Naast dat de laptop niet te groot (max 15,6") en licht moet zijn, moet hij wel goed genoeg zijn om foto's op te bewerken. Ik fotografeer niet professioneel, maar doe een of twee keer per jaar een fotomeeting en zet regelmatig mijn verzorgpaarden op de foto.
Ik zit nu vooral te twijfelen omdat ik gisteren in de Mediamarkt een macbook heb gezien, en die hebben toch echt wel een heel mooi scherm. Ik was eigenlijk op zoek naar iets in prijsklasse 600-800, dus macbooks waren eigenlijk geen optie, maar ze zijn natuurlijk wel van goede kwaliteit.
Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met het volgende:
- Hebben jullie snel last van weerspiegelingen op het glanzende scherm? Ik was namelijk eigenlijk op zoek naar mat, maar de Macs hebben glanzende schermen.
- Hoe goed is de software voor foto bewerken die bij iPhotos zit? (Als eventuele vervangen voor Lightroom)
- Is het gebruik van een externe harde schijf goed mogelijk? (Ik lees op internet dat veel harde schijven zijn geprogrammeerd voor Windows en dat ze moeten worden omgeschreven om ook met een Mac te functioneren. Ik heb niet enorm veel computerkennis, dus weet niet of zoiets eenvoudig te doen is?)
- Heb je veel last van het "simpele" HD (ipv Full HD) scherm van de MacBook Air en het ontbreken van IPS paneel?
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die mij antwoord kunnen geven (of eventueel een andere fijne laptop kunnen aanraden)