Router als wifi repeater

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoOtJuHh

Router als wifi repeater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 16:26

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie technische vaardigheden en kennis willen gebruiken, gezien ik het zelf niet voor elkaar krijg.

Wij hebben internet van Ziggo met relatief nieuwe router. Nu is het bereik van de Wifi net niet ver genoeg. Het centraler plaatsen van de Ziggo router is geen optie, dus ik dacht dat ik onze TP-link router wel weer uit de doos kon halen.

Weten jullie hoe je de router zo in kan stellen dat die 1) verbind met het huidige wifi netwerk en 2) deze daarna zelf opnieuw uitzend?

Het gaat om een TP-Link Acher C2600. Op internet lees ik wel iets over een WDS modus (kan ik niet vinden) en over 'Bridgen' maar dat begrijp ik niet helemaal.

Er zijn mensen die een steen verplaatsen en erover speken alsof ze een berg hebben verplaats. En dan zijn er mensen die bergen verzetten ... in absolute stilte.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:00

Ik denk dat de meeste routers dit niet kunnen, de meeste zijn erop gemaakt om per UTP-kabel het signaal binnen te krijgen en per wifi het signaal uit te zenden.

koeien op de weg...

Choiix

Re: Router als wifi repeater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:37

Doe.
Het.
Niet!

Een WiFi signaal repeaten betekent in dit geval dat je op exact dezelfde frequentie nog een signaal uit gaat zenden. Komt je signaalkwaliteit niet ten goede!!

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:40

Hier ook in aangebouwde vakantie woning slechte WiFi. Heb nu Devolo om wifi te versterken via stopcontact. Werkt echt super

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 18:40

thanks allemaal.

Er zijn mensen die een steen verplaatsen en erover speken alsof ze een berg hebben verplaats. En dan zijn er mensen die bergen verzetten ... in absolute stilte.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie