Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Moderators: Polly, Dani, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 21:16

Hoii!

Vorige week heb ik tweedehands een instax mini 9 polaroid camera gekocht,
nu zijn er wat dingetjes waar ik niet helemaal uit kom en waar ik na het kijken van een review ook nog niet wijzer door ben geworden..

Bij het ophalen wou ik natuurlijk even zien of hij wel echt werkt etc. we hebben dus een proef foto gemaakt.
Ik ben helemaal nieuw met dit soort camera's dus deed het klepje open om te kijken waar het "rolletje" precies in gaat, waarop de verkoper (te laat) zei ik weet niet zeker of je nu nog wel de foto's kan maken die je nog hebt.
Vanmiddag probeerde ik hem eindelijk even uit en inderdaad er kwam geen foto uit, hoe vaak ik ook knipte, wel het geluid etc. maar geen foto.
Weet iemand of dit dus komt omdat hij open geweest is?? En of dit gewoon verholpen is als ik er een nieuw rolletje in doe?

Dan nog het wieltje aan de voorkant voor de belichting standen, huisje, wolkje, zonnetje, felle zon.
Ook vanmiddag, wou ik dus buiten in de schaduw een foto maken. Ik draaide het wieltje dus op het wolkje (is toch uitproberen voor mij), maar het lampje bleef over en weer gaan en pas na even stil staan op het wolkje.
Later wou ik de camera even laten zien aan mijn buurmeisje, ook toen was het een en al schaduw en flikkerde het lampje tussen het zonnetje en de felle zon ipv dat ie op het gekozen wolkje ging.
Is dit iets wat hij zelf regelt/opmerkt wanneer ik buiten sta dat hij daarmee wil aangeven je kan nu het beste het zonnetje kiezen?

Voor mij is het dus helemaal nieuw, ik ben alleen bekend met spiegelreflex camera, en ook zit er verder geen doosje of gebruiksaanwijzing bij en kan ik het in een review niet echt duidelijk terug vinden hoe dit zit. Vandaar mijn vraag :D

8nnemiek

Re: Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:20

Als je de klep open doet en het rolletje blootstelt aan licht dan komen er volgens mij gewoon witte (overbelichte) foto's uit. Ze zouden er wel uit moeten komen. Tenzij het rolletje er gewoon niet goed in zit, of misschien leeg is.

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

lieveli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:21

Hij geeft aan hoe je de lens het beste kunt gebruiken met het lichtje en hoeveel fotos er nog in zitten kun je zien aan het nummertje. Als hij aangeeft dat je rolletje nog vol is maar hij geeft geen foto's is hij stuk.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:37

Je kan aan de achterkant zien hoeveel foto's er nog in zitten.
Dat lichtje geeft aan welke stand het beste is. Maar jij kan daar uiteraard van afwijken als jij net van donkerdere of lichtere foto's houdt :)

♡ Ferdo ♡ † Hyrano ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 21:41

8nnemiek schreef:
Als je de klep open doet en het rolletje blootstelt aan licht dan komen er volgens mij gewoon witte (overbelichte) foto's uit. Ze zouden er wel uit moeten komen. Tenzij het rolletje er gewoon niet goed in zit, of misschien leeg is.

Er zouden nog 5 foto's in moeten zitten, nadat ik het klepje open had gehad stond er een S op en daarna stond hij op 10, alsof er een vol rolletje in zou moeten zitten dus. Ik heb vanmiddag dus maar door geklikt tot hij op 5 stond ik dacht misschien komt ie dan weer maar ook niet..

lieveli schreef:
Hij geeft aan hoe je de lens het beste kunt gebruiken met het lichtje en hoeveel fotos er nog in zitten kun je zien aan het nummertje. Als hij aangeeft dat je rolletje nog vol is maar hij geeft geen foto's is hij stuk.

Thanks, zie hierboven kwa nummertjes. Ik heb hem dus voordat ik het klepje open heb gedaan getest en toen kwam er dus wel een foto uit..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:06

Ik heb even voor je gegoogeld en zie overal dat je het klepje echt niet mag open doen als je er nog een film in hebt zitten. Waarschijnlijk doet hij het daarom ook niet meer? Zou er een nieuwe indoen en kijken wat hij dan doet. :)

Heb zelf ook een instax, hartstikke leuk! :) Kan je wel als tip meegeven dat de camera meestal gelijk heeft wbt de stand, dus om mislukte foto's te voorkomen kan je dat beter wel opvolgen. Maar het is ook een kwestie van uitproberen natuurlijk.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 22:09

Samiyah schreef:
Ik heb even voor je gegoogeld en zie overal dat je het klepje echt niet mag open doen als je er nog een film in hebt zitten. Waarschijnlijk doet hij het daarom ook niet meer? Zou er een nieuwe indoen en kijken wat hij dan doet. :)

Heb zelf ook een instax, hartstikke leuk! :) Kan je wel als tip meegeven dat de camera meestal gelijk heeft wbt de stand, dus om mislukte foto's te voorkomen kan je dat beter wel opvolgen. Maar het is ook een kwestie van uitproberen natuurlijk.

Dankjewel voor je moeite :D Dat denk ik dan inderdaad ook, ik heb nog geen nieuw pakje rolletjes gekocht omdat er dus nog 5 in zaten en twijfelde dus even hoe het zat, vandaar dat ik het eerst even check, en moet sowieso even wachten tot ik weer geld heb :+ Dus zal vrijdag even nieuwe kopen!

Dankje voor de tip! Ik dacht dat de stand waar je hem op draait dat daar dan het lichtje bij ging branden, zo had de verkoper het ook uitgelegd (maar dat heb ik mogelijk verkeerd begrepen) vandaar de onduidelijkheid hierover voor mij :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:12

Je kan hem ook zelf op een stand draaien inderdaad, maar als je dat niet doet kiest de camera zelf en dat werkt vaak het beste naar mijn mening :)

Ja de films zijn wel een beetje prijzig, dat is wel een nadeel! Ik koop ze altijd bij de Hema, 20 foto's voor 16.50.

lieveli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:27

Ik koop ze via Wish, 50 voor 30 euro met mazzel. Ik zet hem standaard op wolke omdat ik van ietwat meer belichting houd.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 10:23

lieveli schreef:
Ik koop ze via Wish, 50 voor 30 euro met mazzel. Ik zet hem standaard op wolke omdat ik van ietwat meer belichting houd.

Heb je daar heel toevallig een linkje van? :x O:)

Samiyah schreef:
Je kan hem ook zelf op een stand draaien inderdaad, maar als je dat niet doet kiest de camera zelf en dat werkt vaak het beste naar mijn mening :)

Ja de films zijn wel een beetje prijzig, dat is wel een nadeel! Ik koop ze altijd bij de Hema, 20 foto's voor 16.50.

Thanks! Ik snap het nu inderdaad! Ja hema ben ik van op de hoogte, ik hoorde ook nog iemand over Ali baba maar dat ken ik dan weer niet :+

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:02

Ik heb helaas weer even een vraagje..
Ik wou mijn polaroid vandaag mee nemen, maar de foto's waren op dus ik heb er een nieuw pakje in gedaan, de eerste foto geprobeerd te maken om het voorkantje eruit te krijgen, maar daarna deed hij niks meer en begonnen alle lampjes te branden, dit had ik Zondag ook, toen waren de batterijen gewoon leeg.
Nu heb ik gegoogled en las ik zit het pakje (cardridge of hoe dat heet) niet vast? Ik dus kijken, en ja hoor die zit er vast in.
Ik heb hem er net uit gekregen, even gewacht en net opnieuw geprobeerd maar nu krijg ik het zelfde verhaal.
Er is niks mee gebeurd.. Zondag heb ik er best wat foto's mee gemaakt met de babyshower van m'n vriendin maar hij is niet gevallen of wat dan ook..
Ben een beetje bang dat ie nu rijp is voor de prullenbak, en dat zou dag 50 euro zijn waar ik zelf misschien 20 foto's mee gemaakt heb.. Ik heb nu dus ook al een heel doosje aan foto's weg gegooid dus ook dag €16,50.
Iemand hier bekend mee of tips?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie