stofzuigen/dweilen. Slaapkamer idem. Badkamer/wc. En keuken schoonmaken. Misschien een keer per 4 weken de ramen ( zijn er niet zoveel omdat ik op 3 hoog woon en daar een glazenwasser komt)

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:37

Ik betaal 12,50 per uur

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:58

Wendy schreef:
Ik betaal 12,50 per uur


Ik ook.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:10

Ik vraag ook 12.50. Maar is ook afhankelijk van de reistijd en werktijden. Voor 2 uur om de week vraag ik bijv 30 euro. Maar dat is meer omdat het amper loont, tenzij het een klein huis(houden) is.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:14

Marocje schreef:
Ik vraag ook 12.50. Maar is ook afhankelijk van de reistijd en werktijden. Voor 2 uur om de week vraag ik bijv 30 euro. Maar dat is meer omdat het amper loont, tenzij het een klein huis(houden) is.

Ik zou dan wekelijks willen.
Het is geen groot huishouden.
74 vierkante meter. 2 slaapkamerappertement.
1 persoon 2 katten.
Kattenbakken doe ik uiteraard zelf.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:16

Ik heb een schoonmaakster voor 3 uur per twee weken. Ik betaal 12,50 euro per uur en betaal ook haar pauze van 15 minuten door. Zij maakt het hele schoon van zolder tot keuken. Belangrijkste vind ik dat de badkamer goed wordt schoongemaakt (daar heb ik echt een hekel aan) en dat alles eens een keer een sopje krijgt. Ik heb een hele goede schoonmaakster. Laat haar ook weleens aparte klussen doen zoals de koelkast/diepvries schoonmaken, ramen zemen etc.

Bedenkt wel dat ook al heb je een hulp, dat je dan zelf ook nog moet schoonmaken. Ik heb zelf een hond en een baby en stofzuig daarom dagelijks de benedenboel. Maar een kwartier later liggen er al weer haren ;( , dat zal met vier konijnen niet anders zijn. Je wilt ook niet dat je hele huis een puinzooi is als de schoonmaakster langs komt. Ik zorg er bijvoorbeeld voor de bureau en nachtkastjes zijn opgeruimd zodat zij er snel overheen kan met een sopje en niet alles eerst alle zooi moet oppakken. Scheelt ook weer tijd :7 . Ik heb mijn schoonmaakster gevonden via Markplaats en ben heel tevree.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:14

mispak je niet.

hier al een 10-tal schoonmaaksters gehad en slechts 1tje was ik tevreden van(maar die kreeg dan na een jaar rugklachten en is van job veranderd).
al de rest poetst traaaaaaaaaaaag,doet het totaal niet grondig,werkt tegen zijn zin,.....
nu iemand die dus poetst in dubbel zoveel tijd als je het zelf doet,die nergens de hoekjes enzo meeneemt,maar ze komt tenminste en is vrolijk....

ik durf nu niemand anders meer vragen,want al zoveel 'nog slechter' gehad,dat ik er mijn buik al lang van vol heb.
nu poets ze met dienstencheques die ik gekregen heb door mijn bevalling(als je zelfstandig bent in belgie,krijg je huishoudhulp als je bevallen bent),en daarna zet ik het stop.

ook al heb ik er een bloedhekel aan,nog liever zelf dan steeds zo'n gedoe.

dus het is echt zoeken naar iemand goed en het kan je ook gewoon een hoop frustratie opleveren!